55 років Київському метро: Історія у фотографіях

6 листопада виповнюється 55 років з дня початку роботи столичного метрополітену

55 років Київському метро: Історія у фот…

У 1960 році Київ став третім містом у СРСР в якому з'явилася підземка. Раніше, у 1935 році, відкрилося метро у Москві, а у 1955 році – у Ленінграді.

Але мало хто знає, що метрополітен у Києві міг відкритися ще у ХІХ столітті, коли у 1884 році прийшли ідеї з'єднати під землею пристань біля Дніпра із залізничним вокзалом. Втім, цей проект відхилили міські чиновники. 

У 1930-х роках у Києві вирішують будувати щось схоже на метро, але, по суті, не зовсім для цивільних потреб. Цей проект був надсекретним і згідно з ним під Дніпром мали з'явитися два тунелі для залізничного транспорту. Перший – у районі сучасної Оболоні біля урочища Наталка з виходом на Вигурівщину, а другий – біля Жукового острова з виходом на сучасні Осокорки. На півдні Києва навіть вдалося прокласти кілька сотень тунелю. Наразі в районі Жукового острова можна подивитися на частину цього тунелю, що входить у Дніпро.

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 1

А от на Оболоні будівництво не вдалося – наразі там залишився лише фрагмент тунелю, який височіє над землею. Початок Другої світової війни повністю звернув будівництво тунелів під Дніпром і його більше ніхто не відновлював.

Після війни почалися розвідувальні роботи для початку будівництва справжнього метрополітену у Києві. Вже на початку 1950-х років був з'єднаний перший, пілотний тунель, між нинішніми станціями "Дніпро" і "Арсенальна".

6 листопада 1960 року Київський метрополітен прийняв перших пасажирів. Спочатку для киян працювало лише п'ять станцій: "Дніпро", "Арсенальна", "Хрещатик", "Університет" і "Вокзальна".

Ось так спочатку виглядала станція "Дніпро". Внизу, під естакадою, було влаштоване поворотне кільце за допомогою якого на лінію піднімали нові вагони, або забирали поламані на ремонт. Вагон ставав у кільце, потім воно поверталося точнісінько під естакаду і піднімало вагон на рейки.  

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 2

А так виглядала станція "Хрещатик" у 1960-х роках. Тоді у метро було малолюдно, не те, що зараз. 

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 3

У 1965 році відкривається міст Метро і "червона" гілка метрополітену продовжується до станції "Гідропарк", "Лівобережна" і "Дарниця". На той час окрім перших п`яти станцій у Києві працювали ще "Політехнічний інститут" і "Шулявська", які відкрили у 1963 році.  

А так велося будівництво мосту Метро. 

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 4

у 1971 році у Києві вже працює 14 станцій метро і чиновники починають будувати другу гілку підземки - Куренівсько-Червоноармійську. Перші три станції цієї лінії - нинішні "Майдан Незалежності", "Поштова площа"і "Контрактова площа" - відкриваються у 1976 році. 

Ось так будувалася станція "Майдан Незалежності" (на той час - "Площа Калініна"). 

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 5

За чотири роки на "синій" гілці метро відкривається ще чотири станції - "Тараса Шевченка", "Петрівка", "проспект Корнійчука"(нині "Оболонь") і "Мінська". 

Ось так будувалось метро на Оболонь в районі сучасної однойменної станції 

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 6

До 1984 року на "синій" гілці метро вже 12 станцій і кінцеві з них "Героїв Дніпра" і "Либідська" (на той час "Дзержинська").

Паралельно з цим добудовується і "червона" гілка метро: у 1979 році відкриваються станції "Чернігівська" і "Лісова".

У 1987 році відкрита станція "Театральна", яка тоді називалася "Ленінською".

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 7  

Наприкінці 1980-х років розпочинається будівництво Сирецько-Печерської лінії. Перші три станції - "Золоті Ворота", "Палац спорту" і "Кловська" (тоді "Мечникова") - відкриваються у 1989 році. 

За наступні 11 років на "зеленій" гілці метро відкриються ще 9 станцій з кінцевими - "Харківська" і "Дорогожичі". 

Будівництво станції "Осокорки", початок 1990-х років 

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 8

У подальшому відбувалося лише продовження існуючих ліній метро. Так, у період з 2004 до 2008 року відкрилося ще чотири станції на "зеленій" гілці. Після цього Сирецько-Печерській лініїх будівництво більше не велося. Наразі ця лінія нараховує 16 діючих станцій. Є ще станція "Львівська брама" на якй навіть є перон, але станцію ніяк не можуть вікрити через земельні питання на поверхні станції. 

Ось так виглядає станція-привид "Львівська брама"

55 років Київському метро: Історія у фотографіях  - фото 9

На "червоній" гілці працює 18 станцій. Останні дві - "Житомирська" і "Академмістечко" - були відкриті ще 12 років тому.

З кінця 1980-х років ніхто не займався Куренівсько-Червоноармійською лінією. І тільки у 2010 році було відкрито три станції - "Деміївську", "Голосіївську" і "Васильківську". У 2012-2013 роках було відкрито ще дві станції - "Іподром" і "Теремки". Тепер на "синій" гілці нараховується 18 станцій. 

Загалом у Київському метрополітені працює 54 станції. Тобто, за 55 років існування столичної підземки, у середньому, щороку відкривалася одна станція. Наразі будівництво метро у Києві повністю заморожене. Для порівняння, навіть у скрутні 90-ті Київ не припиняв розвивати метрополітен... 

Все новости Киева читайте на Depo.Киев

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme