Як Кличко по-тихому "злив" скандал з Театром на Подолі

Днями Державна архітектурно-будівельна інспекція фактично дозволила вводити в експлуатацію будівлю скандального Театру на Подолі

Як Кличко по-тихому "злив" скандал з Теа…

Майже рік знадобився прихильникам театру, щоб дочекатися, поки вщухне невдоволення киян, в яких нова будівля "Театру на Подолі", що на Андріївському узвозі, викликала справжній шок.

Дана історія розпочалася ще наприкінці листопада минулого року, коли киянам урочисто презентували оновлений фасад і, фактично, нову будівлю Театру на Подолі. Зовнішній вигляд будівлі одразу викликав цілий шквал емоцій. Епітетів в соцмережах будівля отримала чимало, а загалом реакцію незадоволених можна звести до того, що оновлений театр називали "контейнером", "урематорієм" та навіть "енергоблоком ЧАЕС".

Найбільше киян обурило те, що таку будівлю хочуть "втулити" на історичній вулиці - Андріївському узвозі, де усі будівлі, навіть наймолодші, аж ніяк не схожі на новий "Театр на Подолі". Зрештою активна позиція багатьох містян змусила столичну владу хоча б на словах зважати на думку, що будівля, можливо, не вписується у архітектурний ансамбль Андріївського узвозу і взагалі є не зовсім вдалою. Не варто забувати і про те, що петиція щодо знесення нового фасаду театру ще наприкінці 2016 року набрала потрібні 10 тис. голосів киян, тож влада міста вже мала якось реагувати на це.

Тоді керівництво міста запевнило, що буде проведена незалежна технічна експертиза щодо можливих порушень містобудівного та пам'яткоохоронного законодавства. Проте лише за три місяці після першої презентації Театру у столичній мерії створили робочу групу з пошуку шляхів врегулювання ситуації навколо реконструкції будівлі Театру на Подолі. До даної групи, окрім кількох активістів, увійшли голова містобудівної комісії Київради Олександр Міщенко, голова Подільського району Валентин Мондриїівський, а також голова комісії Київради з питань культури Вікторія Муха – усі вони входять до промерської фракції у Київраді. Крім них до робочої групи тоді увійшов Володимир Бондаренко, який до останнього часу займав посаду керівника апарату КМДА, але був змушений скласти повноваження через скандал з підробленим дипломом.

Втім, під час створення робочої групи дипломний скандал ще не виліз назовні, а тому Бондаренко запевняв, що вже до квітня 2017 року влада міста зробить потрібні експертизи, які дадуть відповідь, що далі робити з фасадом театру. Проте навіть наприкінці квітня жодна експертиза не була готова. Усе, на що вистачило робочої групи, – визначення видів експертиз. Тоді було вирішено провести містобудівний аналіз, тобто з'ясувати, що можна було б побудувати на вказаній земельній ділянці, та експертизу проектних рішень, тобто, фактично, комплексна експертиза. Тоді ж "автоматом" презентацію висновків експертиз перенесли на середину травня.

Поки чиновники вовтузилися стосовно рішення щодо подальшої долі Театру, деякі архітектори навіть "підметушилися" і розробили альтернативний проект оновлення фасаду будівлі в кращих псевдоісторичних традиціях.

Про усі кроки щодо роботи групи з врегулювання скандалу навколо Театру на Подолі, яку створив мер Кличко, завжди повідомляв тодішній керівник апарату КМДА Володимир Бондаренко. Більше того, тоді ж він казав, що на робочих групах ніколи не обговорювали зовнішній вигляд театру, мовляв, в цьому питанні дуже багато думок, а тому до спільного знаменника ніколи і ніхто не дійде. Хоча саме зовнішній вигляд театру найбільше турбував багатьох киян.

Йшли тижні, але нічого про результати експертизи та новин про те, чи вони взагалі відбулися, не було відомо. Наприкінці травня Володимир Бондаренко загруз у дипломному скандалі і після цього його взагалі не було чутно.

Примітно, що згідно розпорядження мера Кличка від 23 лютого, робоча група мала ще до 31 травня надати рекомендації Архітектурно-містобудівній раді при Департаменті містобудування та головному архітектору столиці щодо подальшої долі фасаду оновленого Театру на Подолі. Проте ні до 31 травня, ні після цього не було навіть ніяких новин щодо експертиз, які анонсувалися. А вже 26 вересня цього року мер Кличко вніс зміни у своє ж розпорядження від 23 лютого. Згідно нового документу, робоча група по Театру на Подолі має надати свої рекомендації головному архітектору і Департаменту містобудування до 9 жовтня 2017 року, а про дату "31 травня" вже усі в мерії наче як забули. Окрім цього, були внесені зміни щодо складу робочої групи. З неї виключили Володимира Бондаренка, який після скандалу з дипломом залишився без посади керівника апарату КМДА.

Але за три дні після того, як Кличко підписав розпорядження про перенесення звіту робочої групи по Театру на Подолі на 9 жовтня, директор Департаменту культури КМДА Діана Попова, яка свого часу не могла зрозуміти, що ж такого цінного було у незаконно знесеному робітниками забудовника Микитася "Будинку з ромашками" на Златоустівській, зробила допис на своїй сторінці у "Фейсбуці". У вівторок, 26 вересня вона заявила, що Театр на Подолі... отримав експертний висновок державної експертизи, і разом із актом готовності об'єкту до експлуатації керівництво закладу подало документи до Державної архітектурно-будівельної інспекції. З допису скандальної чиновниці, що не так давно порівнювала активістів зі Швондерами, випливало, що вже невдовзі театр може бути відкритим.

А вже за кілька днів, 29 вересня, стає відомо, що Державна архітектурно-будівельна інспекція дійсно фактично вводить в експлуатацію Театр на Подолі.

Варто зазначити, що у коментарях до свого допису про Театр на Подолі, згадана вище Діана Попова зазначила, що введення в експлуатацію закладу є цілком законним. Більше того, за даними чиновниці, саме робоча група з врегулювання ситуації навколо театру проголосувала переважною більшістю голосів за передачу документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції.

Наразі лишається загадкою, про що тепер може звітувати робоча група утворена Кличком і звіт якої переносився аж на чотири місяці. Адже театр вже може цілком законно – принаймні, номінально – готуватися до роботи. До того ж, не слід забувати, що більшість киян мали претензії не до технічного стану нової будівлі театру, а саме до її зовнішнього вигляду. Але усі висновки контролюючих органів стосувалися саме технічних моментів будівлі. Таким чином, можна зробити висновок, що мер Кличко і його команда класично самоусунулися від вирішення скандальної проблеми. А замість того, щоб послухати киян і прийти до поміркованого рішення, чиновники вкотре "забалакали" критиків, затягнули час і вирішили по-тихому зам'яти скандал.

Треба зазначити, що це вже, можна сказати, фірмовий стиль столичного очільника. Адже точно так же в мерії поводилися під час "гарячої" фази протистояння на Героїв Дніпра, де "дружній меру" забудовник вирішив втулити черговий ТРЦ прямо над вестилюлем і на вииходах з однойменної станції метро. Тоді Кличко і його теж забалакували обурених місцевих мешканців, тягнули час та рясно годували ативістів обіцянками, поки забудовник, не приховуючись, стаханівськими темпами трощив все навкруги і заливав майданчик сотнями тон бетону.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme