Без жодних дозволів: Як Києвом їздять нелегальні маршрутки-привиди

У мерії про все це знають, але кажуть, що це не їхня компетенція

Без жодних дозволів: Як Києвом їздять не…

Дана історія розпочалася з невеликого конфлікту, який невдовзі призвів до несподіваного відкриття.

15 січня журналіст Depo.Київ зайшов до маршрутки №434, що стояла на кінцевій зупинці на вулиці Бальзака. "Богдан" мав їхати до станції метро "Чернігівська". Власне, конфлікт виник через те, що у водія не виявилося здачі з 500 гривень, які журналіст давав, щоб сплатити за проїзд. І хоча більшість маршрутників виходять з цієї ситуації досить просто – пасажир їде у бусі і сплачує за проїзд під час руху, якщо у водія назбираються необхідні купюри, або, наприклад, на кінцевій. Таке от звичайне рішення звичайної проблеми. Але в цьому випадку водій заявив, що гроші потрібно міняти заздалегідь, а не давати 500 гривень в надії на те, що у водія маршрутки буде здача. Мовляв, треба пасажиру збігати у якийсь кіоск та розміняти гроші, по суті, купивши там щось непотрібне. Зрештою журналіст Depo.Київ надіслав скаргу до "Контактного центру міста Києва 1551" стосовно того, що водій маршрутки №434 не зовсім адекватно сприймає ситуацію і поводиться з пасажирами.

За два тижні з "Контактного центру міста Києва 1551" надійшла відповідь, яка, м'яко кажучи, шокувала. Вивченням питання на маршруті №434 займалася Комунальна служба перевезень Київської міської державної адміністрації. З відповіді стало відомо, що маршрут №434 свого часу було надано для обслуговування ТОВ "Ярославь-Авто". Втім, виявилося, що Департамент транспортної інфраструктури в односторонньому порядку припинив договірні відносини з цим перевізником ще 9 жовтня 2017 року. І сталося це через порушення з боку перевізника при обслуговуванні даного маршруту.

Далі – більше. На сьогоднішній день Департамент транспортної інфраструктури не надавав перевізникам жодних дозвільних документів, які давали б право здійснювати перевезення пасажирів на маршруті №434. Тому у Службі перевезень КМДА зробили не зовсім зрозумілий висновок, що порушене питання взагалі не відноситься до їхньої компетенції. Хоча саме ця структура мерії фактично вирішує, хто з перевізників і на яких маршрутах буде працювати.

Більше у відповіді на скаргу нічого не було написано стосовно можливих дій, аби припинити діяльність, по суті, нелегальних маршруток, які перевозять киян. Натомість керівництво Служби перевезень просто перенаправило скаргу до Київського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки.

Таким чином, столичні чиновники вкотре підтвердили: Києвом їздить безліч нелегальних маршруток, які не мають на це жодного права. І усе це – на тлі нещодавніх заяв мера Кличка, що влада міста жорстко наведе лад з маршрутками. Сказано це було після того, як на початку листопада під колесами "Богдана" загинула сімейна пара. У мерії навіть звітували, що провели перевірки маршруток, і компетентні органи оштрафували кількох водіїв бусів за те, що ті не мали дозволу на обслуговування маршрутів.

З часу тієї трагедії, коли під колесами маршрутки загинуло подружжя, минуло три місяці, але, як бачимо, столицею продовжують їздити нелегальні буси, а в мерії, навіть отримуючи пряму скаргу на нелегальних перевізників, старанно заплющують на це очі. Фактично, кожен може придбати собі бус і возити пасажирів – контролюючі органи це охоче проігнорують. Хоча маршрутки-привиди є справжньою небезпекою для киян, бо перевізники і так не відрізняються особливою увагою до належного стану рухомого складу, а без контролю – й поготів. І, наприклад, якщо такий нелегальний бус потрапить в аварію і під час цього постраждають пасажири, то кого притягувати до відповідальності – невідомо, бо ж офіційно такої маршрутки не існує в природі.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook