Метро на Троєщину: Якою буде лінія підземки до найбільшого житлового масиву Києва (ІНФОГРАФІКА)

Киянам знову пообіцяли збудувати метро на Троєщину, але уся гілка може з’явитися лише протягом наступних 20 років
 

  • Київ
  • 7 листопада 2020 15:00

Метро на Троєщину: Якою буде лінія підзе…
Фото: Depo.Київ

Кияни вже давно почали складати байки та анекдоти про метро на Троєщину. Кожен новий мер столиці тільки й обіцяє, що запустить цей довгоочікуваний транспорт до одного з найбільших житлових масивів столиці. Хоча це й масивом назвати важко, адже, за різними, підрахунками на Троєщині мешкає ледь не 300 тисяч людей, а це приблизно так само, як у Хмельницькому, що є обласним центром. Тобто Троєщина – це місто в місті.

Годівля обіцянками 

Та повернімося до метро на Троєщину. Чинний мер Кличко вже неодноразово казав, що будівництво метрополітену на житловий масив триватиме близько п’яти років. А у грудні 2014 року Кличко заявив, що якщо буде фінансування, підземку на Троєщину можна побудувати навіть за два роки.

Проте роки йдуть, а немає взагалі ніякого натяку на будівництво метро до найбільшого спального масиву Києва. При цьому слід розуміти, що до побудови Подільського-воскресенського мостового переходу – а на ньому останні три роки роботи велися досить жваво, хоч і загальмувались в 2020-му – ніякого метрополітену, як і будь-якого иншого рейкового транспорту на Троєщину не може бути в принципі. Більше того, зараз усі сили і кошти кинуті на будівництво метро на Виноградар, а будувати "підземку" у двох кінцях Києва місто не подужає ніяк. Тому реально потрібно чекати, що спочатку зведуть дві станції метро на Виноградар, а це, за планами має бути, наприкінці 2021 року, а вже потім, можливо, візьмуться за метро на Троєщину.

Очікуємо на перші п’ять станцій

У комунальній організації "Київгенплан", яка розробляє новий проєкт Генплану столиці до 2040 року, дали свої прогнози з будівництва метро.

Там запевняють, що протягом наступних 5-7 років, можуть запустити хіба першу чергу Подільсько-Вигурівської лінії метро – саме так офіційно називається метро на Троєщину. Тобто навіть найближчі сім років мешканцям найбільшого житлового масиву Києва не варто очікувати "підземку", причому перша черга метро буде стартувати від станції "Райдужна", а це ще зовсім не Троєщина. За задумом, станцію "Райдужну" мають звести близько до станції міської електрички "Троєщина-2". Також неподалік буде і станція швидкісного трамваю, який зможе підвозити мешканців Троєщини до станції метро "Райдужна". Втім, не усім троєщинцям зручно буде діставатися спочатку до швидкісного трамваю, а потім їхати ним до метро. Тому станція "Райдужна" – це ще зовсім не метро на Троєщину. Хоча мер Кличко неодноразово повторював, що реально збудувати метрополітен до найбільшого житлового масиву протягом п’яти років.

Станція "Райдужна" – це Воскресенка. Від "Райдужної" потяги мають піти в бік правого берегу, і першою станцією на цьому шляху буде "Труханів острів". Напевне, непогано буде у вихідний день вийти з цієї станції і прогулятися островом. Одразу після того, як метро пересікає Дніпро, буде станція "Суднобудівна". Тут, біля Гавані, вже будуються величезні житлові комплекси. Далі мають звести станцію "Подільську", яка фактично буде пересадковою зі станцією метро "Тараса Шевченка". І, нарешті, до першого пускового етапу належить станція "Глибочицька", яка буде пересадковою з "Лук’янівською".

А далі на киян, напевно, чекають якісь довгограючі плани з будівництва метро, адже в "Генплані" просто пишуть, що до 2040 року на Подільсько-Вигурівській лінії має з’явитися ще 12 станцій. І тут вже йдеться про повноцінне метро на Троєщину, адже зупинки мають з’явитися на вулиці Марини Цвєтаєвої та Миколи Закревського, що розташовані на околиці житлового масиву. Далі колії підуть під проспектом Володимира Маяковського. Наприклад, в середині Троєщини будуть станції "Сержа Лифаря" та "Теодора Драйзера", а ближче до перетину проспекту Маяковського та проспекту Романа Шухевича з’явиться станція метро "Маяковського". Потім лінія метро повертатиме в бік "Райдужної". На цьому шляху буде ще станція "Бульвар Перова". Зазначимо, що після цієї станції на Подільсько-Вигурівській лінії буде відгалуження, де з’являться станції "Сулеймана Стальського" та "Братиславська".

Через 50 років метро буде на Кільцевій дорозі

Повертаємось до основної гілки метро з Троєщини на правий берег. Тут до 2040 року мають звести ще одну станцію – "Затока Десенка", яка буде розміщуватись між "Райдужною" та "Труханови островом". За "Глибочицькою" збудують станцію "Площа Перемоги". Після цієї станції зведуть ще станцію "Південний вокзал", що зручно для пасажирів залізничного транспорту. І ще одна станція з’явиться на Солом’янській площі. Загалом до 2040 року киянам обіцяють збудувати 17 станцій метро на Подільсько-Вигурівській лінії, довжина якої складе 21 кілометр.

А ще в комунальній організації "Київгенплан" дали прогноз розвитку Подільсько-Вигурівської лінії метро на 40-50 років. У далекому майбутньому лінію мають продовжити від Солом’янської площі в бік Севастопольської площі, де може з’явитися станція "Чоколівська", а потім метро може дійти навіть до аеропорту "Київ" імені Сікорського і до Кільцевої дороги. Також кілька станцій може додатися на лівому березі, де від станції "Братиславська" лінію продовжать до вулиці Академіка Курчатова і до вулиці Кіото.

Звісно, усі ці плани дуже гарні і амбіційні, але враховуючи обіцянки чиновників протягом останніх десяти років, що ось-ось буде побудоване метро на Троєщину, мешканці самого спального житлового масиву вже з посмішкою сприймають навіть те, що закладено до Генплану стосовно будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро.

Метро на Троєщину

Метро на Троєщину

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"