Прокат велосипедів та попутки: Скільки українці заплатять за транспорт в умовах коронавірусу

Після закриття метрополітену на карантин столиця поринула у транспортний колапс, адже багато людей не можуть дістатися навіть на роботу 

Прокат велосипедів та попутки: Скільки у…

Найбільші автобусні перевізники ще 17 березня оголосили, що, згадно наказів Кабміну, закривають пасажирські перевезення між обласними центрами через коронавірус. Таким чином, виїхати з Києва, скажімо, до Вінниці цивілізовано вже неможливо. Зараз на сайтах компаній вказується, що рейси між містами не виконуються. Навіть на популярному сревісі Bla Bla Car резервувавння місць на автобусні рейси було скасоване.

В соцмережах подейкували, що сервіси типу Bla Bla Car, власне, також не будуть працювати, адже за логікою скасоване все наземне міжміське та міжобласне сполучення. Але це виявилось лише чутками. Наприклад, до Одеси на сайті цього сервісу ми знайшли майже 50 пропозицій перевізників. Вартість проїзду одного пасажира складає в середньому 400 гривень, хоча до карантину це можна було зробити і за 300 гривень. Є водії, які просять символічну плату за поїздку до Одеси, як кажуть у народі – на пальне. Один такий водій згоден довезти до курортного міста на півдні України за 165 гривень.

В принципі, з проїздом між областями, якщо вже так потрібно, проблем немає. В Чернігів водії збирають попутників за 100-120 гривень з людини. Лише трохи дешевше коштував квиток на маршрутку з Києва до Чернігова, коли вони курсували.

Щоправда, є нюанс: напередодні сервіс також показував чимало пропозицій, але вони скасовувалися на очах, в телефонному режимі перевізники також відмовлялися від попутників. В другій половині дня до Харкова був згоден везти лише один водій, за 700 грн. До Одеси слід було одразу орієнтуватися на більшу ціну, дехто з перевізників хотів 1000 грн, причому ннаявність пропозиції на сервісі також не гарантувала її реальності.

Що у Києві

У столиці також є проблеми з поїздками містом, і вони дуже відчутні. Оскільки метро закрите, а в громадському транспорті за правилами може їхати не більше десяти пасажирів за раз, кияни опинились в ситуації, коли дістатися до місця призначення, навіть якщо це робота, практично неможливо. Таланить тим, хто проживає біля кінцевої зупинки якогось автобусу чи тролейбусу – саме там до салону набивається близько десяти пасажирів, якщо не більше. На наступних зупинках бажаючі зайти до такого автобусу чи тролейбусу вже можуть забути про це, адже ліміт на кількість людей у салоні вже вичерпано.

З маршрутками подібна ситуація, єдине що обмеження на кількість людей в салону в них помітити не вдалося. Вони "набиваються під зав'язку" на кінцевих зупинках і далі їдуть, не зупиняючись, бо все одно вже неможуть нікого взяти "на борт".

Можна, звісно, користуватися таксі, але для більшості містян це є непосильним фінансовим тягарем. Хоча варто відзначити, що в такий скрутний час для Києва таксисти майже не підвищили тарифи. Наприклад, зараз з Троєщини до Мінського масиву можна в середньому доїхати за 130-140 гривень. До карантину потрібно було заплатити близько 120 гривень.

Хоча є в Києві транспорт, якому практично не страшний ніякий карантин. Йдеться про велосипед. Навіть погода сприяє пересуванню містом на байку. Якщо в наявності немає власного велосипеду, його можна взяти в прокаті. Кореспондент Depo.Київ подзвонив в одну з фірм, що надає таку полугу і має базу на вулиці Пушкінській. Вартість однієї години прокату велобайка коштує 70 гривень. Але можна взяти його на цілий день з 11:00 до 20:00. За дев’ять годин можна об’їхати усе місто у власних справах. Денна оренда велосипеду коштує 200 гривень. Для того, щоб взяти його в прокат, потрібно залишити в якості застави документ – паспорт чи водійські права – або п’ять тисяч гривень.

У свою чергу, кияни, в яких є приватні автомобілі, також пропонують допомогу в довозі містян. Усе, що потрібно, – мати чисті руки і скинутися на пальне.

Є і такі кияни, що самі пропонують довезти до лікарні медпрацівників. Слід додати, що цей "флеш-моб" навіть набув певної популярності. 

У свою чергу, мешканці міст-супутників столиці взагалі найбільше потерпають від того, що між ними і столицею тепер абсолютно не курсує громадський транспорт. Тому люди, що живуть, приміром, у Вишневому, вже домовляються у соцмережах, щоб водії, які можуть брати попутників до Києва, стояли в певному місці на виїзді з міста. 

Навіть створюються спеціальні групи у соцмережах, де можна напроситися попутником, щоб доїхати до столиці. 

Ось так кияни та мешканці міст-супутників столиці вирішують нагальні проблеми, як дістатися до місця роботи.  Тому що карантин карантином, але місто продовжує жити і вимагати робочих рук на містях. Про цей момент міська влада, "прикриваючи" пасажирські перевезення, якось "не подумала". 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme