Як "Київпастранс" викинув на вітер три мільйони заради красивої цяцьки
Електронні компостери у столичних автобусах виявилися не більше, ніж дорогим, але непотрібним проектом
- Київ
-
4 жовтня 2016 10:00
Понад три роки тому у київських автобусах почали встановлювати електронні компостери. Жовті коробки в салоні громадського транспорту спочатку викликали у пасажирів здорове зацікавлення, і ледь не кожен бажав закомпостувати квиток саме у такому пристрої.
Чиновники обіцяли з часом обладнати валідаторами – друга назва електронних компостерів – весь рухомий склад "Київпастрансу", тобто автобуси, тролейбуси та трамваї. У мерії тоді вихвалялися, що це – перший крок до запровадження у громадському транспорті Києва єдиного електронного квитка – його обіцяли впровадити у 2014 році. Нині на дворі кінець 2016-го, але ні про який єдиний квиток досі не йдеться.
Ще на самому початку новітні валідатори інколи "глючили" і не "пробивали" квитки. У "Київпастрансі" тоді усе списували на тестовий режим, мовляв, згодом усе буде працювати на 100%. Схоже, тестовий режим, м'яко кажучи, затягнувся. Адже зараз компостери часто або взагалі не працюють, або вказують на талоні неправильні дані – тобто працюють некоректно.
Під час компостування пристрій має залишати на квитку бортовий номер автобусу, а також дату і час компостування. Але це в теорії. На практиці ж варто бути готовим до того, що на прокомпостованому талоні буде зовсім інше число. Причому неправильні дані будуть "забиті" одразу на кількох компостерах у салоні автобусу. Через це сумлінний пасажир може потрапити у ситуацію, коли доведеться пояснювати контролерам, чому на талоні вибитий день, який був ще минулого тижня. Як переконувати, що за цим талончиком він ще не їздив.
Власне, весь час з моменту встановлення електронних компостерів усі кондуктори автобусів, в яких є валідатори, під час продажу квитків пасажирам пропонують компостувати талон ручним механічним пристроєм. Або ж кияни самі йдуть до кондуктора, коли валідатор "глючить". Хоча три роки тому планувалося, що механічні компостери взагалі відійдуть у минуле – разом з кондукторами.
У "Київпастрансі" усе списують на те, що компостери працюють вже понад три роки в інтенсивному режимі в умовах жорстких механічних та температурних навантажень. Через це електронні пристрої виходять з ладу та потребують ремонту. Керівництво комунального підприємства запевняє, що компостери навіть ремонтуються – за заявами водіїв. Судячи з того, що проблемних валідаторів останнім часом помітно побільшало, роботи в ремонтників багато – не встигають.
А тепер ціна питання. На четвертий рік "впровадження електронного квитка" громадський транспорт так і не обладнано пристроями контролю, хоча у мерії, нагадаємо, обіцяли це зробити ще у 2014 році. У "Київпастрансі" Depo.Київ повідомили, що, наприклад, у 2013 році у 100 автобусах було встановлено 400 валідаторів, і на це комунальне підприємство витратило майже 2,7 млн. гривень. Тобто, один електронний компостер обійшовся у близько 6750 гривень – для порівняння, приблизно стільки зараз коштує портативний касовий апарат.
Далі – більше. У "Київпастрансі" кажуть, що існуючі електронні компостери будуть працювати, поки їх не замінять при впровадженні у громадському транспорті Києва нової автоматизованої системи оплати проїзду. Наразі тривають роботи над її впровадженням. Тобто жовті електронні компостери, по суті, були встановлені для краси. Пристрої так і не стали потрібним механізмом в системі єдиного електронного квитка і не стануть такими в май бутньому – в "Київпастрансі" цього навіть не планують. І уся ця цяцянка, яку незабаром планують заміняти на нову, обійшлася киянам у мільйони гривень.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 20:43Перша поразка динамівців за півтора року: "Шахтар" переміг чемпіона країни у матчі українського "класичного" ВІДЕООГЛЯД МАТЧУ Відео
- 20:14В Києві частково перекриють один з ключових проспектів
- 16:50 Українці зможуть скористатися 3 тис. безоплатних кілометрів на поїздки "Укрзалізницею", — Зеленський
- 11:33 З листопада в Україні запроваджується ID-картка військовослужбовця: що треба знати
- 23:54Поліція вилучила записи з відеокамер у столичному ТЦК, де помер мобілізований
- 10:40Повідомлено про підозру рашисту, причетному до вбивств 17 мирних жителів Бучі, - ОГПУ
- 23:35В Україні створюють два центри ядерної медицини: що вже відомо
- 18:15 Зеленський погодив подальшу мобілізацію на воєнний стан до лютого
- 18:01 У Києві на сортувальному центрі "Укрпошти" вибухнула посилка: є поранені
- 16:11КМДА: Кошти на мобільні укриття виділені, пошук житла для постраждалих від обстрілів триває постійно
- 09:10Внаслідок ворожої атаки на Київщину у Борисполі є влучання в будинок ФОТО
- 23:33В українців рекордно зросла зарплата, - ПФУ
- 18:06Понад 400 учасників, стартап-пітчинг і цінний досвід: у Києві успішно провели New Food Summit 2025 ФОТО
- 11:20В Укргідрометцентрі спрогнозували, якою буде погода в Україні у листопаді
- 10:32 На Росії ліквідовано підполковника поліції, причетного до воєнних злочинів на Київщині, - ГУР Відео
- 19:03Місцеве самоврядування України має унікальний досвід допомоги армії та забезпечення життя громад в умовах війни, яким поділиться з ЄС,— Кличко
- 18:19Фонд Андрія Матюхи продовжує підтримувати навчання українських енергетиків домедичній допомозі: черговий тренінг пройшов у Києві ФОТО
- 18:13Віталій Кличко: В українських містах буде створено Громадські асамблеї за європейським зразком ФОТО
- 16:27Більше 22 тисяч киян, у яких постраждало через обстріли житло, отримали від Києва матеріальну допомогу, – КМДА
Сектор

