Київрада і проїзд: Кличко взяв на озброєнння методи "Льоні-Космоса"

Мер Кличко намагається переконати киян, що підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті хоче не влада, а працівники "Київпастрансу" та метрополітену

Київрада і проїзд: Кличко взяв на озброє…

Засідання Київради 12 липня проходило під суцільні скандали. Зранку біля мерії зібралися активісти, які виступають проти підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті у два рази. На противагу незгодним з підвищенням вартості проїзду під мерію зігнали кілька десятків контролерів з "Київпастрансу" та працівників метро: вони, у свою чергу, вимагали підвищити вартість жетонів і талонів. Мовляв, і так працюють за копійки.

Очікувано, що тарифна тема "плавно перемістилася" до зали засідань. Фактично усі опозиційні фракції у Київраді почали вимагати, щоб рішення про підвищення вартості проїзду, яке має вступити в силу вже за 2 дні, 14 липня, було призупинене. Головний аргумент – влада міста взагалі не може порахувати, якою має бути економічно обгрунтована вартість проїзду у метро і наземному транспорті. Одна з причин в тому, що у Києві все ще немає системи електронного квитка, яка дозволила б точно підрахувати кількість пасажирів, що користуються громадським транспортом, і вже від цього можна булоби "танцювати" у питанні визначення економічно обгрунтованої вартості проїзду. Нагадаємо, що за часів правління Києвом Кличка чиновники вже кілька разів переносили дату запровадження електронного квитка.

Під час дискусії у залі Київради опозиційні депутати наполягали на тому, що спочатку треба запровадити електронний квиток – наприклад, восени – а вже потім, після підрахунку реальної кількості пасажирів, визначитися: підвищувати тариф на проїзд, чи ні. До суперечки долучився навіть мер Кличко, який до цього не був присутній на засіданні Київради. Він звично почав жалітися, що у Києві і так найдешевший проїзд серед усіх міст Європи. А підвищення тарифів на проїзд - дійсно непопулярна дія, але це потрібно робити, інакше транспорт столиці опиниться в кризі.

А далі провладні і опозиційні депутати почали грати у "морський бій", по черзі наводячи аргументи за і проти підвищення вартості проїзду. Одразу декілька депутатів заявили, що Кличко, підвищивши ціну, взагалі підіграє маршрутникам. Мовляв, логічно, що останні теж підвищать вартість проїзду, якщо той самий талон у автобусі буде коштувати вісім гривень, що буде дорожче ніж нинішня вартість проїзду у маршрутках. Але була й інша думка: один з депутатів Київради припустив, що кияни можуть просто обвалити план заробітків "Київпастрансу". Якщо маршрутники не підвищать тарифи одразу, і на це піде тиждень-два, то проїзд в "Богданах" і "Рутах" буде на гривню-дві дешевший, ніж в автобусах, тролейбусах та трамваях. Зрозуміло, що кияни нададуть перевагу бусам. А у комунальному наземному транспорті їздитимуть лише пільговики, в яких безкоштовний проїзд. Усе це може завдати збитків "Київпастрансу".

На такі закиди у депутатів від "Солідарності" були свої аргументи. Один з них заявив, що днями зустрічався з київськими профспілками, і вони підтримують підвищення тарифу на проїзд вдвічі. А далі у залі засідань розпочався справжній "концерт". Депутати від "Солідарності" вирішили застосувати "важку артилерію" і запросили до виступів працівників метрополітену та "Київпастрансу". До трибуни прийшли близько десятка представників цих комунальних підприємств. Особливо крикливою виявилася пані з профспілок метро, яка навіть намагался закрити рота деяким депутатам, що хотіли виступати проти підвищення вартості проїзду.

Загалом риторика працівників метро і "Київпастрансу" зводилася до того, що в них мізерна зарплатня, і ніхто не хоче працювати за такі гроші. Більшість водіїв просто тікають до Польщі, адже там заробляють втричі більше. Тому усі працівники "підземки" та наземного транспорту просто благали мера підвищити вартість проїзду вдвічі. Мовляв, тоді вони заживуть, як люди, адже Кличко пообіцяв після цього підвищити зарплатню і працівникам метро і "Київпастрансу". Зрештою, усе вилилося ледь не у бійку біля трибуни, коли до неї почали сходитися депутати від промерської фракці і депутати з опозиційних сил. Між ними були працівники метро, які продовжували вимагати підвищення тарифів на проїзд. У свою чергу, у кулуарах Київради не стихав галас від активістів, які прорвалися до мерії і вимагали від Кличка не підвищувати вартість проїзду. Усе закінчилося тим, що секретар Київради просто зупинив засідання, адже в таких умовах його неможливо було проводити.

Увесь цей балаган залишив більше питань, ніж відповідей. І найперше – чому опозиційні фракції у Київраді не ініціювали дискусію щодо скасування підвищення тарифів раніше, коли ще був шанс їх "відкотити". Ппро плани із підвищення вартості жетонів і талонів було відомо ще у травні, тож "битися за киян" потрібно було останні два місяці. Сьогоднішні ж дебати фактично ні до чого не призвели. Засідання Київради, на якому могли скасувати подорожчання, призупинено, коли воно продовжиться - невідомо. І тепер у Кличка є всі можливості спокійненько ввести у дію підвищення тарифів на проїзд, як все од початку і планувалося.

Ще більше питань до самого Кличка і загалом влади міста. По-перше, сам очільник міста заявив, що у "Київпастрансі" є катастрофічний дефіцит кадрів. Мовляв, більше двох тисяч працівників не вистачає на підприємстві, а ще кілька сотень вакансій відкрито у метро. Більше того, під час своїх виступів на трибуні Київради працівники "підземки" навіть казали, що багато їхніх колег працюють ледь не без вихідних. Тобто усе зводиться до того, що в двох комунальних підприємствах просто немає кому працювати. Але на мітинги за підвищення тарифів і у "Київпастрансі", і у метрополітена люди одразу знайшлися. І треба бути дуже наївним, щоб повірити у особисту ініціативу комунальників. Зазвичай працівники того ж метрополітену бояться навіть два жетони в одні руки продати, адже керівництво наказало видавати по одному. А тут кілька десятків комунальників на власний розсуд вирішили помітингувати, представляючи свої підприємства.

Загалом усі ці мітингувальники-комунальники в черговий раз стали інструментом з відбілювання добряче заплямованої репутації мера. Бо вистава у Київраді покликана сформувати у киян думку, що підвищення тарифів на проїзд – це бажання працівників метро і "Київпастрансу". Мовляв, влада міста як би і не хоче здорожчувати талони і жетони, але ж водії автобусів і машиністи потягів вже почали виходити на мітинги – ситуація критична, виходу немає, тож всі питання - до працівників метро і "Київпастрансу". Варто зазначити, що разом на цих комунальних підприємствах працює не більше 20 тис. осіб. Таким чином, влада міста фактично натякає, що заради цих 20 тис. комунальників мільйони киян мають двічі більше заплатити за проїзд.

Слід зазначити, що загалом ідея залученням комунальників до відбілювання очільників Києва - не нова. Свого часу цю "іграшку" дуже добре обкатав мер Черновецький. У лютому 2009 року, коли під ним почало гойдатися крісло через постійне підвищення тарифів на усе, що можливо, Черновецький теж зібрав під мерією кілька тисяч комунальників. Тоді цей цирк мав показати, що багатотисячна армія працівників комунальних служб підтримує свого головного шефа, а тому він має залишатися у своєму кріслі. Схоже, мер Кличко з радістю взяв на озброєння прийоми "космічного" попередника.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme