У місті - 50 км/год. Чи допоможе обмеження швидкості викорінити "дегенератів"

В "Укравтодорі" з'явилась ініціатива обмеження руху швидкості автотранспорту у містах. Пропонується знизити її з 60 км/год до 50 км

У місті - 50 км/год. Чи допоможе обмежен…

З одного боку ініціатори цього зниження швидкості наче і переслідують благі цілі. Мовляв, так зменшиться кількість дорожньо-транспортних пригод. За логікою речей - це дійсно може знизити аварійність, бо чим менша швидкість авто, тим краще водій контролює його. Під час аварійних ситуацій навіть якісь 10 кілометрів плюс чи мінус можуть зіграти вирішальну роль.

Та з іншого боку усе ж таки багато чого залежить від самих водіїв. Наприклад, наразі у містах України можна рухатися зі швидкістю 60 км/год. Але не слід забувати про так званий зазор у 20 км. Тобто, якщо ви рухаєтесь містом, скажімо, 79 км, то вас ніхто не оштрафує. А от якщо вже буде, наприклад, 81 км, готуйтеся до того, що доведеться викласти гроші за перевищення. Багато водіїв користуються цим, а тому їздять містом не дозволені 60 км, а 70-75.

Свого часу були навіть розмови серед чиновників у колишній ДАЇ, що треба прибрати цей зазор у 20 км. Тоді б перевищення швидкості навіть на кілька кілометрів вже каралось би штрафом. Втім, усе це залишилося лише балачками.

Наразі ініціатори зменшення швидкості до 50 км/год наче і пропонують паралельно зменшити і зазор у 20 км, зробивши його на рівні 10 км. Та усе це призведе до того, що водії просто їздитимуть ті ж 60 км, які дозволені у містах наразі. Можливо, логічніше було б дійсно просто прибрати норму дозволенного перевищення швидкості до 20 км/год і таким чином вийти на єдину дозволену швидкість у місті – 60 км/год. Все, що вище – штраф. Адже зниження максимальної швидкості до 50 км/год плюс зазор у 10 км дасть такий самий ефект.

Та є ще один момент в усій цій історії. На кількість ДТП також дуже впливає стан доріг. Можливо це навіть є одним з головних чинників того, що ці аварії трапляються. Кожен водій знає, що можна вскочити у таку яму, яка значно знизить можливість контролю над автомобілем. А це в багатьох випадках і призводить до аварій. Більше того, окремі підрозділи поліції навіть інколи проводять обстеження доріг на предмет відповідності безпеки, адже за усіма нормами дороги мають бути без ям. Навіть інколи складають адміністративні протоколи на комунальників, які відповідають за свій відрізок доріг, які у поганому стані. Працює цей метод чи ні може визначити кожен водій, який регулярно користується авто. І безумовно, ДТП реєстрували б набагато менше, як би дороги були без величезних ям. Скажімо, на німецьких автобанах взагалі відсутнє обмеження швидкості, але за рахунок ідеального покриття рівень аварій, за деякими дослідженнями, не такий вже й високий. Інакше швидкість явно обмежили б.

В українських реаліях виходить так, що на дорогах вистачає дегенератів, які відповідно цьому слову займаються власним виродженням, гасаючи на машинах. А значне перевищення швидкості у багатьох випадках і призводить до ДТП з трагічним наслідком. І таких водіїв, що люблять проїхатися з вітерцем, не зупиняють навіть лежачі поліцейські, яких вони пролітають на тій самій великій швидкості. І тут вже головне, щоб такий водій, якщо вже обрав смерть за кермом, не потягнув за собою невинних людей.

За логікою речей, якщо планується обмеження швидкості руху у містах до 50 км/год, то це потрібно контролювати. Наразі у МВС вже запустили дорожню поліцію, яка буде працювати фактично, як колишня ДАІ. Наразі вона працює на великих магістралях, але напевно, в майбутньому дійде і до міст. Тому якщо зменшення максимальної швидкості у місті таки відбудеться, то саме дорожня поліція і буде штрафувати тих, хто перевищуватиме. Також обіцяють запустити камери відеоспостреження, які фіксуватимуть порушення ПДД і, мабуть, ці камери "ловитимуть" і на перевищенні швидкості. Та як показує практика, ніякі штрафи в Україні проблему загалом не викорінють. Взяти хоча б штраф за керування авто у нетверезому вигляді. Так, мабуть п'яниць за кермом стало менше, але вони все рівно є, незважаючи, що штраф за це вже більше 10 тис. гривень. Що вже казати про якесь там перевищення швидкості у місті на 10 км. Але бюджет країни це може наповнити.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme