Гарна обгортка, а всередині – пшик: Чому "будинковий сервіс" Кличка не допомагає киянам

В деяких сервісах, які покликані спростити життя киянам і якими так свого часу пишалися чиновники, просто не оновлюється інформація

Останні роки з вуст керівництва столиці тільки й чутно заяви про те, що ось-ось кияни зможуть контролювати чиновників і виконання різноманітних робіт ледь не лежачи на дивані. Чиновники постійно рекламують містянам різноманітні програми та додатки до смартфонів, щоб усі мали змогу відслідковувати куди витрачаються їхні гроші, сплачені, наприклад, за комунальні послуги. Проте поки що усе це більше нагадує лише гарну обгортку з ніяким товаром усередині. І ось чому.

Візьмемо для прикладу такий інформаційний сервіс, як "Ваш будинок", що працює під егідою столичної мерії. Цю інформаційно-аналітичну систему управління житловим фондом столиці можна знайти на сайті Київської міської державної адміністрації. Дана програма дійсно мала б бути корисною для киян, адже тут можна подивитися практично усю інформацію про будинок в якому ви мешкаєте. Просто вводите назву вулиці і номер будинку, а потім читаєте, що і як відбувалося у цій висотці протягом останніх років. Серед доступної інформації: тариф, що діє на утримання прибудинкової території; доходи і витрати на будинок; яка житлово-експлуатаційна дільниця обслуговує будинок; коли і який ремонт виконували у даному будинку.

Проте дана інформація по більшості будинків столиці просто не оновлюється роками. Візьмемо для прикладу будинок №25 на вулиці Милославській, який обслуговує житлово-експлуатаційна дільниця №316. У розділі "Ремонт" вказано, що ще у 2011 році в цьому будинку виконували малярно-штукатурні роботи на суму більше 28 тисяч гривень. Також на сім тисяч гривень було виконано герметизацію стиків стінових панелей.

І все - більше інформації про будь-які ремонти немає. Хоча за вісім років комунальники мали хоч щось зробити у даному будинку. А якщо не робили, то це ще більша ганьба для чиновників. Втім, про те, що інформацію на сервісі "Ваш будинок" не оновлюють, свідчить те, що у розділі "Доходи і витрати" також усе закінчується 2016 роком стосовно будинку №25 на вулиці Милославській. Є інформація, що за 2016 рік на життєдіяльність усього будинку витратили майже 600 тисяч гривень. Про те, що було у 2017 і 2018 роках жодної інформації немає.

А в розділі "Паспорт будинку" взагалі нічого не відображено, але написано "Чернетка за 2010 рік". Тобто, ще у 2010 хтось намагався заповнити цей розділ, але на тому усе і скінчилося.

А от про тарифи чиновники не забули і у відповідному розділі оперативно усе оновили, щоб мешканці будинку справно платили за комунальні послуги і при цьому не могли прослідкувати у сервісі "Ваш будинок", куди витрачаються сплачені кошти.

Беремо ще один приклад – будинок №150 на вулиці Борщагівській, який обслуговує житлово-експлуатаційна контора №906. Тут так само у розділі "Паспорт будинку" немає жодного інформації. А стосовно ремонтів взагалі написано, що нічого не заплановано і коли щось виконувалося – невідомо. Є кілька чорно-білих фотографій будинку, наче вони робилися ще минулого століття.

Щоправда є інформація щодо витрат на обслуговування будинку у першому півріччі 2018 року. Хоча вже і друге півріччя закінчилося два місяці тому, але якихось даних за цей період немає. Проте, як і у попередньому випадку чиновники не забули нагадати про тарифи, які зараз діють для цього будинку. Цей розділ схоже, оновлюється регулярно.

Про те, що ніхто не слідкує за наповненням і точністю сервісу "Ваш будинок" свідчить такий приклад. Будинок №27 на вулиці Автозаводській є дев`ятиповерховим. Але на фотографіях, розміщених до цього будинку, – п`ятиповерхова "хрущовка".

І як знущання у розділі "Ремонти" записано, що у 2016 році в цьому будинку проводили ремонт ліфтового обладнання. Ця інформація є одразу під фотографіями "хрущовки", хоча усі знають, що у п`ятиповерхівках ніколи не було ліфтів.  

Отже, для прикладу ми взяли три будинки, але, промоніторивши інформацію щодо ще з двох десятків висоток, виявилося, що їхні мешканці за допомогою сервісу "Ваш будинок" теж не дуже зрозуміють, що і як відбувається з їхнім житлом. Тому, як висновок: можна запроваджувати хоч по 100 інформаційних сервісів в одній галузі, але якщо їх не оновлювати, як частенько буває у столиці, то вони не приносять ніякої користі киянам. Ідеї бувають гарні, але їх реалізація у більшості випадків просто кульгає на обидві ноги.  

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook