Чому Кличко вирішив здихатися міської електрички Києва

Столична влада вирішила стати осторонь проекту "Міська електричка", яка створює фінансові проблеми команді мера Кличка

  • Київ
  • 26 листопада 2015 09:00

Чому Кличко вирішив здихатися міської ел…

Міська електричка є досить зручною для киян, а надто – для мешканців Троєщини, які за допомогою цього виду транспорту мають змогу оминати шалені затори на Московському мосту, щоб дістатися до правого берегу міста.

Втім, міська електричка має один дуже вагомий недолік: вона постійно вибивається з графіку. Наприклад, зі станції "Троєщина-2" у бік Петрівки електричка має щоранку йти о 8:59. Насправді ж, у більшості випадків, електричка приходить о 9:20 - якщо пощастить. Хоча у розкладі є ще електропотяг о 9:16.

Одним словом, неможливо точно вгадати, коли та міська електричка приїде на ту чи іншу станцію.

Depo.Київ звернулися за роз'ясненнями до "Київпастрансу", адже саме логотип цієї структури нанесений на квитках, які кияни купують для проїзду у міській електричці, тож і відповідальність за дотримання графіків курсування потягів, за логікою, має нести це підприємство. Але у комунальному підприємстві відповіли, що відповідальність за дотримання графіків руху міської електрички покладено на диспетчерський апарат "Південно-Західної залізниці".

При цьому гендиректор "Київпастрансу" Сергій Майзель розповів, що служба міських залізничних перевезень комунального підприємства постійно контролює дотримання графіку міської електрички. Більше того, у "Київпастрансі" запевнили, що у разі недотримання графіків постійно дають наганяй "Південно-Західній залізниці".

Після цього Depo.Київ надіслав запит до "Південно-Західної залізниці", яка, за словами гендиректора "Київпастрансу", і є причиною того, що пасажири міської електрички постійно вимушені підлаштовуватися під неконтрольований графік електропотягів. На залізниці нам відповіли, що, згідно договору між ними і "Київпастрансом", був розроблений графік руху міських електричок на 10 потягів. Саме цей графік висить на усіх станціях міської електрички і на сайті "Київпастрансу". Але замість 10 електричок експлуатується лише вісім. Через це збільшується інтервал руху міської електрички, що, власне, і є причиною затримок електропотягів.

За словами представників "Південно-західної залізниці", саме "Київпастранс" вирішує, скільки потягів буде "гасати" кільцем міської електрички. Залізничники ж лише коригують графік курсування міської електрички згідно заявці все того ж "Київпастрансу".

Таким чином виходить, столична влада вирішила просто зняти з себе усю відповідальність за функціонування міської електрички. Більше того, десяток електропоїздів, які мають ходити по кільцю міської електрички, перебувають у сфері управління столичної влади! Грубо кажучи, "Південно-Західна залізниця" лише надає команді Кличка у користування рейки, якими курсують ці потяги.

Цікаво, що 25 листопада на сайті КМДА з'явилося розпорядження за підписом в.о. очільника міста Ігоря Ніконова, згідно якого електрички передаються з балансу "Київпастрансу" до сфери управління Міністерства інфраструктури. Цікаво, що у документі фігурує вже 12 електропотягів, а не 10, про які казали у "Південно-Західній залізниці". Тобто інтервал руху міської електрички можна взагалі скоротити, якщо випускати на лінії усі 12 потягів, а не вісім як зараз.

У документі не вказується, чому столична влада хоче позбутися електропотягів. Але у коментарі виданню "44. ua" начальник прес-служби "Київпастрансу" Ганна Бондар скаржилася, що "Південно-Західній залізниці" належить персонал, ремонтна база та інфраструктура міської електрички. Начебто через це столична влада вирішила віддати свої електропоїзди профільному відомству, мовляв, так робота даного виду транспорту буде ефективнішою.

Втім, здається, питання тут зовсім не у турботі про пасажирів, а у банальній економії. У тому ж коментарі представник "Київпастрансу" розповіла, що після того, як комунальне підприємство здихається потягів міської електрички, "Київпастранс" зможе щомісяця економити мільйон гривень. Начебто зараз комунальники витрачають 4 млн. гривень на місяць на використання інфраструктури "Південно-Західної залізниці", а згодом просто замовлятимуть послугу з перевезення пасажирів, за що платитимуть вже 3 млн. гривень. Якщо замовлятимуть і платитимуть.

Цікава виходить ситуація. Сьогодні міська електричка є, по суті, єдиними швидким громадським транспортом для мешканців Троєщини (та й не тільки їм), адже інші види транспорту їдуть через мости, які постійно "стоять" у заторах. Метро на Троєщину не будується. Здавалося б столична влада в особі мера Кличка мала б компенсувати мешканцям Деснянського району відсутність метрополітену іншими видами транспорту, і електричка підходить якнайкраще. Але на ділі ми бачимо, що і Кличку, і його заступникам транспортні проблеми троєщинців "глибоко паралельні", якщо заради економії у мільйон гривень - суми, для столичного бюджету досить непомітної - столична влада відмовляється від шефства над потягами міської електрички.

На заміну електричці мешканцям Троєщини пропонують автобус № 114, який курсує до Залізничного вокзалу. Але зранку цей автобус, знову ж таки, стоїть у шалених корках на Московському мосту. Крім того, він їде через весь центр столиці, де теж постійні затори. У будь-якому випадку, міська електричка набагато швидше привезе пасажирів з Троєщини на залізничний вокзал, ніж якісь автобуси.

Питання ще й у тому, чи буде після такого "реверансу" Кличка і команди міська електричка взагалі курсувати. У "Південно-Західній залізниці" кажуть, що вирішуватимуть, що з нею робити. І, звичайно, залізничники теж намагатимуться зекономити, адже їм міська електричка потрібна ще менше, ніж столичній владі.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme