Від Майдану до околиць: Як Київ змінився за 30 років

В деяких районах міста усе настільки стало іншим, що навіть і не впізнати. Проте Київ не втратив свою душу
 

Від Майдану до околиць: Як Київ змінився…
Фото: Depo.Київ

Протягом останніх 30 років Київ дуже змінився. Раніше місто забудовували в основному 10-поверхівками та 16-поверхівками. А зараз й 20 поверхів є нормою. Крім цього, дуже страждає центр міста, який навіть не впізнати у порівнянні з 30-річною давниною. У місті стало дуже багато автомобілів, а це також змінює обличчя мегаполіса. На початку 90-х автомобілями не заставляли усі вулиці, як зараз наче на автовиставці. Хоча пояснення цьому є, адже у Києві тільки офіційно зареєстровано близько 1,2 мільйони машин. Проте як би там не було, а Київ завжди залишиться таким бажаним для його мешканців та туристів з інших міст та навіть країн.

Тому Depo.Київ до Дня Незалежності зробив підбірку різноманітних місць Києва і як вони змінились за 29 років. 

Майдан Незалежності

До 1991 року головна локація Києва мала назву "Площа Жовтневої революції". Проте в народі вже у 1990 році її почали називати Майданом Незалежності, адже саме тут рівно 30 років тому відбувалась Революція на граніті, коли голодували студенти. На початку 2000-х років міська влада в особі мера Олександра Омельченка вирішила провести повну реконструкцію Майдана Незалежності. Тоді з головної площі міста зник легендарний водограй, який кияни між собою називали "рулетка". Пізніше його викупив приватний підприємець, встановивши перед своєю садибою в селищі Буки, що на Київщині. Разом з тим, зовнішній вигляд Майдану на початку 1990-х років та зараз, дуже відрізняється. Під головною площею столиці зробили торговельний центр, а легендарні водограї замінили на більш сучасні, але вони вже не такі помпезні. 

Майдан Незалежності 30 років назад

Майдан Незалежності сьогодні

Воздвиженка 

Ця місцевість знаходиться біля Замкової гори і Пейзажної алеї. Також недалеко від Воздвиженки пролягає Андріївський узвіз. Зараз усе тут практично повністю забудовано житлом та різноманітними офісами. Проте ще до 2000-х років тут майже нічого не було. Лише кілька старих будівель, але загалом це був такий собі яр.

Воздвиженка  30 років назад

Воздвиженка  біла колись такою

Фото: Старый Киев 

Воздвиженка  2020

Фото: lun.ua

Оболонська набережна 

Оболонь почали будувати з 1970 року після того, як на тамтешніх заливних луках намили високий шар піску. Спочатку постала промзона, а з 1972-го почали з’являтися житлові будинки, але тоді справа закінчувалась лише будівлями на 9-10 поверхів. На початку 1980-х на Оболоні з’явилось метро. Проте до Оболонської набережної у забудовників та чиновників руки дійшли лише за часів Незалежності. До початку 1990-х набережну та житловий масив розділяла дорога – проспект Героїв Сталінграду, а біля Дніпра були піски.

Оболонська набережна  раніше

Фото: lifekiev.com

Ця ж місцевість тільки з іншого ракурсу тепер виглядає зовсім інакше. За часи Незалежності Оболонську набережну повністю забудували приватними котеджами та висотними мікрорайонами. 

Оболонська набережна  зараз

Міст Патона

Цей міст ввели до експлуатацію у 1953 році, хоча будувати почали ще перед Другою світовою. Вже наступного року після відкриття мосту на ньому проклали трамвайну колію. На початку 1990-х років цим мостом на повну потужність курсували трамваї від Контрактової площі на лівий берег. Проте на початку 2000-х у столичній мерії вирішили, що трамвайне сполучення між лівим та правим берегами Києву не потрібне. У 2004 році колії демонтували, а замість трамваю запустили автобусні маршрути. На початку 2010-х була демонтована трамвайна колія вдовж набережної від Подолу до мосту Патона.

Міст Патона так виглядав раніше

Міст Патона зараз

Станція метро "Героїв Дніпра"

Цю станцію відкрили у листопаді 1982 року. Над самою станцією було облаштовано величезне коло з вхідною групою до метро. В центрі кола були лавки, де місцеві мешканці могли відпочити. Проте у 2016 році у столичній мерії вирішили, що таке місце відпочинку для містян не потрібне, а тому розпочалось будівництво торгово-розважального центру над метро. Хоча спочатку влада міста запевняла, що це відбувається укріплення грунтів для метрополітену. Лише коли будівельники почали вже зводити другий поверх ТРЦ, мер Кличко визнав, що будуютьть саме торговельний центр.

Фото: Старий Київ 

Скріншот YouTube 

Софійська площа

На одній з центральних площ столиці височить пам’ятник Богдану Хмельницькому, який встановили у 1888 році на честь 900-річчя хрещення Київської Русі. Ще на початку 1990-х років навколо цього пам’ятника їздив автотранспорт. Зокрема повз монумент Богдана Хмельницького проїжджав тролейбус, що сполучав околицю столиці – Мінський масив – з центром міста. Зараз транспорт вже давно не їздить навколо пам’ятника Богдану Хмельницькому, Софійська площа на більшій своїй території є пішохідною.

Софійська площа вигладала так раніше

Фото: Старий Київ

Софійська площа зараз

Фото: romashka-biser.livejournal

Оболонський проспект

Цей проспект є дорожньою артерію усього району Оболонь. Будували його із розмахом – три смуги для дорожнього руху в обидва боки, а також величезний газон – роздільна смуга між ними. Подейкували, що колись там хотіли облаштувати автомобільну стоянку, але тодішні чиновники, а справа була за часів СРСР, начебто заборонили таку ініціативу, адже проспект пролягає над лінією метро, що з’єднує Оболонь з центром міста та Теремками. Втім, у 2007 році розпочались розмови про будівництво на роздільній смузі Оболонського проспекту величезного торговельного центру. Місцеві мешканці були проти цього, але чиновники дозволили будівництво, мовляв, опори майбутнього ТРЦ будуть поза межами тунелів метро. Зрештою ТРЦ все ж таки збудували. Зараз вздовж усього Оболонського проспекту замість трьох смуг для руху залишилось фактично дві, адже біля ТРЦ постійно паркуються автомобілі з відвідувачами. 30 років тому це був широченний проспект, а зараз він став наче звичайною вулицею.

Оболонський проспект раніше

Фото: Старий Київ 

Оболонський проспект зараз

Фото: tov-tob.livejournal

Трамвай на Вокзальній площі

Сьогодні площа перед залізничним вокзалом у Києві нагадує мурашник, адже тут торгують усім, таксисти закликають скористуватися їхніми послугами, а через припарковані авто неможливо спокійно пройти. Але на початку 1990-х тут усе було інакше. Прямісінько з Вокзальної площі курсував трамвай №10, на якому можна було доїхати до Деміївської площі, яка 30 років тому називалась Московською. Проте у 1996 році влада Києва вирішила, що трамвай на Вокзальну площу не потрібен і було демонтовано колії на вулиці Симона Петлюри, яка тоді ще називалась Комінтерну. Замість цього киянам запропонували більше користуватися метро. Зараз трамваю до самісінького центрального входу на вокзал немає.

Трамвай на Вокзальній площі колись

Фото: pastvu.com

Вокзальна площа зараз

Фото: РБК-Україна

Поштова площа

Це одне з найулюбленіших місць відпочинку киян. Ще з десяток років тому з Поштової площі на набережну Дніпра можна було перейти через бетонний місток, споруджений над Набережним шосе. Під мостом ще їздили трамваї з Контрактовой площі до мосту Патона і на лівий берег. Проте у 2012 році місток на набережну демонтували і розпочалась масштабна реконструкція Поштової площі. Кілька років тому було відкрито оновлену площу – яка, втім, де-юре досі не введена в експлуатацію. Тепер містка немає, але для містян та гостей столиці зробили величезний простір для прогулянок. Там, де раніше був місток, Набережне шосе просто накрили величезними плитами, зробивши тунель для авто і черговий ТРЦ для бізнесменів. 

Так колись виглядала Поштова площа

Поштова площа сьогодні

Скріншот з YouTube

Хрещатик

Свого часу візитівкою головної вулиці Києва були каштани. Їх було так багато, що влітку вони створювали справжні тунелі для перехожих, в яких можна було сховатися від спеки. Хрещатик вважався чи не найзеленішою вулицею столиці. Проте згодом дерева почали викорчовувати – та й самі вони стали чахнути через збільшення автомобільного трафіку і, відповідно, вихлопних газів. Деякий час міська влада хотіла відродити славетне звання Хрещатика – вулиці каштанів, навіть закупила елітний і дуже коштовний сорт каштанів, але виявилось, що замість елітного сорту закупили звичайний, що спричинило скандал. Досі на Хрещатику каштанів фактично немає. Замість них нещодавно з'явилися туї. В мерії переконують, що тимчасово.

Хрещатик колись

Фото: Старий Київ 

Так виглядає Хрещатик зараз

Фото: Олена Грозовська

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"