Електросамокати проти пішоходів: Чому законодавчий вакуум може призвести до трагедії на вулицях Києва
У столиці стає все більше людей, які мають новітні засоби пересування, але, на жаль, законотворці не встигають за технічним прогресом, щоб чітко "прописати", де такий транспорт може їздити
- Київ
-
8 вересня 2019 14:00

Останнім часом у Києві просто у геометричній прогресії зростає кількість людей, що пересуваються на моноколесах та електросамокатах. Ще два-три роки тому такі пристрої були ледь не з області фантастики, яка тільки зазирає в реальність, а сьогодні, сидячи в автобусі, дорогою на роботу, можна побачити безліч містян, які мчать дорогою чи тротуаром на екологічно чистому транспорті. Звісно, це радує, адже таким чином зменшується загазованість повітря у місті. Проте усі ці електросамокати і моноколеса створюють неабиякі незручності для інших учасників дорожнього руху. Особливо нервуються водії автобусів і вантажних автомобілів, адже людина на електросамокаті може "винирнути" перед іншим транспортом у будь-який момент, що створює аварійну ситуацію. З іншого боку, якщо людина на моноколесі їде тротуаром, вона теж наражає на небезпеку пішоходів, адже інколи ці пристрої розвивають таку швидкість, що у випадку зіткнення з пішоходом, останній може опинитися на лікарняному ліжку. Особливо небезпечні на тротуарах кур’єри з рюкзаками, які, щоб швидко доїхати до клієнта, взагалі не зважають на безпеку пішоходів.
Depo.Київ вирішило розібратися, де ж мають їздити люди на моноколесах та електросамокатах і взагалі до якої категорії належить такий транспорт. Для початку зазначимо, що згідно Правил дорожнього руху, учасниками руху є водії та пасажири транспортних засобів, пішоходи, велосипедисти і погоничі тварин. А ще учасники дорожнього руху мають неухильно дотримуватись Правил і створювати безпечні умови для руху, і не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди іншим громадянам.
Далі розглянемо класифікацію транспортних засобів. Наприклад, механічний транспортний засіб приводиться до руху за допомогою двигуна. До цієї класифікації відносять трактори, самохідні машини та механізми, тролейбуси, а також транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт. Мопед – це двоколісний транспортний засіб, який має об’єм до 50 куб. см або електродвигун потужністю до 4 кВт. До пішоходів належить особа, яка знаходиться поза транспортним засобом, але перебуває на тротуарі чи на проїжджій частині, не виконуючи будь-якої роботи. Крім цього, до пішоходів прирівнюються люди, що рухаються у кріслах без двигунів, ведуть велосипед, мопед чи мотоцикл, везуть санки, візок, чи дитячу коляску.
А тепер підходимо до того, в яку категорію транспортних засобів можна "запхнути" моноколеса, гіроскутери та електросамокати. Якщо пристрої мають два колеса і потужність двигуна від 3 кВт до 4 кВт, то вони підпадають під поняття мопеду, а це вже повноцінний транспортний засіб на дорозі. Якщо ж у пристрою менші параметри, то вони не підпадають під поняття мопеду. До того ж у мопеда чи іншого транспортного засобу має бути один електродвигун, а у гіроскетура чи електросамоката може бути навіть два двигуни.
Заходимо на сайт з продажу електротранспорту. Для прикладу, гіроборди мають потужність двигуна 400-600 Вт, а швидкість розвивають до 20 км/год. Гіроскутери мають двигуни потужністю від 700 Вт до 1,5 кВт, а швидкість –близько 20 км/год. Моноколеса мають потужність до 500 Вт і розвивають максимальну швидкість до 20 км/год. Проте є і екземпляри з потужністю понад 1 кВт і швидкістю понад 30 км/год.
Більшість електросамокатів мають потужність двигуна до 500 Вт і швидкість близько 30 км/год. Проте є екземпляри, які оснащені двигунами потужністю близько 1 кВт і розганаються до понад 40 км/год. Таким чином, усі новітні електропристрої для пересування містом не підпадають фактично під жоден транспортний засіб.
У патрульній поліції столиці Depo.Київ відповіли, що реєстрація в органах МВС моноколіс чи електросамокатів не передбачається. Більше того, у поліції наголошують, що законодавством чітко не визначено поняття таких пристроїв і навіть не врегульовано порядок їхнього використання. Крім цього, не визначено також, якими дорогами мають пересуватись містяни на моноколесах та електросамокатах. Насамкінець у патрульній поліції наголосили, що, незважаючи на цей законодавчий вакуум, усі учасники дорожнього руху, і ті, що їздять на новітніх електропристроях, зобов’язані дотримуватись правил дорожнього руху і не наражати на небезпеку оточуючих.
Таким чином, складається ситуація, що на моноколесі чи електросамокаті можна фактично пересуватись будь-де, навіть тротуаром. Це при тому, що такий пристрій може розвивати швидкість близько 30 км/год чи навіть більше. І багато власників цих новітніх "покатушок" використовують їхню потужність по повній програмі. Крім цього, придбати моноколесо чи електросамокат може будь-хто, а тому тим самим пішоходам залишається лише сподіватись, що їм назустріч летить адекватний громадянин. Адже можна лише уявити, що відбудеться з пішоходом, якщо його зіб’є людина на моноколесі чи електросамокаті на швидкості 30 км/год.
Ще більше питань лишається до наших законодавців. Вже не перший рік, як на ринку з’явились усі ці новітні електропристрої для пересування, а в законодавчих актах чи Правилах дорожнього руху вони досі ніяк не регламентовані.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 10:00Клінінг у 2025 році: чому все більше українців делегують прибирання професіоналам PROMO
- 08:18Під Києвом було чутно серію вибухів: Що сталося
- 23:55Віцепрем'єр пояснив, як Україна буде рухатись до ЄС з ветом Угорщини
- 18:50У Києві поліціянти затримали нетверезу водійку, яка скоїла наїзд на військовослужбовицю та втекла
- 13:10 У Києві відбувся вже п’ятий Саміт перших леді та джентльменів (ФОТО) ФОТО
- 22:25 У центрі Києва плануються штучні "протестні акції" проросійських сил, — джерела
- 12:20На Київщині затримали аферистку, яка під прикриттям благодійного фонду продавала авто, ввезені для потреб ЗСУ ФОТО
- 09:02"УЗ" запускає додаткові поїзди зі Львова до Одеси та Києва (ГРАФІК)
- 16:23Кличко: Продовжуються переслідування опозиційних депутатів, щоб заблокувати роботу Київради
- 16:02Закон про вилучення у Києва 8 млрд вступив у дію попри те, що він визнаний неконституційним, — керівник апарату КМДА
- 14:44Київрада виділила додатково 4 млрд грн на сили оборони, попри вилучення значних коштів з бюджету столиці, — Кличко
- 21:35Стратегію розвитку штучного інтелекту України обговорили у столиці (ФОТО) ФОТО
- 20:20Ворожий агент, що намагався підірвати наряд поліції у Києві, сяде на 9 років
- 18:29Експерт: Підрозділи СБУ одні з кращих по ураженню противника дронами, бо Малюк системно розвиває цей напрям
- 14:42 За генерала СБУ Вітюка внесли понад 9 млн грн застави
- 23:28В Україні сіють озимину
- 15:12Скандальний регіонал-забудовник лобіював будівництво храмів УПЦ МП у Києві заради Паші-Мерседеса, – ЗМІ
- 11:15Під час удару по Києву військові збили крилатий "Іскандер" із зенітної установки (ВІДЕО)
- 19:27На Київщині відновлено енергопостачання після атаки на енергосистему регіону