Як "Київпастранс" викинув на вітер три мільйони заради красивої цяцьки
Електронні компостери у столичних автобусах виявилися не більше, ніж дорогим, але непотрібним проектом
- Київ
-
4 жовтня 2016 10:00

Понад три роки тому у київських автобусах почали встановлювати електронні компостери. Жовті коробки в салоні громадського транспорту спочатку викликали у пасажирів здорове зацікавлення, і ледь не кожен бажав закомпостувати квиток саме у такому пристрої.
Чиновники обіцяли з часом обладнати валідаторами – друга назва електронних компостерів – весь рухомий склад "Київпастрансу", тобто автобуси, тролейбуси та трамваї. У мерії тоді вихвалялися, що це – перший крок до запровадження у громадському транспорті Києва єдиного електронного квитка – його обіцяли впровадити у 2014 році. Нині на дворі кінець 2016-го, але ні про який єдиний квиток досі не йдеться.
Ще на самому початку новітні валідатори інколи "глючили" і не "пробивали" квитки. У "Київпастрансі" тоді усе списували на тестовий режим, мовляв, згодом усе буде працювати на 100%. Схоже, тестовий режим, м'яко кажучи, затягнувся. Адже зараз компостери часто або взагалі не працюють, або вказують на талоні неправильні дані – тобто працюють некоректно.
Під час компостування пристрій має залишати на квитку бортовий номер автобусу, а також дату і час компостування. Але це в теорії. На практиці ж варто бути готовим до того, що на прокомпостованому талоні буде зовсім інше число. Причому неправильні дані будуть "забиті" одразу на кількох компостерах у салоні автобусу. Через це сумлінний пасажир може потрапити у ситуацію, коли доведеться пояснювати контролерам, чому на талоні вибитий день, який був ще минулого тижня. Як переконувати, що за цим талончиком він ще не їздив.
Власне, весь час з моменту встановлення електронних компостерів усі кондуктори автобусів, в яких є валідатори, під час продажу квитків пасажирам пропонують компостувати талон ручним механічним пристроєм. Або ж кияни самі йдуть до кондуктора, коли валідатор "глючить". Хоча три роки тому планувалося, що механічні компостери взагалі відійдуть у минуле – разом з кондукторами.
У "Київпастрансі" усе списують на те, що компостери працюють вже понад три роки в інтенсивному режимі в умовах жорстких механічних та температурних навантажень. Через це електронні пристрої виходять з ладу та потребують ремонту. Керівництво комунального підприємства запевняє, що компостери навіть ремонтуються – за заявами водіїв. Судячи з того, що проблемних валідаторів останнім часом помітно побільшало, роботи в ремонтників багато – не встигають.
А тепер ціна питання. На четвертий рік "впровадження електронного квитка" громадський транспорт так і не обладнано пристроями контролю, хоча у мерії, нагадаємо, обіцяли це зробити ще у 2014 році. У "Київпастрансі" Depo.Київ повідомили, що, наприклад, у 2013 році у 100 автобусах було встановлено 400 валідаторів, і на це комунальне підприємство витратило майже 2,7 млн. гривень. Тобто, один електронний компостер обійшовся у близько 6750 гривень – для порівняння, приблизно стільки зараз коштує портативний касовий апарат.
Далі – більше. У "Київпастрансі" кажуть, що існуючі електронні компостери будуть працювати, поки їх не замінять при впровадженні у громадському транспорті Києва нової автоматизованої системи оплати проїзду. Наразі тривають роботи над її впровадженням. Тобто жовті електронні компостери, по суті, були встановлені для краси. Пристрої так і не стали потрібним механізмом в системі єдиного електронного квитка і не стануть такими в май бутньому – в "Київпастрансі" цього навіть не планують. І уся ця цяцянка, яку незабаром планують заміняти на нову, обійшлася киянам у мільйони гривень.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 22:45У парках, скверах і в центрі Києва встановлюють рамки-розпилювачі води
- 21:10Це плювок під патріотичним соусом в обличчя тих, хто працює, - екснардеп про звинувачення Безуглої на адресу ППО
- 19:05Провідні ІТ-компанії об’єдналися для створення AI-екосистеми в Україні: Що вирішили на першій стратегічній сесії ФОТО
- 18:20Палатний: Україні потрібний уряд національної згуртованості, який працюватиме на результат
- 13:51 СБУ затримала у Києві китайських шпигунів: Розвідували секретні дані про розробку "Нептунів" ФОТО
- 13:25Європейська бізнес асоціація закликала Міністерство розвитку не вводити коефіцієнти до залізничних тарифів у напрямку портів: "Укрзалізниця" отримає збитки
- 10:23Директор департаменту КМВА отримав підозру через переплату майже 5 млн грн за генератори
- 09:51Київщина зазнала масованої комбінованої атаки: Є поранені та руйнування ФОТО
- 21:26 Пакунок школяра: Батьки першокласників отримуватимуть 5 000 грн допомоги через Дію
- 19:37У підземному переході до київського метро незаконно продають вейпи та рідини до них, – ЗМІ ФОТО
- 13:12Повітряне командування "Центр" подякувало владі Києва за системну підтримку і закликало не поширювати брехню про ППО столиці
- 09:14У Києві невідомий впритул розстріляв водія авто. Чоловік загинув
- 08:23У Києві наслідки дронового удару фіксують у трьох районах
- 14:29В українських потягах побільшало жіночих купе
- 16:45У Києві затримали чоловіка, який вистрілив у бік підтіків ФОТО
- 15:45 В Україні можуть ввести чотириденний робочий тиждень, - Гетманцев
- 20:53Випусник однієї зі столичних шкіл коригував масовані атаки рашистів по Києву
- 18:10Алфьоров зустрівся з колективом і представив п'ять базових напрямів трансформації УІНП
- 08:02На Київщині через повітряну атаку спалахнули пожежі, пошкоджені багатоповерхівки