Навіщо киян лякають подорожчанням проїзду у громадському транспорті

Влада Києва поступово готує підгрунтя для підвищення вартості проїзду у громадському транспорті

Навіщо киян лякають подорожчанням проїзд…

Напередодні вихідних мешканців Києва сколихнула чергова новина про "покращення" від влади міста. У "Київпастрансі" заговорили про підвищення вартості проїзду у автобусах, тролейбусах і трамваях.

Як завжди чиновники підкріпили свої слова необхідністю запровадження економічно обгрунтованих тарифів. Гендиректор підприємства Сергій Майзель навіть цифри назвав. За його підрахунками, талончик у трамваї і тролейбусі має коштувати 4 грн. 5 коп., а у автобусах на дизельних двигунах – 4 грн. 53 коп.

Якщо мрія Майзеля здійсниться, то рядова столична родина буде витрачати на проїзд сотню-другу гривень більше, аніж зараз. Бо щодня чимала кількість киян користується кількома видами транспорту.

Майзель навіть придумав, як "налити" бальзаму на душу киян у зв'язку з неминучістю підвищення цін на проїзд: чиновник пропонує винести це питання на обговорення громадськості, щоб дізнатися чи згодні кияни платити за проїзд більше, і на скільки саме.

І це дивує. Невже у "Київпастрансі" і правда думають, що кияни підтримають цю ініціативу? Важко повірити, що людина при здоровому глузді погодиться на пропозиції якогось чиновника, які мають на меті відірвати від сімейного бюджету кілька сотень гривень.

Між тим, Сергій Майзель поскаржився, що Кабмін тепер не виділяє гроші на компенсації за проїзд пільговиків і це питання лягло на плечі міста. Він навіть підрахував, що 50% столичних пасажирів – пільговики, які їздять безкоштовно. Але справа в тому, що вони і не платитимуть, яку вартість проїзду не називай. Тобто у мерії вирішили перекласти відшкодування пільгового проїзду на киян шляхом підвищення вартості проїзду.

Усе це нагадує систему роботи "космічного мера" Черновецького, який жив за принципом "Багаті заплатять за бідних". Не врахували у "Київпастрансі" одного – у громадському транспорті не їздять мільйонери-кияни, які будуть платити за когось.

Щоправда, вже в обід п'ятниці у "Київпастрансі" вирішили збити градус напруги, заявивши, що ніхто навіть не думає підвищувати вартість проїзду у громадському транспорті. Мовляв, це мерія встановлює вартість талонів у автобуса-трамваях, а не комунальні підприємства.

Схожу ситуацію з перекиданням зі здорової голови на хвору кияни вже спостерігали наприкінці листопада минулого року. Тоді прес-секретар столичного метро заявила, що один жетон має коштувати не 4 гривні, як зараз, а як мінімум – 6, а то й 10 гривень!  Мовляв, після Нового року вартість проїзду буде підвищуватися. Це спровокувало масове невдоволення серед киян, після чого у метро швиденько відхрестилися від прогнозованого підвищення вартості жетонів. Сам начальник метрополітену виступив із заспокійливою промовою.

Втім, киянами не варто розслаблятися, адже влада столиці насправді, так би мовити, закидає вудки, щоб з'ясувати, наскільки критично містяни поставляться до подорожчання проїзду. Так, спочатку буде відторгнення, потім - гнів, а там вже й до примирення недовго. Ще кілька таких заяв - і мешканці столиці будуть цілком підготовлені до такого кроку очільників Києва.

Тим більше, що важко повірити у те, що, наприклад, прес-секретар метро буде надавати журналістам інформацію, яка розходиться з офіційного позицією керівництва "підземки". Ще більш смішно це виглядає у випадку з "Київпастрансом". Киян намагаються переконати в тому, що гендиректор "Пастрансу" обмовився, розповідаючи про підвищення вартості талонів. Начебто прес-служба підприємства знає більше, аніж його безпосередній керівник.

Взагалі слід нагадати, що керівники столичних підприємств з перевезення пасажирів постійно скаржаться на нестачу грошей для функціонування своїх дітищ. Наприклад, попередній гендиректор "Київпастрансу" Микола Ламбуцький постійно розповідав про невідповідність вартості проїзду у автобусах-тролейбусах економічно обгрунтованому рівню. Але після звільнення цього чиновника нинішній мер Києва заявив, що за часів Ламбуцького у "Київпастрансі" розікрали 3 млрд. гривень. Чого як раз і вистачило б на підтримання економічно обгрунтованих тарифів на проїзд... 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme