Пройдіть фейс-контроль: Чому нові турнікети метро дискримінують киян
Київ вважає себе європейською столицею, але досі намагається сховати "незручних" громадян
- Київ
-
31 березня 2021 12:00

Уже на шести станціях Київського метрополітену встановили нові сучасні турнікети – на станціях "Сирець", "Площа Льва Толстого", "Героїв Дніпра", "Харківська", "Контрактова площа" та "Почайна". Вони приймають усі електронні способи оплати проїзду, такі як qr-квиток, Kyiv Smart Card, картку киянина та безконтактну банківську карту.
Усього оновити турнікети в метрополітені обіцяють на 15 станціях метро. Своєї черги чекають станції "Оболонь", "Тараса Шевченка", "Либідська", "Кловська", "Палац спорту", "Дружби народів", "Видубичі", "Славутич", "Осокорки" та "Позняки". До червоної гілки новаторство поки що не дісталось, та незрозуміло, чи програла вона від цього.
На переобладнання 15 станцій метрополітену з бюджету витратять 102 млн гривень. За результатами тендеру, цим опікується словенська компанія-виробник Riko, і переобладнати станції вони мали ще до середини 2020 року. І, здавалось би, минулорічний локдаун був найбільш вдалим часом для цього, адже підземка тоді не працювала. Але щось пішло не так, і турнікети міняють досі, паралізуючи роботу станцій метро в години-пік. Крім того, пасажири скаржаться, що нові турнікети довше "думають" перед тим, як пропустити пасажира, але і це не головна проблема.
Як пояснювали в метрополітені, турнікети, яким близько 50 років, міняють через численні скарги пасажирів. Напевне, кожному киянину знайомий страх, коли проходиш через турнікет, і він будь-якої миті може щосили вдарити по ногах, незалежно від того, чи сплатив пасажир за проїзд, чи ввзагалі виходить з метро. Тому ці "знаряддя інквізиції" було вирішено відправити на смітник.
Але і з новими турнікетами не все гаразд, адже вони, як і попередні, не пристосовані для маломобільних груп людей – людей на інвалідних візках та батьків з дитячими візочками. Ці пристрої сягають заввишки двох метрів, аби їх було важче перестрибнути, хоча самі перекладини розташовані на тому ж рівні, що і раніше, тож шанс перестрибнути їх лишається. А от у батьків з дитячими візочками труднощі стовідсотково виникнуть. Зі старими турнікетами візочок можна було хоча б підняти над ними що, звісно, теж не зручно, але тепер буде ще складніше, адже простору для цього "маневру" зовсім мало.
Біля кабінок, у яких сидять працівники метрополітену, що опікуються пільговим проїздом, є ширший прохід, але, знову ж таки, пройти там без робітника метро неможливо. А інклюзія, перш за все, передбачає можливість користуватися громадським транспортом без сторонньої допомоги. На сьогодні, аби людина на інвалідному візку могла скористатися послугами метро, вона має подзвонити (044) 238-55-11 не пізніше ніж за півтори години до переміщення і повідомити час, дату та маршрут для супроводу. Добре, звісно, що є супровід, але людина не зможе, наприклад, виїхати у термінових справах або банально спонтанно поїхати погуляти центром міста.
Переобладнання станцій викликало бурхливу реакцію серед маломобільних громадян в соцмережх. Адже 100 мільйонів витрачено, а для них нічого не змінилося. Зокрема, у фейсбук-спільноті "Цар-пандус" зазначили, що аби потрапити в метро усе одно треба пройти "фейс-контроль" у працівників.
У коментарях люди скаржаться на те, що пройти фейс-контроль – це лише частина квесту, адже спочатку треба якось спуститися сходами до турнікету, бо ліфтами обладнані лише 13 станцій київської підземки. Окремий вид розваг – знайти чергову по станції.
Активісти ініціативи "Доступно UA" навіть перевірили, чи вдасться людині на інвалідному візку самостійно скористатися станцією метро "Почайна". У них не вийшло. "Для маломобільних пасажирів ці покращення не стали "Ласкаво просимо", а перетворились на "Молодой человек, пройдите пожалуйста!" Тому що без сторонньої допомоги, "фейс-контролю" та участі працівників метро ні батьки з дітьми у візочку, ні людина з інвалідністю не можуть зайти на станцію. До того ж для епічності ситуації, коли контролери станції бачать їх на горизонті, то вмикають сирену, яка сповіщає усіх навколо про потенційно "небезпечний об’єкт", – повідомили в організації.
У коментарях під відео користувачі вкотре наголосили, що мовляв для цього в метро є супровід і навіщо так напружуватись. У "Доступно UA" вкотре ж наголосили, що це супроводження нав'язано обов'язкове і хочеться користуватися послугами на рівні з усіма.
Більше того для людей з дитячими візочками такий супровід не передбачено.
У фейсбук-спільності "Київ дружній до батьків і малюків" розгорілася з цього приводу неабияка дискусія. Спільнота звернулася до заступниці директора Київського метрополітену Наталки Макогон з питанням "як можна оновлювати старі станції і не брати до уваги інтереси маломобільних груп населення".
У відповідь Макогон заявила, що вони погодили проєкти турнікетів з Національною Асамблеєю людей з інвалідністю.
У свою чергу, головний фахівець Асамблеї Олег Полозюк в ефірі телеканалу "Київ" заявив, що жодних проблем з доступом до метро у людей на інвалідних візках немає. "Я особисто користуюсь метрополітеном. Люди, які пересуваються на колісному кріслі, як я, а також люди з дитячими візочками, завжди проходили до метрополітену біля чергового. Ніколи вони не проходили ні через старі турнікети, ні через нові. Це не передбачено інструкцією", – сказав він. Тобто замість того, щоб змінити "інструкції" і пристосувати метрополітен для усіх громадян, вдалися до аргументу "усі завжди так робили".
Водночас в соцмережах користувачі скаржаться на грубість працівників станції, коли треба допомога, аби пройти з дитячим візочком. "Ми вас уклінно просимо – не допомагайте нам, дайте просто безбар'єрно хоча б зайти", – пише одна з киянок.
Київ, хоч і є європейською столицею, досі сповідує радянську практику – сховати усіх, хто не персувається на двох ногах. Міська влада, звісно, заявляє про зворотнє і у рекламних роликах – Київ досить таки інклюзивний. Але щоб перевірити ці твердження далеко ходити не треба, достатньо спуститися у підземку, якщо, звісно, вийде.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 19:20 ДБР оголосила підозру голові "Центру протидії корупції" Шабуніну
- 21:33Працюють верхолази, слідчі та кінологи: У столиці продовжують ліквідовувати наслідки нічного ворожого удару (ВІДЕО) Відео
- 21:1111 посадовців КМДА отримали підозру за збитки завдані міському бюджету, що сягнули майже 200 млн грн
- 19:23ЗМІ: Київська прокурорка обслуговує активи, підконтрольні родинам експрокурора Пшонки та загиблого Портнова
- 11:11Під час нічної атаки на Київ пошкоджено офіс "5 каналу": Мовлення тимчасово припинено Відео
- 08:44 Внаслідок масованого удару по Києву загинуло двоє людей, ще 16 - постраждали ФОТО
- 08:01Київ вночі атакували дронами та ракетами, постраждали понад 10 людей
- 22:45У парках, скверах і в центрі Києва встановлюють рамки-розпилювачі води
- 21:10Це плювок під патріотичним соусом в обличчя тих, хто працює, - екснардеп про звинувачення Безуглої на адресу ППО
- 19:05Провідні ІТ-компанії об’єдналися для створення AI-екосистеми в Україні: Що вирішили на першій стратегічній сесії ФОТО
- 18:20Палатний: Україні потрібний уряд національної згуртованості, який працюватиме на результат
- 13:51 СБУ затримала у Києві китайських шпигунів: Розвідували секретні дані про розробку "Нептунів" ФОТО
- 13:25Європейська бізнес асоціація закликала Міністерство розвитку не вводити коефіцієнти до залізничних тарифів у напрямку портів: "Укрзалізниця" отримає збитки
- 10:23Директор департаменту КМВА отримав підозру через переплату майже 5 млн грн за генератори
- 09:51Київщина зазнала масованої комбінованої атаки: Є поранені та руйнування ФОТО
- 21:26 Пакунок школяра: Батьки першокласників отримуватимуть 5 000 грн допомоги через Дію
- 19:37У підземному переході до київського метро незаконно продають вейпи та рідини до них, – ЗМІ ФОТО
- 13:12Повітряне командування "Центр" подякувало владі Києва за системну підтримку і закликало не поширювати брехню про ППО столиці
- 09:14У Києві невідомий впритул розстріляв водія авто. Чоловік загинув