Під гарну музику вдалечінь: Що відбувається з е-квитком та як киянам заплатити за проїзд по-новому

Ранок міжсвяткового 5 січня приніс киянам несподівані новини: мобільний додаток Kyiv Smart City, той самий, через який відбувалося керування синьою карткою е-квитка, раптом перестав працювати

Олекса Шкатов
Заступник головного редактора по роботі з регіонами - керівник регіональних редакцій
Під гарну музику вдалечінь: Що відбуваєт…

Замість звичної сторінки користувачів, яким знадобилося скористуватися мобільним додатком, через який, наприклад, оплачується проїзд у громадському транспорті, чекало оголошення, що сервіси переїхали на якийсь "Київ цифровий", із дещо дивним, а може, навіть знущальним за формою "прощанням": Kyiv Smart City більше не працює. Команда дякує вам, вмикає гімн Києва і рушає вдалечінь під гарну музику.

Куди пішло "Смарт Сіті"

Новина виявилася несподіванкою не лише для користувачів, а й для тої самої команди "Київ Смарт Сіті", яка, судячи з реакції, й знати не знала, що "вирушить вдалечінь". На своїй сторінці у Facebook "смартівці" заявили, що не мають жодного відношення до розробки та реалізації нового застосунку, та продовжують розробляти нові та покращувати вже запущені сервіси. При цьому, зауважимо, в розробниках нової програми в "Плей Маркеті" чомусь значилися саме "Київ Смарт Сіті". Пізніше вони зробили ще один допис, в якому спробували заспокоїти громадськість. Мовляв, їхній додаток завжди був на балансі міста, "яке повинно було своєчасно проводити оновлення та виправляти помилки", всі персональні дані та бази користувачів також зберігалися на балансі міста, а розробниками нового додатку є комунальне підприємство "ГІОЦ", яке не посоромилося "знести" смарт-додаток, але позичити його інтерфейс.

Дизайн нового застосунку дійсно не дає засумніватися, чим надихалися його розробники, єдине що на вигляд він куди простіший і сумніший за попередника. Та й загалом враження від нового продукту однозначне: продукт сирий.

Які виникли проблеми і як їх подолати

Нововведення було запроваджено у фірмовому останнім часом "кличківському" стилі: кавалерійським наскоком, без попереджень. Так же, як нині в мерії зводять флагштоки, закладають мости через затоки чи "дарять" місту "канатки" через Дніпро. Єдине що таємничими меценатами не прикривалися. Фактично, спочатку дізнатися про зміни можна було лише у самому додатку. Вже вдень, коли новина розлетілася в ЗМІ, повідомити про "подарунок" спромоглися на сторінці Kyiv Smart Card у "Фейсбуці". Там запевнили що тепер "сервіс доступний для всіх і кожного, не тільки для киян, а й для тих, хто просто приїздить у місто. Що дивно, адже ним і раніше могли скористатися "не кияни". І вже в останню чергу відповідне оголошення з'явилося на сайті КМДА.

Тим часом пересічні кияни намагалися розібратися, як тепер з усім цим жити. На початку деякі користувачі соцмереж скаржилися, що нового застосунку навіть в "Плей-маркеті" нема, проте згодом з'ясувалося, що він таки є. Оцінка у нового додатку на момент написання статті складає 1,7 бала за результатами 448 голосів. Користувачі в коментарях масово скаржаться на проблеми з підтягуванням даних, анулювання вже оплачених QR-квитків – вони не валідувалися у траснпорті, проблеми із поповненням картки, оплатою послуг тощо. Окремо слід зазначити недовіру саме до "ГІОЦ", від якого як комунального підприємства нічого доброго не чекають. Словом, чималий букет ранкової "радості".

Частину "косяків" було оперативно виправлено, зокрема що стосується входу, підтягування даних, тощо. Принаймні вже вдень 5 січня застосунок вантажився і працював, поїздки з Kyiv Smart Card підтягувалися. Що стосується инших "багів", зокрема, непрацюючих QR-квитків, то в КМДА пропонують писати на пошту support@kyiv.digital та подавати дані входу (пошту, через заходив користувач, або номер телефону, або ж банк та ПІБ, якщо використувався Bank-ID для входу), або ж звертатися до техпідтримки за телефоном (044) 366-55-55.

Кому належала "синя карта"

Слід зупинитися на реакції сторін і їхній мотивації. Адже навіть ядуче "прощання" в додатку натякає на якийсь конфлікт між КМДА та "Київ Смарт Сіті".

Реакція останніх була згадана вище. Різко відреагував на новину і голова комітету Smart City громадської ради в Міністерстві цифрової трансформації України Юрій Назаров: він в коментарі "Громадському" назвав ситуацію "політичними іграми" і "рейдерським захопленням персональних даних киян". В КМДА свої дії так і не пояснили, єдине що в оголошенні на сайті "ГІОЦ" серед иншого зауважили, що "зі створенням власного мобільного додатку "Київ Цифровий", у міста відпала потреба використовувати додаток, який насправді не належав місту, а отже який не міг вдосконалюватись та розвиватись містом".

Кому ж належав той "додаток " – цікаве питання. Київський активіст Сергій Пасюта на своїй сторінці у "Фейсбуці" зазначає, що знак Kyiv Smart Card належить не місту, а громадській організації "Смарт Сіті Хаб", що певним чином пояснює твердження "ГІОЦ". На сайті ГІОЦ, за словами активіста, усі платежі тепер проходять не через одеське ТОВ "ГЕРЦ", яке брало "конську комісію", а через ТОВ ФК "Контрактовий дім" (35442539) та iPay (ТОВ "Універсальні платіжні рішення"). "Поповнення проїздного з нового додатку так само пройшло вже не через "ГЕРЦ", а через iPay", – зазначає Пасюта. Заявка на регистрацию ТМ "Київ Цифровий" подана 07.12.2020 самим "ГІОЦ".

Ззасновниками ж ГО "Смарт сіті хаб", як у свою чергу пишуть "Наші гроші", є Мирослава Громова та Володимир Фльонц. У публічному просторі найбільш відомими представниками цієї ініціативи є голова попечительської ради ГО "Смарт сіті хаб" та колишній керівник Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА, вже згаданий вище Юрій Назаров, який є співкоординатором ініаціативи разом з Ярославою Бойко, донькою лідера ОПЗЖ Юрія Бойка. Зазначимо, що Бойко – це дівоче прізвище Ярослави, адже у шлюбі вона взяла прізвище чоловіка – Юрія Назарова.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme