Новий вхід, інтернет та два ескалаторних тунелі: Як планують будувати станцію метро "Львівська брама" в Києві (ФОТО)

В столиці вкотре заговорили про добудову станції метро "Львівська брама"

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Новий вхід, інтернет та два ескалаторних…
Проєкт виходу з метро "Львівська брама". Фото: tov_tob.livejournal

У Києві планують добудувати "мертву" станції метро "Львівська брама". КП "Київський метрополітен" вже оголосило тендер на проєктування добудови станції та будівництва входу, який буде розташований в районі Львівської площі між станціями метро "Золоті ворота" та Лук'янівська. 

Журналісти Depo.Київ розбирались, як планують добудувати сумнозвісну станцію-привид в столиці, а також чому її досі так і не вдалося відкрити. 

Львівська брама

Як закінчуватимуть "Львівську браму"

Київський метрополітен оголосив тендер на добудову станції "Львівська брама", який опублікували в системі Prozorro. В описі предмета закупівлі зазначається, що підземка замовляє будівництво станційного комплексу "Львівська брама" з будівництвом входу — поки йдеться тільки про проєктні роботи. Термін виконання контракту — до 10 серпня 2023 року. Очікувана вартість робіт складає майже 73,5 млн грн. 

Підземка замовила повну розробку інженерного проєкту на добудову станції. Згідно з документацією, поки що планується побудувати лише один вхід та вихід зі станції, який розташують в районі вул. Січових Стрільців, Кудрявського узвозу та вул. Кудрявської. Розробників проєкту попросили також передбачити можливість будівництва другого входу, але тільки в перспективі. Раніше виходи зі станції планували побудувати на вул. Бульварно-Кудрявська. 

Львівська брама

Місце майбутнього виходу з "Львівської брами" на карті 

На станції планують облаштували високошвидкісний мобільний інтернет, швидкістю від 100 Мбіт/с. Поруч зі станцією побудують приміщення для зберігання велосипедів, не менше ніж на 100 транспортних засобів. 

Через велику глибину закладання "Львівської брами", на станції планують побудувати два ескалаторних тунелі з проміжним вестибюлем, як на станціях метро "Арсенальна", "Золоті ворота" та "Печерська". Станом на сьогодні, похилий тунель так і не почали будувати. 

Львівська брама

Шлях до майбутньго виходу з "Львівської брами"

Як "Львівська брама" стала станцією-привидом 

Станцію почали будувати ще у середині 1990-х років, у 1996 році вона вже була практично готова. Але тоді у столичній мерії начебто вирішили почекати, доки буде гідний проект реконструкції Львівської площі, де і мали з'явитися виходи зі станції. А щоб не затримувати будівництво метро, було вирішено зводити наступну за "Львівською брамою" станцію – "Лук'янівську".

Будівництво ескалаторних тунелів та вестибюлю затримувалося через відсутність єдиної думки, куди виводити вихід зі станції. Справа в тому, що Львівську площу вже не перше десятиліття збиралися реконструювати, і перш ніж розпочинати будівництво виходу з метро, ​​треба було вирішити, як виглядатиме сама площа. Зрештою на початку 1996 року, з метою прискорення пуску ділянки від "Золотих воріт" до "Лук'янівської" та економії коштів, міською владою вирішила відмовитися від будівництва виходу з "Львівської брами" до розв'язання питання реконструкції площі.

Таким чином, одночасно з відкриттям наприкінці 1996 року "Лук'янівської" роботи на "Львівській брамі" фактично зупинилися, а станція набула статусу "станції-примари".

За часів мерства Олександра Омельченка Львівську площу віддали під реконструкцію "інвесторам", які наче мали збудувати і виходи з метро. Але ось вже довгих 20 років "Львівська брама" лишається такою собі "консервою". Питання закинутої станції частково активізовувалось за часів мерства Леоніда Черновецького в 2007–2008 роках, у квітні 2008 року навіть оголошували про розморожування будівельних робіт на "Львівській брамі", однак після перевиборів мера Києва вся ця активність знову зійшла нанівець. 

Можливий вигляд станції та виходів 

Ще з кінця 1980-х років в столиці було запропоновано багато варіантів оздоблення станції "Львівська брама". Архітектори та конструкції пропонували різноманітні варіанти. 

Львівська брама

Львівська брама

Львівська брама

Львівська брама

Фото: tov_tob.livejournal 

Затверджено ж було варіант оформлення станції, який створили архітектори Гневішев, Целіковська та Альошкін. На проєкті можна побачити пілони, які оздоблені білим мармуром, вони мають чергуватись з пілонами, оздобленими зеленим мармуром. Над останнім розташують декоративні арки. 

метро Львівська брама

Затверджений проєкт будівництва "Львівської брами". Фото: tov_tob.livejournal 

Окремо варто згадати, що один з варіантів виходу зі станції розробляла компанія "Харківметропроєкт". В різні роки озвучувались різні суми вартості будівництва виходу з "Львівської брами" – в 2004 році йшлося про 140 млн грн, в 2007 році — про близько 300 млн, а в 2011-му назвали суму приблизно в 150 млн. Ймовірно, що така різна вартість виходила з варіантів будівництва з реконструкцією та без перебудови Львівської площі. 

Львівська брама

Проєкт виходу зі станції "Львівська брама" від "Харківметропроєкту".

За словами блогера Олега Тоцького, в найбільш оптимістичному варіанті, будівництво виходу зі станції триватиме не менше ніж півтора-два роки. 

Наскільки добудована "Львівська брама"

Станом на сьогодні, "Львівська брама" живе не бетоном єдиним. На колійних стінах є навіть облицювальна плитка. І тримається вона ще досить добре. 

Львівська брама

Станція готова на відсотків 80%, над входом в в тонель навіть підготовлені отвори для монтування електронного годинника та таймеру. Складається враження, що якщо "залити" усю "Львівську браму" у мармур, то вона зможе приймати пасажирів хоч завтра.

Львівська брама

Між колонами на станції вмонтовані ворота, які відокремлюють центральний вестибюль від перону. Зазначимо, станція стоїть на сигналізації, аби до неї не завітали небажані гості. На деяких колонах висять ліхтарі, які хоч трохи дають станції життя.

Львівська брама

Читайте також: Як виглядає "мертва" станція київського метро "Львівська брама" (ФОТОРЕПОРТАЖ) 

На "Львівській брамі" навіть є черговий, а підпорядковується станція начальнику "Лук'янівської". З точки зору метрополітену, "Львівська брама" є практично повноцінною станцією підземки. 

Львівська брама

Чергова на "Львівській брамі". Фото: tov_tob.livejournal 

Навіщо потрібна "Львівська брама"

Варто враховувати, що відстань між станціями "Лук'янівська" та "Золоті ворота", між якими розташована "Львівська брама", складає 3,1 км, коли нормою є 2 км — переїзд між згаданими станціями займає близько чотирьох хвилин, а не двох, як зазвичай. 

Оскільки вихід з майбутньої станції буде розташований на Львівські площі, де перетинаються декілька вулиць та є популярні заклади, зокрема навчальні, відкриття "Львівської брами" значно розвантажить станції "Золоті ворота", "Майдан Незалежності" та "Лук'янівську", адже щоб дістатись Львівської площі люди їдуть тролейбусами вгору або йдуть пішки серйозну відстань.

Також зазначимо, що станція розташована біля популярних вул. Великої Житомирської та Пейзажної алеї, на які від метро можна піднятись з того ж Майдану або Подолу. 

В години-пік на "Лук'янівській", яка є серйозною транспортною артерією, утворюються величезні черги через високе навантаження, а враховуючи "буксування" будівництва метро на Виноградар, вони будуть тільки посилюватись. Варто згадати, що в перспективі "Лук'янівська" матиме перехід з майбутньою станцією "Глибочицька", яка буде частиною нової гілки метро на Троєщину, що також створить додаткове навантаження, а тому ще одна станція на зеленій гілці суттєво допоможе оптимізувати транспортні потоки. 

Проєктування добудови "Львівської брами" планують закінчити наприкінці літа 2022 року, на сьогодні невідомо, коли саме повинні почати активні роботи із закінчення зведення станційного комплексу, які триватимуть щонайменше декілька років. Водночас зазначимо, що оптимізму хоча б додає той факт, що процес зсунувся з мертвої точки, а тому незабаром кияни можуть отримати ще одну станцію метро, можливо навіть раніше, ніж добудують сумнозвісну підземку на Виноградар. Зазначимо, що добудова станції може стати політичним бонусом для міського голови Віталія Кличка, за каденцію якого не відкрили жодної станції, а відкриття "Львівської брами" може додати суттєвих балів у майбутніх політичних перегонах чинного мера. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme