Обзавівся зв'язками і підходами: Як найвідоміший столичний довгобуд "набрав вагу" у 2018-му (ФОТО)

Подільсько-Воскресенський мостовий перехід – не так вже й часто потрапляв в новинні стрічки цього року. Проте зроблено на ньому було дуже багато, рік на об'єкті минув в ударній роботі

Річні підсумки будівництва із розкішною фотогалереєю оприлюднив на своїй сторінці у "Живому журналі" блогер і фотограф Олег Тоцький. Він зазначає, зробити це було не так вже й просто, адже на деяких об'єктах було виконано такий обсяг робіт, що згадати все й одразу просто неможливо. "Повторювати дурість, озвучену кимось з політиків про те, що роботи на мосту начебто ведуться вперше з 2011 року, не будемо, але без перебільшення можна сказати, що це один з найбільш ударних років за останній час", – зазначає він. Depo.Київ вибрало деякі найцікавіші, ключові події, позаяк найбільше інформації можна дізнатися в оригінальному дописі.

Рибальський півострів

Чи не найбільш знаковою подією на цій ділянці робіт можна назвати демонтаж гуртожитку "Ленкузні", яке багато років заважало добудувати одну з опор естакади та береговий стоян, в який мають впертися вона та майбутній міст через Гавань. Декілька видів робіт велися паралельно: ще до демонтажу будівлі були встановлені сваї і до завершення знесення почалося зведення самої опори.

Також на Рибальському в 2018-му були докладені необхідні балки естакаді та з'їздах на набережну, а згодом виконане бетонування проїздів в бік Гавані, зокрема над майбутньою станцією метро "Суднобудівна". Незабаром тут мають розпочатися роботи з гідроізоляції.

Також на Рибальському було виконано максимально можливий обсяг робіт з фарбування та захисту від корозії металевих конструкцій, що забезпечить їхнє збереження на найближчі 40 років.

Труханів острів

На Трухановому острові цьогоріч були проведені роботи з укладки гідроізоляції, встановлено бордюрний камінь та огородження, змонтовані сотні метрів труб для відведення води. Крім того, на одному з проїздів – низовому – вкладено асфальт.

Русанівські сади

Тут цьогоріч так велися роботи, хоча й не дуже поспішно. Чималою перешкодою досі лишається приватний будинок на 26-й лінії, з власником якого ніяк не домовляться про знесення. Разом з тим, більшість ділянок на маршруті майбутнього переходу вже знесені, на них лишилися одиниці будинків. Разом з тим, на Садах в 2018-му повністю звели три опори, частково – дві, готується монтаж балок для метро і дорожньої частини. Також є ознаки розчищення місця для майбутніх робіт.

Арка

Нарешті, найважливіші, найвидиміші і найзнаковіші зміни відбулися на арочному мосту, що вже кілька років височить мовчазним символом будівництва над Дніпром між Подолом та Трухановим островом.

По-перше, були зварені кілька стиків між різними секціями на самій арці. На сьогодні вона стала майже єдиним цілим: лишилося тільки доварити замковий стик, але це вже буде зроблено після монтажу всіх зв'язків, про які – трохи нижче. Проте підготовка до цієї події вже почалася.

По-друге, на кінець року було змонтовано 14 з 19 комплектів, власне, зв'язків (балочні конструкції між несучими арками мосту, що нададуть йому необхідної жорстокості, стійкості та витривалості, – ред), на момент публікації було зібрано ще три. Лишилися найнижчі і найважчі комплекти. Збиралися зв'язки з менших складових на "шаблонному стенді" – спеціальному майданчику, облаштованому на Трухановому острові, після чого піднімалися вже нагору.

Робота ця, незважаючи на величезні розміри конструкцій, надзвичайно тонка і відповідальна. Навіть на землі зв'язки збираються в тому ж положенні, в якому мали "сісти" на арці, з дуже жорстким допусками – деякі з них складають лише 2 мм. Правильність монтажу постійно контролюється згідно графіків змін положення арки, які, у свою чергу, вимірюються кожні півгодини (протягом дня через температурні деформації різні точки на арці можуть міняти положення на десятки й навіть сотні міліметрів).

На арці роботи проводилися на висоті до 74 метрів, незважаючи на низькі зимові температури і пронизливий вітер.

В цьому році будівництво продовжиться і, хочеться вірити, не збавляючи швидкості. І якщо з правим берегом ситуація біль-менш зрозуміла, то щодо підходів на лівому можуть бути цікавинки, які стануть відомі вже в осяжному майбутньому.

Всі фото: Олег Тоцький

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook