Метро на Троєщину, з'їзди та відкриття: На якій стадії перебуває будівництво Подільсько-Воскресенського мосту

В КМДА дали офіційну відповідь на запит щодо проведення робіт з будівництва Подільсько-Воскресенського мосту на Троєщину 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Метро на Троєщину, з'їзди та відкриття:…
Подільсько-Воскресенський міст. Фото: Олег Тоцький

Подільсько-Воскресенський міст має з'єднати Поділ з лівобережними районами Воскресенка та Райдужний масив. На верхньому ярусі планується 6 смуг для руху автотранспорту – по три кожну сторону, на нижньому – лінія метро на Троєщину. Будівництво моста почали в 1994 році (фактично – з 2004-го) і багаторазово зупиняли через відсутність фінансування.

Мер столиці Віталій Кличко нещодавно заявив, що міська влада робить все можливе задля відкриття автомобільного руху Подільсько-Воскресенським мостом на Троєщину. 

Подільсько-Воскресенський міст сьогодні

Подільсько-Воскресенський міст сьогодні

Журналісти Depo.Київ надіслали інформаційний запит до КМДА з питанням про те, на якій стадії на сьогоднішній день триває зведення найвідомішого столичного довгобуду.

З'їзди на правий берег 

В КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва", яке є балансоутримувачем Подільсько-Воскресенського мосту повідомили, що станом на 3 червня в основних конструкціях побудовано естакаду  завдовжки 528 м на Рибальському півострові, лівоповоротний з'їзд завдовжки 436 м на Набережну-Рибальську, 530-метрову естакаду в урочищі Горбатиха та 472-метровий заїзд на з Набережної-Хрещатицької в районі вулиць Верхній та Нижній Вал.

З"їзд з Подільсько-Воскресенського мосту на Верхній Вал

З'їзд з Подільсько-Воскресенського мосту на правий берег

Голова "Інституту Генерального плану міста" Сергій Броневицький зазначав, що Подільсько-Воскресенський міст у Києві почне працювати після відкриття хоча б одного правобережного та лівобережного підходів. Для найскорішого запуску в експлуатацію замовником на першу чергу передбачається відкрити лівобережний підхід, який буде виходити на вулицю Оноре де Бальзака. Водночас, за словами  Броневицького, на правому березі з’їзд передбачається організувати на вулицю Набережно-Рибальська, а заїзд — з вулиці Верхній Вал.

Також в Генплані Києва планують побудувати ще два з'їзди на лівому березі: перший розташується на вулиці Алішера Навої – на його спорудження потрібно аж 10-15 років.

Другий йтиме через озеро Радунка з виходом на вулиці Микитенка та Сулеймана Стальського. Для цього з’їзду передбачається будівництво мостового переходу через озеро Радунка, для чого доведеться реконструювати вулиці Микитенка та Сулеймана Стальського, а сам підхід забезпечить вихід Подільського мостового переходу на вулицю Братиславську. Цей підхід запланований на перспективу і у Генплані не називають жодних термінів.

Заїзд на Подільсько-Воскресенський міст на Верхньому Валу

Заїзд на Подільсько-Воскресенський міст на Верхньому Валу

Також в КП повідомили, що в основних конструкціях побудований сам Подільсько-Воскресенський міст хавдовжки 473 метри через Дніпро, 304-метровий перехід через річку Десенка та 990-метрова естакада на Трухановому острові. Також виконані роботи з монтажу металоконструкцій прогонових будов.

Будівництво конструкцій Подільського мосту на Русанівських садах восени 2020 року

Будівництво конструкцій Подільського мосту на Русанівських садах восени 2020 року. Фото: Олег Тоцький 

Ванти та освітлення 

Станом на початок червня нарешті повністю натягнуті ванти арочної конструкції Подільсько-Воскресенського мосту, до кінця цього місяця планують розпочати процес демонтажу залишків тимчасових опор.

Будівництво вантів на Подільсько-Воскресенському мості 

Також виконано роботи з влаштування енергозберігаючої мережі зовнішнього освітлення та декоративного підсвічування споруд мосту, яке запустили на початку листопада 2020 року, але зазначимо, що останнім часом освітлення перестало працювати з невідомих причин. 

Освітлення Подільсько-Воскресенського мосту

Освітлення Подільсько-Воскресенського мосту 

Тривають роботи з монтажу шумозахисних, перильних та бар'єрних огорож, облаштовується шумоізоляція та споруджуються дорожнє покриття побудованих естакад та мостових споруд.

Метро на Троєщину та відкриття в кінці року 

На сьогодні триває виконання підготовчих робіт з будівництва конструкцій перегінних тунелей метрополітену, земляні роботи, а також роботи з влаштування насипу під конструкції метро та дорожнього покриття на території Русанівських садів. Також влаштовано фундаменти та опори шляхопроводу через залізницю.

Раніше міський голова Віталій Кличко також повідомляв про старт будівництва метро на Троєщину: "Ми робимо все, щоб нарпикінці цього року відкрити автосполучення через Подільсько-Воскресенський міст. Наступний етап – метро на Троєщину. І, як я сказав, роботи з його спорудження розпочали". Щоправда, де і які саме "роботи зі спорудження" розпочато, мер не згадав, а поза його заявами ознак такого будівництва знайти не вдалось.

Згідно з повідомленнями Генплану, Подільсько-Вигуріська лінія метро буде проходити від Троєщини до Окружної дороги та матиме протяжність 31 км з 22 станцій. Будівництво лінії планують проводити по окремих пускових комплексах. Упродовж перших 5-7 років планується будівництво та запуск першого пускового комплексу, який складатиметься з 5 станцій, а саме Райдужна, Труханів Острів, Суднобудівна, Подільська та Глибочицька. 

Проєкт лінії метро на Троєщину

Проєкт лінії метро на Троєщину

Кличко також заявляв, що після відкриття автомобільного руху Подільсько-Воскресенським мостом, будівництво метро на Троєщину триватиме 4-5 років, але враховуючи той факт, що за останні 5 років в столиці не відкрили жодної нової станції "підземки", такі заяви звучать трохи фантастично, хоча мер одночасно зазначав, що "не буде розповідати казок та давати пусті обіцянки".

Читайте також: Трамвай проти підземки: Чи варто шукати заміну багатостраждальному метро на Троєщину

Наостанок в профільному КП повідомили, що відповідно до робочих графіків з виконання будівельних робіт в поточному році попередньо планується відкриття автомобільного руху Подільсько-Воскресенським мостом від заїзду з Набережної-Хрещатицької та вулиці Верхній Вал до вулиці Оноре де Бальзака на Троєщині.

Зазначимо, що варто звернути увагу на формулювання "попередньо" щодо відкриття мосту цьогоріч, адже дата запуску руху переправою на Троєщину неодноразово переносилась, як це було минулоріч через пандемію коронавірусу. Залишається лише очікувати кінця 2021 року та слідкувати за перебігом робіт, щоб запевнитись, чи вдасться міській владі запустити сумнозвісний міст в обіцяний термін. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme