Мости та Окружна довжиною 150 км: Які інфраструктурні об'єкти Києва закінчать та почнуть будувати цьогоріч

Цьогоріч місцева та центральна влада планує вкластись у чимало масштабних інфраструктурних проєктів у столиці 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Мости та Окружна довжиною 150 км: Які ін…
Подільсько-Воскресенський міст. Фото: Олег Тоцький

У Києві в 2021 році планують завершити та розпочати будівництва низки інфраструктурних об'єктів, серед яких є відомі недобудови, які стояли десятиріччями, нові проєкти, а також об'єкти, які не знали ремонту з моменту їхнього відкриття за радянських часів.

Подільсько-Воскресенський міст 

На початку травня міський голова столиці Віталій Кличко повідомив, що перший автомобіль поїде багатостраждальним Подільсько-Воскресенським мостом вже до кінця 2021 року. Мер зазначив, що на сьогодні тривають роботи з облаштування з'їздів на Поділ. За його словами, до кінця поточного року на переправі запустять автомобільне сполучення, після чого розпочнуть будівництво лінії метрополітену на Троєщину.  

Як розповів голова "Інституту Генерального плану міста" Сергій Броневицький, Подільсько-Воскресенський міст у Києві почне працювати після відкриття хоча б одного правобережного та лівобережного підходів. Для найскорішого запуску в експлуатацію замовником на першу чергу передбачається відкрити лівобережний підхід, який буде виходити на вулицю Оноре де Бальзака. Водночас, за його словами, на правому березі з’їзд передбачається організувати на вулицю Набережно-Рибальська, а заїзд — з вулиці Верхній Вал.

З"їзди з Подільсько-Воскресенського мосту на Поділ

З'їзд з Подільсько-Воскресенського мосту на Поділ

Подільсько-Воскресенський міст на Троєщину будують з 1994 року. Попередньою датою відкриття переправи був кінець 2020 року, але Кличко зазначав, що графік змінився через кризу, спричинену пандемією коронавірусу. 

Зазначимо, що представники "Укравтодору", а саме тодішній голова агентства Олександр Кубраков, його радник Юрій Голик та заступник голови ОП Кирило Тимошенко пропонували добудувати Подільсько-Воскресенський міст в рамках програми "Велике будівництво", на що Віталій Кличко запропонував їм добудувати спочатку Дарницький міст, який перебуває на балансі держави.

Дарницький міст 

Судячи з усього, Кличка в ОП почули. У лютому 2021 року вже згаданий заступник голови ОП Кирило Тимошенко, який координує "Велике будівництво", заявив, що "Укравтодор" залучать до будівництва Дарницького мосту столиці, який перебуває на балансі держави.

А 27 травня "Укрзалізниця" оголосила тендер на побудову розв'язки Дарницького мосту на лівому березі, що забезпечить з'їзди та заїзди на Дніпровську набережну. Роботи мають бути виконані до кінця 2022 року. Очікувана вартість – 1,2 млрд грн.

Дарницький міст у Києві

Дарницький міст у Києві

Нещодавно призначений міністр інфраструктури Олександр Кубраков заявив, що міст 10 років перебував у замороженому стані: "Дарницький міст — це ще одна невтішна сторінка в історії української інфраструктури. 10 років цей об’єкт перебував у замороженому статусі. У 2021 році ця ситуація зміниться… Першочергове завдання — отримати якісний результат без зайвих ризиків. Тому ми обов’язково залучатимемо на об’єкт незалежний технагляд".

Столичний блогер Олег Тоцький, який пише про інфраструктуру опублікував схему майбутніх з'їздів з Дарницького мосту на лівому березі.

З"їзди з Дарницького мосту на лівому березі

З'їзди з Дарницького мосту на лівому березі. Фото: Олег Тоцький 

Дарницький міст споруджували протягом семи років – з 2004 по 2011 роки. Його лише частково введено в експлуатацію, впродовж 2010-2011 років відкрито рух для залізничного транспорту та з’їзди і заїзди автомобільної частини моста на правому березі. На лівому березі міст переходить в Дарницьке шосе, саме там планувалося побудувати з’їзди/заїзди на Дніпровську набережну. Але 10 років тому будівництво призупинили.

Київська обхідна дорога протяжністю 150 км 

Також цьогоріч навколо столиці та київської агломерації почнуть будувати перші ділянки нової окружної дороги довжиною 150 км. За словами президента Володимира Зеленського, це один з найбільш пріоритетних проєктів для влади: "Ми маємо кілька дуже амбітних, пріоритетних проєктів. Один із них — Київська обхідна дорога. Ми плануємо розпочати реалізацію Київської обхідної дороги вже цьогоріч. Її загальна протяжність – 150 кілометрів".

Проєкт Київської обхідної дороги презентували минулоріч, він передбачає будівництво магістралі так званим півкільцем. Нова окружна з'єднає траси Київ–Ковель, Київ–Чоп, Київ–Одеса, Київ–Знам'янка, Бориспіль–Маріуполь, Київ–Харків і Київ–Чернігів. Також будівельники зведуть новий міст через Дніпро з підходами протяжністю понад 25 км. Будівництво першої ділянки мосту почнуть вже у 2021 році.

Проєкт Київської обхідної дороги

Проєкт Київської обхідної дороги

Нова Київська обхідна дорога з'єднає між собою найбільші міста Київщини, а саме — Ірпінь, Васильків, Обухів, Ворзель, Бориспіль і Бровари. Також водіям не доведеться їхати на лівий берег Києва з правого через центр міста.

Загальна вартість проєкту складе 85 млрд грн, а повне завершення робіт планується через 5-6 років за умови достатнього та стабільного фінансування, а також всіх необхідних бюрократичних процедур. Нова окружна дорога повинна буде перейняти на себе 70% вантажного трафіку, який сьогодні йде безпосередньо через Київ. 

Міст Патона 

Запустили цьогоріч і довгоочікуваний процес реконструкції мосту Патона, який не знав жодного капітального ремонту за всі 68 років експлуатації. "Київавтодор" оголосила тендер на проєктування реконструкції переправи. Очікувана вартість проєктування складе 47,208 млн грн, а усі роботи повинні закінчити до кінця 2025 року.

У 2017 році міст Патона визнали аварійним, фахівці зазначали, що він отримував колосальне навантаження, яке не відповідало проєктним розрахункам. Для зменшення потоку транспорту рух двома крайніми смугами було обмежено, переправа перебуває в непрацездатному стані, а повне відновлення руху можливе тільки після реконструкції. 

Міст Патона в Києві

Міст Патона в Києві

В рамках реконструкції мосту планують відремонтувати проїзжу частину та тротуари, встановити бар'єрну та перильну огорожу, відремонтувати конструкції прогонових будов, опори та опорні частини мосту, а також – сполучення із мостом. Окрім цього, відремонтують сходи та пропілеї на правому березі та відреставрують колони на лівому. Також планується ремонт засобів навігації у судноплавних прогонах мосту, оглядових проходів під прогонами та, за необхідності, мережі дощової каналізації.

За словами заступника голови КМДА Олександра Густєлєва, влада планує розширення мосту до восьми смуг (зараз їх сім). Він також пообіцяв облаштування велосипедних доріжок в обидва напрямки та розширення тротуарів для променадної частини переправи.

Технічне завдання передбачає можливість прокладання трамвайних колій, а також – підйому та спуску пішоходів на Венеціанський острів. Заступник Кличка зазначив, що під час реконструкції повного перекриття руху мостом не планується, адже міст Патона – одна з важливих транспортних артерій, що з’єднує правий берег столиці з лівим. Повністю реконструкцію мосту Патона планують завершити до 31 грудня 2025 року. 

Міст Метро

Також столична влада дала старт першій за 56 років експлуатації реконструкції мосту Метро. Депутати Київради затвердили угоду про підготовку кредитного фінансування ремонтно-реставраційних робіт. Це буде наймасштабніше оновлення переправи з моменту введення в експлуатацію в 1965 році.  Цьогоріч міст уже почав "втомлюватись" – під переправою почала обвалюватись одна з несучих стін. Водночас в "Київавтодорі", ни чиєму балансі перебуває міст, спочатку заявили, що нічого незнають про обвал, а пізніше – що обвал трапився на облицювальних плитах підпірної стінки набережної, які конструктивно не пов’язані з мостом.

Ремонт профінансують на кошти кредиту в 60 млн грн від ЄБРР. Проєкт передбачає ремонт всіх елементів мосту Метро: від облаштування нової системи водовідведення, ремонту конструкцій прольотних споруд та опор, облаштування монолітних залізобетонних плит автопроїзду та заміни деформаційних швів до заміни тротуарних блоків, ремонту перильної та бар'єрної огорожі, а також ремонту транспортних сполучень з мостом. Також планують розширити тротуари для облаштування мережі велодоріжок і встановити нову систему освітлення. 

Міст Метро в Києві

Міст Метро в Києві

Точних строків початку та завершення проєкту в КМДА не назвали, а лише повідомили, що "Київавтодор" найближчим часом планує оголосити тендер для розробки проєктно-кошторисної документації на капітальний ремонт мосту Метро.

Отже, в 2021 році в столиці планують завершити або почати реалізацію чималої кількості інфраструктурних об'єктів, принаймі виходячи із заяв місцевих чиновників та представників центральної влади. Точних дат завершення проєктів ніхто не називав, а тому лишається спостерігати та очікувати просування будівництв інфраструктури в Києві. 

Читайте також: Прогулянка з перешкодами, або П'ять хвороб, які вбивають дніпровську набережну у Києві

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme