Ні засідання без скандалу: Київрада роздерибанила Биківню та "проковтнула" подвійні ціни за проїзд

Останнім часом жодне засідання Київради не минає без намагання провладних депутатів протягнути через голосування якісь скандальні питання

Ні засідання без скандалу: Київрада розд…

Засідання депутатів, що відбулося 5 липня, розпочалося зі вступного словам мера Кличка. Очільник міста, не довго думаючи, одразу заявив, що з 14 липня все ж підвищується вартість проїзду у громадському транспорті міста. Мовляв, як би цього не хотілося робити, а потрібно. Потім Кличко завів довгий спіч про те, як "Київпастранс" і метрополітен ледь зводять кінці з кінцями, адже працюють фактично у збиток.

Далі – більше. Сам мер визнав, що у лютому 2015 року тариф на проїзд у громадському транспорті зріс до економічно обгрунтованного рівня – з 1,5 гривень до трьох. А минулорічне підвищення тарифу на проїзд на 33% у автобусах, тролейбусах і трамваях мер пояснив простим коригуванням тарифу.

Ще одна гарна "пісня" Кличка щодо підвищення тарифу полягає в тому, що водії тікають з "Київпастрансу" через низькі зарплати. За даними мера, лише на цьому підприємстві не вистачає дві тисячі працівників різних спеціальностей. Під час промови Кличко жодного разу не згадав на скільки саме підвищаться у вартості талони і жетони. Втім, наприкінці свого виступу йому все ж довелося нагадати цю цифру. Отже, з 14 липня вартість проїзду у наземному транспорті, як і обіцялося, становитиме вісім гривень. Такий самий тариф буде і в метро.

Але мер одразу зробив заділ на майбутнє, заявивши, що підвищення вартості проїзду – це лише можливість зменшити дотації з міського бюджету, які місто виділяє на покриття збитків підприємств транспорту. Тобто очільник міста чітко дав зрозуміти, що навіть драконівські вісім гривень – то замало. А щоб збити напруження, Кличко швиденько закінчив тарифні питання і почав вітати депутатів, які нещодавно святкували День народження.

Проте не усе так просто виявилося для мера. Через нетривалий час депутати Київради знову почали розмову про підвищення тарифів на проїзд. Мовляв, в усьому цивілізованому світі на перевезенні пасажирів влада міста не заробляє, а в Таллінні взагалі проїзд в автобусах зробили безкоштовним. Після цього риторика мера Кличка змінилася. З явним роздратуванням він заявив, що може зробити безкоштовним проїзд, але хто тоді буде возити пасажирів безкоштовно.

Потім Кличко осоромив сам себе, заявивши, що в Києві вже більше семи років не відкривали жодної станції метро, хоча остання станція – "Теремки" – відкрилася восени 2013 року, тобто трохи менше п'яти років тому. Здавалося б, меру європейської столиці слід знати такі речі. І загалом натяки Кличка були такими, що з підвищенням проїзду у тій самій "підземці" можна буде розвивати метро. Хоча навряд чи з продажу жетонів можна побудувати хоч одну станцію метрополітену, адже це коштує сотні мільйонів, а то і мільярди гривень. Хіба що кілька років збирати по копієчці.

Після того, як тарифна дискусія трохи пішла на спад, депутати почали розглядати свої найулюбленіші питання – земельні. Все йшло досить спокійно, аж поки на з'явилося питання про Биківнянський ліс. Один з депутатів від провладної фракції заявив, що до нього звернулися люди, які не можуть отримати право власності на свої квартири у Биківні. Історія розпочалася ще кілька років і закінчилася тим, що навесні 2016 року Київрада прийняла скандальний Детальний план території у Биківні. Активісти і місцеві мешканці тоді були категорично проти рішення Київради, адже були впевнені, що окрім житлової забудови це нічого їм не дасть. Тепер склалася ситуація, що у Биківні забудовники зводять будинки, але інвестори – звичайні люди – не можуть набути права на свої квартири. І щоб це врегулювати, потрібне рішення Київради, яке надасть забудовникам в оренду землю на якій вже звели житло.

До зали засідань навіть запросили начебто захисників інвесторів будівництва, серед яких є жінки, які втратили на фронті чоловіків. Один з "активістів" тут же заявив, що забудовник знищив у Биківні заради своїх будинків не ліс, а "багаторічні насадження".

Деякі депутати апелювали до "активістів", що підтримують забудову Биківні. Мовляв, у Києві є десятки будинків, що зводяться без документів. Забудовники незаконно будують житло, а потім люди-інвестори приходять до мерії і кажуть, що все це треба легалізувати. Ще один депутат заявив, що нові будинки у лісі почали з'являтися ще задовго до прийняття ДПТ у 2016 році.

Тобто биківнянська схема дійсно проста і давно апробована тим же опальним нині забудовником Войцеховським: будкомпанії зводять житло без потрібних дозволів, продають квадратні метри людям, а потім їм кажуть, що влада Києва не хоче легалізувати усе це. Бажано, щоб серед таких інвесторів були вдови АТОвців – це, можна сказати, козир. Тоді забудовники взагалі у виграшній ситуації, адже якщо депутати Київради не нададуть їм дозвільних документів, то тут же буде витягнута карта "знущання над жінками, які втратили чоловіків на війні".

Варто нагадати, що ДПТ по Биківні два роки тому "розкручувався" столичною владою саме за рахунок АТОвців, яким там начебто мали виділити землю. Мовляв, усі, хто не хоче голосували за ДПТ, не підтримують воїнів, які повернулися з Донбасу. Думка мешканців Биківні, які від самого початку були категорично проти розбудови, до уваги не бралася взагалі.

Під час засідання навіть виступив голова Органу самоорганізації населення у Биківні. Чоловік заявив, що у 2015 році мешканці Биківні проголосували проти цього ДПТ. За його словами, кількість квартир у Биківні після прийняття Детального плану території збільшиться на понад тисячу, а це – додаткові 3 тисячі населення. Хоча офіційно, згідно ДПТ, кількість населення збільшиться тільки на дві тисячі осіб за п'ять років. В будь-якому разі, на думку активістів з Биківні, існуюча і майбутня інфраструктура не зможе витримати зайву тисячу людей. Також представник биківнян почав розповідати про місцевий дитячий садок, і що Кличко не надто чесно повівся з мешканцями Биківні, але секретар Київради одразу вимкнув мікрофон.

Зрештою за це скандальне питання щодо фактичного узаконення вже збудованих будинків, проголосували потрібні для ухвалення 63 депутати. Як завжди це зробили представники "Солідарності" та їхній сателіт "Єдність" екс-мера Омельченка.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme