Як змінювалися автобуси Києва за останні 30 років

Зі старих-добрих "Ікарусів" кияни поступово пересіли на білоруські "МАЗи" та вітчизняні "ЛАЗи"

Як змінювалися автобуси Києва за останні…

Нещодавно столичний автобус, в якості громадського транспорту, відсвяткував свій 92-й день народження. Depo.Київ згадав, якими були автобуси у столиці ще 30 років тому і як вони змінювалися протягом незалежності України.

Для початку слід зазначити, що київський автобус почав біль-менш розвиватися вже після Другої світової війни. Хоча перші десять автобусів з'явилися на маршрутах міста ще наприкінці 1925 року, але в ті роки королем вулиць був трамвай, а час автобусу прийшов пізніше.

Справжній розквіт столичного автобусу вставвся у 80-х роках минулого століття. Тоді на вулицях масово почали з'являтися угорські "Ікаруси", які зарекомендували себе досить потужними і надійними машинами.

Тоді Києвом курсували так звані "короткі" жовті автобуси "Ікарус"-260.

Пізніше до "коротких" автобусів додалися ще й "гармошки" "Ікарус"-280.

Це були наймасовіші автобуси у столичних автопарках, і з таким багажем Київ перейшов у 90-ті роки. Втім, окрім "Ікарусів" у місті ще їздили, наприклад, львівські "ЛАЗи". Це були старі моделі, але в досить доглянутому стані.

Наприклад, у 1990-ті роки такий автобус "ЛАЗ"-695 їздив на маршруті №94 "Вулиця Північна" – "станція метро "Петрівка". Окрім цього, у другій половині 1990-х та навіть на початку 2000-х столицею їздили "ЛАЗи" пізніших моделей.

На початку 2000-х за ініціативи тодішнього керівництва Києва до столиці почали надходити автобуси зі Швеції – "Вольво" та "Сканія".

Це, звичайно, був прорив, але біда в тому, що автобуси до того вже добряче поексплуатувалися у Скандинавській країні. Більше того, майже усі автобуси були 1970-1980-х років випуску. Втім, не зважаючи на такий вік, рівень комфорту в цих автобусах був значно вищий, аніж в усіх інших машинах, що працювали у Києві.

До того ж, в автобусах "Вольво" та "Сканія" була автоматична коробка передач, що значно полегшувало роботу водіїв. За деякими даними, тоді Київ закупив близько сотні цих автобусів зі Швеції. Деякі з них курсували на столичних маршрутах навіть до кінця "нульових", хоча більшість шведських машин все ж "втомилися" вже за кілька років роботи у Києві - дався взнаки їхній вік і київське обслуговування.

Таким чином, на початку 2000-х років киян возили вітчизняні "ЛАЗи" та шведські "Вольво" і "Сканія", а також ще курсували старі угорські "Ікаруси", які часом вже дихали на ладан. Переламним для столиці став 2003 рік, коли на маршрутах почали з'являтися нові автобуси білоруського виробництва "МАЗ"-103. Особливістю даних автобусів було те, що вони на 70% були з низькою підлогою.

Згодом киян почали перевозити і автобуси особливо великого класу "МАЗ"-105.

У порівнянні з усіма іншими автобусами, що були в Києві, новенькі "МАЗи" були справжнім "космосом" для пасажирів. Наприклад, на маршруті №99 "Мінське шосе" - "станція метро "Мінська" певний час курсував лише один новий "МАЗ", а усі інші автобуси були старими "Ікарусами". Тому деякі пасажири навіть спеціально чекали на зупинці "білоруса", щоб насолодитися поїздкою в ньому.

Паралельно із закупівлею білоруських автобусів Київ також брав на маршрути вітчизняні "ЛАЗи". Наприклад, місто закуповувало модель з "гармошкою" А-291.

Власне, 2007-ого року у столиці настає ера саме львівських автобусів. Спочатку "Київпастранс" закуповує короткі автобуси моделі А-183D1. В цих автобусах доля низької підлоги складала вже 100%.

Майже одразу після закупівлі цих "ЛАЗів" до Києва почали надходити версії цього ж автобусу з "гармошкою".

Новенькі автобуси були сприйняті киянами з позитивом, адже після цього з'явилася можливість не випускати на маршрути вже добиті жовті "Ікаруси". Втім, досить суттєвою проблемою львівських автобусів було те, що в них фактично не відкривалися вікна. Це були такі собі хвірточки, а тому влітку пасажири просто потерпали в цих автобусах.

Під час підготовки Києва до проведення Євро-2012 у місто надійшли новітні автобуси від білоруського "МАЗу".

Модель цієї машини з індексом "107467", не зважаючи на те, що без "гармошки", має довжину 15 метрів, а це лише на три з лишком метри менше, аніж довжелезні "ЛАЗи". На маршрути новенькі "МАЗи" почали надходити у 2011 році. В них автоматична коробка перемикання передач, а також кондиціювання кабіни водія, що дає змогу працювати у комфортних умовах.

Загалом в останні роки Мінський завод є чи не основним постачальником автобусів для Києва. Наприклад, столицею також курсують багато 12-метрових машин "МАЗ"-203.

Серед найновіших автобусів, які нещодавно надійшли до Києва, є "МАЗ"-215. Довжина цього автобусу складає майже 19 метрів.

Сьогодні у столиці на маршрутах працюють автобуси майже десятка різних моделей. Вже давно з вулиць зникли старезні "Ікаруси", а парк автобусів поступово оновлюється. Разом з тим, столична влада не надто береже базу автотранспортників. Наприклад, кілька років тому чиновники дозволили замість одного з найбільших автобусних парків на вулиці Полярній звести величезний торговельний центр, підпорядкований колишньому секретарю Київради часів Януковича Галині Герезі та її чоловікові. У свою чергу, автобусний парк №6 "перевезли" аж на Троєщину.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme