Кличку доведеться шукати десятки мільярдів на забаганки "папєрєдніків"

Очільник столиці підписав розпорядження про схвалення Проекту плану заходів з втілення в життя Стратегії розвитку Києва до 2025 року. Потрібні десятки мільярдів гривень

Кличку доведеться шукати десятки мільярд…

Depo.Київ зробив підбірку найголовніших проектів, що планують реалізувати в рамках Стратегії.

Саму Стратегію розвитку Києва до 2025 року ухвалювали депутати позаминулого скликання Київради ще у грудні 2011 року, а просував її особисто тодішній регіонал і очільник КМДА Олександр Попов. Нинішня влада міста вирішила підхопити естафету у попередників.

Перша частина Плану заходів з реалізації стратегії на 2016-2018 роки включає в себе звіт про те, що було вже зроблено в рамках програми. Столична влада пишається, що запровадила "Картку киянина" і закупила за останні чотири роки 200 тролейбусів і 192 автобуси. Щоправда, за той же період закуплено лише 28 трамваїв, і нині по Києву продовжують їздити багато "недобитих" трамваїв, яким вже по 30-40 років.

Втім, сконцентруємося на обіцянках столичних чиновників на наступні роки.

ЖКГ міста 

У галузі енергозбереження мерія хоче утеплити усі будівлі бюджетної сфери. Загалом у 2016-2018 роках на ці потреби з бюджету Києва хочуть витратити майже 1,2 млрд. гривень.

Понад 500 млн. гривень хочуть спрямувати на модернізацію систем освітлення бюджетних закладів. Втім, ці кошти мають надати з Державного фонду регіонального розвитку. Крім того, задекларований намір навіть закупити енергозберігаючі кухонні плити для лікарень, шкіл та дитсадків на загальну суму у 54 млн. гривень, гроші на що візьмуть вже з бюджету столиці.

Є і більш нагальні проблеми у місті, які загрожують екологічною катастрофою не тільки Києву, а й суміжним регіонам Україні. Виявляється, вже зовсім скоро потребуватимуть реконструкції дюкерні переходи під Дніпром - система труб, через які стічні води потрапляють з правого берега Дніпра на лівий, до Бортницької станції аерації.

У поточному році розпочнуться лише проектні роботи, а от завершити реконструкцію мають у 2021 році. Загалом на це потрібно майже 800 млн гривень. За наступні ж три роки з бюджету Києва треба буде виділити майже 290 млн грн.

У Стратегії згадали і про дублюючу нитку головного каналізаційного колектора, яку будують вже ледь не 20 років. Згідно плану заходів з реалізації Стратегії, головний фекалозбірник столиці мають запустити у 2017 році. За наступні два роки на ці потреби планують виділити понад 540 млн. гривень.

Частину грошей візьмуть з бюджету Києва, а частину – з Держфонду регіонального розвитку.

Транспорт столиці

Згадується у планах з реалізації Стратегії розвитку Києва і багатостраждальне метро на Троєщину. Чиновники з мерії вважають, що реалізація цього проекту затягне на 31,5 млрд. гривень. У документі вказано, що метро має з'явитися у 2022 році. Втім, де влада міста має брати ці гроші, невідомо. За планом 2016-2018 років на будівництво метро на Троєщину виділять лише 3,867 млрд. гривень, що складає, по суті, десяту частину від загальної суми.

Продовжуємо тему метрополітену. До 2025 року чиновники планують закупити більше 700 вагонів для метро, половина з яких буде відправлена на нові ділянки підземки. На закупівлю потрібно майже 15 млрд. гривень - тобто, один вагон для метро оцінюють більше ніж у 20 млн. гривень. Втім, програма фінансування розписана лише на найближчі два роки, протягом яких виділять 1,3 млрд. гривень.

Крім цього, на капітальне будівництво та реконструкцію метро хочуть дати ще 4 млрд. гривень до 2025 року. На ці гроші будуватимуть додаткові виходи з метро і робитимуть хімічне закріплення грунтів на діючих ділянках підземки.

Дороги Києва

В рамках Стратегії за наступні три роки у будівництво доріг та розв'язок вкладуть майже 6,5 млрд. гривень.

Схоже на те, що столична влада тихо віддає контроль над паркувальним бізнесом в руки приватним структурам. Тому що саме за кошти інвесторів у сумі більше мільярда гривень у наступні три роки в Києві мають побудувати паркінги і підвищити якість паркувальних послуг.

Ще у документі згадується будівництво різноманітних пересадочних вузлів у системі "наземний громадський транспорт-метро-міська електричка", але деталі цих проектів невідомі. На усе мають витрати більше 600 млн. гривень.

На розвиток тролейбусних ліній за наступні три роки виділять понад 200 млн. гривень. А от на будівництво та реконструкцію трамвайних ліній мають витратити 2,6 млрд. гривень.

Космічні плани міської влади продовжуються можливим виділенням більш ніж 3 млрд. гривень на закупівлю трамваїв, тролейбусів та автобусів.

Житло для киян 

Закінчимо опис планів з виконання Стратегії розвитку Києва до 2025 року інформацією про надання квартир "черговикам". За наступні три роки на ці потреби у Києві мають витратити понад 1,8 млрд. гривень.

За цю суму столичні чиновники хочуть покращити умови проживання більше 2 тис. сімей. Але є цікавий момент: кошти на будівництво житла влада міста хоче брати з державного бюджету і з самих громадян, що перебувають на квартирній черзі. Частину грошей має надати і бюджет Києва, але скільки саме, невідомо.

Слід додати, що плани заходів зі виконання Стратегії Києва до 2025 року мають затвердити ще депутати Київради.

ФОТО: kievcity.gov.ua

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme