Як змінювалися автобуси Києва за останні 30 років
Зі старих-добрих "Ікарусів" кияни поступово пересіли на білоруські "МАЗи" та вітчизняні "ЛАЗи"
- Київ
-
20 січня 2018 12:00

Нещодавно столичний автобус, в якості громадського транспорту, відсвяткував свій 92-й день народження. Depo.Київ згадав, якими були автобуси у столиці ще 30 років тому і як вони змінювалися протягом незалежності України.
Для початку слід зазначити, що київський автобус почав біль-менш розвиватися вже після Другої світової війни. Хоча перші десять автобусів з'явилися на маршрутах міста ще наприкінці 1925 року, але в ті роки королем вулиць був трамвай, а час автобусу прийшов пізніше.
Справжній розквіт столичного автобусу вставвся у 80-х роках минулого століття. Тоді на вулицях масово почали з'являтися угорські "Ікаруси", які зарекомендували себе досить потужними і надійними машинами.
Тоді Києвом курсували так звані "короткі" жовті автобуси "Ікарус"-260.
Пізніше до "коротких" автобусів додалися ще й "гармошки" "Ікарус"-280.
Це були наймасовіші автобуси у столичних автопарках, і з таким багажем Київ перейшов у 90-ті роки. Втім, окрім "Ікарусів" у місті ще їздили, наприклад, львівські "ЛАЗи". Це були старі моделі, але в досить доглянутому стані.
Наприклад, у 1990-ті роки такий автобус "ЛАЗ"-695 їздив на маршруті №94 "Вулиця Північна" – "станція метро "Петрівка". Окрім цього, у другій половині 1990-х та навіть на початку 2000-х столицею їздили "ЛАЗи" пізніших моделей.
На початку 2000-х за ініціативи тодішнього керівництва Києва до столиці почали надходити автобуси зі Швеції – "Вольво" та "Сканія".
Це, звичайно, був прорив, але біда в тому, що автобуси до того вже добряче поексплуатувалися у Скандинавській країні. Більше того, майже усі автобуси були 1970-1980-х років випуску. Втім, не зважаючи на такий вік, рівень комфорту в цих автобусах був значно вищий, аніж в усіх інших машинах, що працювали у Києві.
До того ж, в автобусах "Вольво" та "Сканія" була автоматична коробка передач, що значно полегшувало роботу водіїв. За деякими даними, тоді Київ закупив близько сотні цих автобусів зі Швеції. Деякі з них курсували на столичних маршрутах навіть до кінця "нульових", хоча більшість шведських машин все ж "втомилися" вже за кілька років роботи у Києві - дався взнаки їхній вік і київське обслуговування.
Таким чином, на початку 2000-х років киян возили вітчизняні "ЛАЗи" та шведські "Вольво" і "Сканія", а також ще курсували старі угорські "Ікаруси", які часом вже дихали на ладан. Переламним для столиці став 2003 рік, коли на маршрутах почали з'являтися нові автобуси білоруського виробництва "МАЗ"-103. Особливістю даних автобусів було те, що вони на 70% були з низькою підлогою.
Згодом киян почали перевозити і автобуси особливо великого класу "МАЗ"-105.
У порівнянні з усіма іншими автобусами, що були в Києві, новенькі "МАЗи" були справжнім "космосом" для пасажирів. Наприклад, на маршруті №99 "Мінське шосе" - "станція метро "Мінська" певний час курсував лише один новий "МАЗ", а усі інші автобуси були старими "Ікарусами". Тому деякі пасажири навіть спеціально чекали на зупинці "білоруса", щоб насолодитися поїздкою в ньому.
Паралельно із закупівлею білоруських автобусів Київ також брав на маршрути вітчизняні "ЛАЗи". Наприклад, місто закуповувало модель з "гармошкою" А-291.
Власне, 2007-ого року у столиці настає ера саме львівських автобусів. Спочатку "Київпастранс" закуповує короткі автобуси моделі А-183D1. В цих автобусах доля низької підлоги складала вже 100%.
Майже одразу після закупівлі цих "ЛАЗів" до Києва почали надходити версії цього ж автобусу з "гармошкою".
Новенькі автобуси були сприйняті киянами з позитивом, адже після цього з'явилася можливість не випускати на маршрути вже добиті жовті "Ікаруси". Втім, досить суттєвою проблемою львівських автобусів було те, що в них фактично не відкривалися вікна. Це були такі собі хвірточки, а тому влітку пасажири просто потерпали в цих автобусах.
Під час підготовки Києва до проведення Євро-2012 у місто надійшли новітні автобуси від білоруського "МАЗу".
Модель цієї машини з індексом "107467", не зважаючи на те, що без "гармошки", має довжину 15 метрів, а це лише на три з лишком метри менше, аніж довжелезні "ЛАЗи". На маршрути новенькі "МАЗи" почали надходити у 2011 році. В них автоматична коробка перемикання передач, а також кондиціювання кабіни водія, що дає змогу працювати у комфортних умовах.
Загалом в останні роки Мінський завод є чи не основним постачальником автобусів для Києва. Наприклад, столицею також курсують багато 12-метрових машин "МАЗ"-203.
Серед найновіших автобусів, які нещодавно надійшли до Києва, є "МАЗ"-215. Довжина цього автобусу складає майже 19 метрів.
Сьогодні у столиці на маршрутах працюють автобуси майже десятка різних моделей. Вже давно з вулиць зникли старезні "Ікаруси", а парк автобусів поступово оновлюється. Разом з тим, столична влада не надто береже базу автотранспортників. Наприклад, кілька років тому чиновники дозволили замість одного з найбільших автобусних парків на вулиці Полярній звести величезний торговельний центр, підпорядкований колишньому секретарю Київради часів Януковича Галині Герезі та її чоловікові. У свою чергу, автобусний парк №6 "перевезли" аж на Троєщину.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 21:54Киянин за "кругленьку суму" обіцяв влаштувати на службу в ГУР МО ФОТО
- 19:37Мир не повинен порушувати національні інтереси України, - Кличко на Конгресі ЄНП
- 17:16Кличко та президент ЄНП обговорили подальшу допомогу Україні та збереження демократичних здобутків
- 15:49КМДА компенсує оренду житла власникам квартир, зруйнованих внаслідок атаки на столицю 24 квітня
- 08:16Київ вночі був атакований дронами: Згоріла база відпочинку, поранено трьох людей
- 11:40В Укргідрометцентрі розповіли, якою буде погода в Україні у травні
- 09:28В київському етро недоступна безконтактна оплата чер збій
- 18:41Найближчим часом Шабунін може отримати підозру за фіктивну службу в армії, – ЗМІ
- 08:18Пошукова операція у Києві завершена, - ДСНС ФОТО
- 08:15"УЗ" призначає додатковий поїзд між Києвом та Ужгородом (ГРАФІК)
- 21:51 За попередньою інформацією, росіяни застосували для удару по Києву балістичну ракету виробництва Північної Кореї, - Зеленський ФОТО
- 17:54Мотоцикл чи автомобіль: керувати яким видом транспорту варто навчитися? Актуально
- 17:49 Удар по Києву: кількість загиблих зросла до 12 осіб ФОТО
- 16:53У Києві з'явилася техніка, яка пришвидшить розбір завалів, — Кличко
- 16:13У фіналі футбольного Кубка інтрига: У Житомирі відбудеться класична українська битва "Динамо" і "Шахтаря"
- 14:01У Києві розчищають руїни двох будинків: Кличко показав наслідки нічного обстрілу з боку РФ
- 13:04Масована атака на Київ: У столиці оголошено жалобу за жертвами ударів
- 10:40На Київщині наслідки ворожої атаки фіксують у трьох районах (ФОТО)
- 09:49Кількість постраждалих у Києві зросла до 70 людей. Загинуло 9 осіб