Дорогу молодим: Як Кличко перетворив транспортну галузь Києва на полігон для експериментів

Мер Кличко міняє головних транспортників столиці наче рукавички, але це ніяк не впливає на загальний результат реформування однієї з найголовніших галузей міста
 

Дорогу молодим: Як Кличко перетворив тра…

Департамент транспортної інфраструктури є чи не найбільш проблемним органом у столичній мерії. За часів мерства Кличка в цьому Департаменті було вже аж п'ятеро керівників. Якщо враховувати, що Кличко є мером лише трохи більше п'яти років, то виходить, що, у середньому, кожного року він призначав головного транспортника міста. У свою чергу, наприклад, очільниця Департаменту культури Діна Попова працює на своїй посаді ще з 2014 року, а директор Департаменту фінансів Володимир Репік взагалі сидить у своєму кріслі з 2012 року. Тому ледь не щорічна зміна очільника Департаменту транспортної інфраструктури виглядає, як невдалий експеримент з вибору чиновників на дану посаду.

Коли Кличко, у червні 2014 року, став мером столиці, головним транспортником був Олександр Бортник, якого мер звільнив вже у грудні того ж року. Після цього виконуючим обов'язки директора Департаменту транспортної інфраструктури був Іван Шпильовий, який на той час був першим заступником очільника даного департаменту. Загалом Іван Шпильовий вже близько 20 років є одним з керівників транспортної галузі столиці і працював вже при чотирьох очільника міста. Майже півроку, з грудня 2014 року до середини травня 2015 року Департамент транспорту був без офіційного директора аж поки Кличко на призначив на цю посаду Олександра Козловського. Проте в цьому кріслі даний чиновник не пропрацював і року, як був звільнений мером Кличком.

Олександр Козловський

Майже одразу після цього, у квітні 2016 року, мер призначає головним транспортником столиці Сергія Майзеля, який до цього був гендиректором "Київпастрансу". Втім, і цьому чиновнику не вдалось протриматись у кріслі більше року і у квітні 2017 року Кличко його звільнив. Не допомогло Майзелю навіть те, що він є депутатом Київради від промерської фракції.

Сергій Майзель

Знову ледь не півроку виконуючим обов'язки директора Департаменту транспортної інфраструктури був Іван Шпильовий, аж поки на початку серпня 2017 року Кличко не призначив чергового директора. Ним став на той час 34-річний Сергій Симонов, який раніше взагалі ніяк не був пов'язаний з транспортною галуззю. Наприклад, перед тим як стати головним транспортником столиці Сергій Симонов трохи більше року був головним озеленювачем міста, займаючи посаду директора "Київзеленбуду". Проте й цьому чиновнику не судилось стати гарним транспортником і менш ніж за півтора роки перебування на посаді Кличко теж звільнив Сергія Симонова. Сталось це на початку грудня 2018 року.

Сергій Симонов

Звісно одразу після цього виконуючим обов'язки директора Департаменту транспортної інфраструктури став Іван Шпильовий. Таким чином даний департамент був без фактичного очільника майже дев'ять місяців. І от нарешті, в середині серпня, Кличко призначив нового головного транспортника столиці. Ним став 30-річний Іван Федоров, який народився і до останнього часу працював у Мелітополі. Останні п'ять років Іван Федоров займав посаду заступника мера рідного міста. Крім цього він є депутатом Запорізької обласної ради від фракції "Солідарність" і входить до комісії з питань бюджету. До призначення на посаду директора Департаменту транспортної інфраструктури цей чиновник ніколи не працював у транспортній галузі.

Іван Федоров

А от декларація у новоспеченого головного транспортника столиці просто відмінна. На початку 2013 року чиновник набув права власності на будинок площею майже 170 кв. метрів у Запоріжжі. Ця хата оцінюється у півтора мільйони гривень. Крім цього у Запоріжжі чиновник має земельну ділянку площею понад 500 кв. метрів, яка коштувала йому півмільйона гривень. У Мелітополі Іван Федоров може безкоштовно користуватись квартирою площею понад 60 "квадратів", яка належить його родичці. У своїй власності Іван Федоров має крутий годинник Ulysse Nardin вартістю понад 140 тисяч гривень. Навесні минулого року чиновник придбав собі новеньку "Тойота" Кемрі майже за мільйон гривень. Крім цього він безкоштовно може користуватись автомобілем свого родича – "БМВ" Х6, який коштує більше 1,8 мільйона гривень. За минулий рік на посаді заступника мера Мелітополя Іван Федоров заробив більше 400 тисяч гривень. Також він отримав роялті у розмірі 300 тисяч гривень. Крім цього він продав рухоме майно на суму майже 300 тисяч гривень. А ще чиновник взяв кредит у банку майже на 700 тисяч гривень. Серед заощаджень у Івана Федорова є один мільйон гривень готівкою, а також майже 50 тисяч гривень, розміщених у банку. Крім цього майже 300 тисяч доларів він комусь позичив.

Звісно, кияни чекають на зміни у транспортній галузі, адже зараз вона "накульгує" на обидва боки. Взяти хоча б міську електрику, яка вже давно стала більше схожа на якусь лотерею через те, що постійно скасовуються рейси цього виду транспорту, а люди вимушені витрачати додаткові гроші та час, щоб дістатись на роботу іншим видом транспорту.

Крім цього у місті досі не працює система виділених смуг для руху громадського транспорту. Ні, вони наче і є, але абсолютно не діють, а це не позбавляє громадський транспорт від простою у заторах. Серед фішок, якими так пишається мер, є безкоштовний Wi-Fi у громадському транспорті, але насправді у багатьох випадках цей сервіс є хіба що на словах. Наприклад, майже в усіх автобусах маршруту №114 безкоштовний інтернет відсутній.

Звісно, рухомий склад оновлюється, але це аж ніяк не особиста заслуга керівників транспортної галузі столиці, адже гроші на купівлю нових автобусів і тролейбусів виділяють з бюджету міста і голосують за це депутати Київради. У свою чергу ще на початку каденції мера Кличка, у 2014 році, почались розмови про запровадження єдиного квитка у громадському транспорті столиці. Але тільки через п'ять років ця ідея почала втілюватись у життя, хоча знову ж таки, змінився вже п'ятий директор Департаменту транспортної інфраструктури. І під час призначення кожного з них киянам розповідали, що це спеціаліст ледь не від Бога. Зрештою за рік-півтора чиновників просто звільняли, що є показником, адже, погодьтеся, гарного керівника не будуть виганяти. А зараз не слід забувати, що усім транспортом столиці тепер керуватимуть чи не наймолодші чиновники у країні. Вже згаданому Івану Федорову, який є очільником Департаменту транспорту, усього 30 років, а генеральному директору "Київпастрансу" Дмитру Левченку усього 32 роки.

Дмитро Левченко

І до своїх призначень вони жодного разу не стикались з транспортною галуззю.  

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme