На Подільскому мосту монтують старі забраковані ванти, – соцмережі

На найвідомішому довгобуді Києва розпочалася установка величезних тросів, які триматимуть пролітну частину споруди через Дніпро. Проте є підозра, що замість обіцяних нових в хід пішли старі ванти, поставлені ще в 2010 році

На Подільскому мосту монтують старі забр…
Фото: Олег Тоцький

Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook користувач Віталій Селик, передає Depo.Київ. Повідомлення він підкріпив фотографіями, на яких видно сліди іржі на вантах та анкерах майбутнього моста.

Він зазначив, що монтаж вантів на новому мосту через Дніпро ведеться з початку червня. Як зазначає автор, п'ять днів тому про початок підвішування прозвітував мер Віталій Кличко, зазначивши, що ванти придбали в знаменитої німецької компанії Bridon-Bekaert. Ця компанія робила ванти для даху НСК "Олімпійський" та для "скляного" моста. На завод цієї компанії мер Києва їздив у травні 2019 року, аби узгодити закупку цих елементів для Подільського мосту.

"Нагадаю, у жовтні 2018 трапилася курйозна історія. Транспортні чиновники доповіли Кличку, що ванти для Подільського моста, закуплені ще у 2010 році за 14 млн грн (майже $1,7 млн), непридатні для використання. Такий вердикт дав німецький виробник після їх огляду. Всі ці 8 років вони пролежали на Трухановому острові під відкритим небом, вкриті перегноєм опалого листя. Кличко на тій нараді поставив вимогу знайти винних", – пише Селик.

На початку 2020 року до Києва поступила перша партія з 12 нових вант. Це найдовші троси, які мають підвісити під центральною частиною арки. На станом на ранок 11 червня на арку підняли вже 24 з 68 вант. Досягнуто це було, вочевидь, за рахунок старих "забракованих" вант. "На всяк випадок я запитав знайомого мостобудівця, коли ж привезли залишок вант. Його відповідь мене шокувала. Виявилося, що зараз підвішують старі троси, забраковані німецьким виробником" – стверджує автор.

Він побував на мосту і на власні очі переконався, що під аркою нині підвішені старі ванти, а нові досі лежать в трьох упаковках на краю моста. Про вік, стверджує Селик,  свідчать іржаві сліди, сколи захисного цинкового покриття, грибок, потертості. А це неприпустимо, адже матиме негативні наслідки. Зокрема через початок корозії, ванти прослужать не 100 років, гарантованих заводом, а 30-40 років. Також автор пояснює, що вантам не можна довго бути в скрученому стані, адже вони просякнуті спеціальним антикорозійним герметиком – протектор-заповнювачем, який з часом твердіє. І коли ванту з таким задубілим протектором розвернути, то антикорозійне покриття пошкодиться, і вона зсередини стане негерметичною.

Це означає, що в разі монтажу старих вант в подальшому мосту потрібен буде дороговартісний і складний ремонт і заміною пошкоджених тросів. 

На повідомлення відреагував і київський блогер та фотограф, "біограф" Подільсько-воскресенського мостового переходу Олег Тоцький. "Чесно кажучи, був шокований цією новиною і досі перебуваю під враженням, – више він, – Ще коли я побачив поблизу перші підвішені ванти із незначними іржавими плямами і слідами ушкоджень на анкерах, це мене дуже сильно здивувало. З новими вантами так не буває, навіть якщо вони лежали на відкритому повітрі. Але на той момент я не бачив інших вант, які зараз вже повісили на арку, і не бачив, як вони виглядали до розмотування. І якщо до сьогоднішнього дня я ще намагався вірити, що просто помилився, і намагався прояснити ситуацію через причетних до монтажу вант людей (тепер я розумію, чому досі ніхто з них не дав прямої відповіді), то сьогодні після перегляду фото мої сумніви остаточно розвіялися... Причому те, що я бачив на мосту тиждень тому – це, виявляється, ще квіточки, реальність набагато гірша".

Він наголошує, що іржа на вантах – це дуже погана ознака, а іржа на нових вантах, які навіть не змонтовані, – майже вирок, адже це не звичайні металеві конструкції, у них інакша технологія виробництва і установки. Він також нагадує, що два роки тому старі ванти після інспекції представником заводу-виробника було вирішено відправити "на металобрухт" через непридатність, причому вирішити питання про експлуатацію тросів може тільки, власне, виробник. "Причому, немає жодної технологічної причини вішати зараз старі, а потім міняти на нові. Крім однієї – щоб прискорити пуск або скоріше закрити акти виконаних робіт. Адже повного комплекту нових вант досі немає. Але це маячня, я не думав, що до такого взагалі додумаються. На наших будівництвах багато "чудес" відбувається, але таке я бачу вперше", – пише Тоцький.

Розмова мера із директорами департаментів та комунальних підприємств, на якій було оголошено про непридатність старих вант для використання, відбулася в жовтні 2010 року, на ній був присутній журналіст "Української правди".  Крім того, в січні цього року Кличко розповідав, що був на заводі компанії Bridon-Bekaert в німецькому Гельзенкірхені, де домовився про закупку нових 68 гигантських тросів, які мали бути поставлені в Україну до квітня. Судячи з наявності лише 12 вант, подальші поставки чомусь зірвалися.

Зазначимо, що в коментарях у Селика розгорілася дискусія щодо обгрунтованості написаного, частина користувачів вважає, що пошкодження незначні, а оцінку про стан вант мають дати відповідні фахівці. "Засвітився" і радник мера  Максим Бахматов, який запевнив, що він лише "радник на громадських началах" , а не чиновник, і порадив звертатися в прокуратуру, мовляв, хай там і розбираються. Про те, що тим часом на мосту бюджетним коштом встановлюватимуть, ймовірно, непридатні ванти, Бахматов не згадав.

Нагадаємо, Подільсько-Воскресенський мостовий перехід будують вже багато років, тож його можна вважати найвідомішим довгобудом Києва. Проєкт неодноразово перероблювався і досі немає остаточно визначених з'їздів на лівому березі, але нещодавно чиновники з мерії таки дещо "підрихтували" план будівництва лівобережних підходів до Подільського мосту, який обіцяють відкрити для автомобільного сполучення вже наприкінці 2020 року.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme