Добудова розв'язки на Шулявці: КМДА майже домовилась про викуп цеху "Більшовика"

КМДА майже домовилась про викуп цеху №5 "Першого київського машинобудівного заводу", відомого як завод "Більшовик", який заважає добудові Шулявської розв'язки

Надія Собенко
Журналіст розділу Depo.Київ.
Добудова розв'язки на Шулявці: КМДА майж…
Фото: Інформатор

Про це повідомляє Depo.Київ з посиланням на статтю ЕП.

Зазначається, що цех №5 ПКМЗ, розташований на перетині проспекту Перемоги та вул. Вадима Гетьмана, хоче викупити міська влада. Земля під ним потрібна для будівництва елемента розв'язки і правого повороту з проспекту Перемоги на вулицю Гетьмана. Це дозволить завершити реконструкцію Шулявського шляхопроводу.

Як зазначає видання, продаж будівлі цеху ПКМЗ міській владі Києва може відбутися до приватизаційного аукціону.

Переговори КМДА з Фондом державного майна тривають довго і безрезультатно. У 2020 році перший заступник київського міського голови Микола Поворозник розповідав, що ФДМ оцінює цех у 700 млн грн. Місто вважало цю ціну завищеною.

Голова ФДМ Дмитро Сенниченко каже, що наразі вирішення цього питання – у руках київської влади.

"П'ятий корпус – це актив на балансі ПКМЗ. Правління підприємства не може просто так віддати актив, навіть для благих справ. Місту було запропоновано обрати оцінювача, оцінити корпус і викупити приміщення відповідно до закону "Про відчуження земельних ділянок для суспільних потреб", – заявив він.

За словами Сенниченка, оціночну компанію Київ обрав, отримав оцінку майна, а фонд її затвердив. Спільна дорожня карта КМДА й ПКМЗ уже реалізовується. 

"Продаж будівлі цеху міській владі Києва може відбутися до приватизаційного аукціону", – запевнили представники фонду у відповіді на запит.

Нагадаємо, "Перший київський машинобудівний завод", більш відомий за старою назвою "Більшовик" перетворився на "руїни" .

Довідка: Київський чавуноливарний і механічний завод у далекому 1882 році заснували чеські підприємці. Через 40 років завод націоналізований радянською владою отримав назву "Більшовик". У 2018 році в ході декомунізації його назву змінили на Перший київський машинобудівний завод (ПКМЗ).

Підприємство спеціалізується на металообробці, виробництві циліндрів, гідродомкратів, роторів, переробці гуми і пластмас. У 1996 році на заводі працювало близько 6 тис осіб, у 2021 році залишилося трохи більше 200 співробітників.

На території понад тридцять будівель, однак для потреб заводу частково використовуються лише два приміщення. Решта здаються в оренду або пустують. На оренду припадає до 80% грошових надходжень ПКМЗ.

У 2020 році Перший київський машинобудівний завод отримав 22 млн грн збитку, а загальна сума боргу перевищила 500 млн грн. Щорічно підприємство зобов'язане сплачувати в бюджет столиці 40 млн грн земельного податку.

За словами в. о. голови правління ПКМЗ Леоніда Крупника, відновити виробництво на території заводу неможливо. Фонд держмайна включив завод до приватизаційного списку і планує продати його в червні 2021 року.

Прозорий аукціон АТ "ПКМЗ" може відбутися вже у червні 2021 року, якщо Верховна Рада розблокує велику приватизацію, а Кабмін затвердить умови приватизації заводу.

Завод розташований уздовж магістрального проспекту Перемоги з одного боку і так званої малої Кільцевої дороги – з іншого. Потенційного покупця цікавлять не виробничі потужності заводу, а 35 га землі. Зараз це одна з найкращих і найцікавіших великих ділянок для забудови серед усіх об'єктів приватизації.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme