Електросамокати проти пішоходів: Чому законодавчий вакуум може призвести до трагедії на вулицях Києва

У столиці стає все більше людей, які мають новітні засоби пересування, але, на жаль, законотворці не встигають за технічним прогресом, щоб чітко "прописати", де такий транспорт може їздити

Електросамокати проти пішоходів: Чому за…

Останнім часом у Києві просто у геометричній прогресії зростає кількість людей, що пересуваються на моноколесах та електросамокатах. Ще два-три роки тому такі пристрої були ледь не з області фантастики, яка тільки зазирає в реальність, а сьогодні, сидячи в автобусі, дорогою на роботу, можна побачити безліч містян, які мчать дорогою чи тротуаром на екологічно чистому транспорті. Звісно, це радує, адже таким чином зменшується загазованість повітря у місті. Проте усі ці електросамокати і моноколеса створюють неабиякі незручності для інших учасників дорожнього руху. Особливо нервуються водії автобусів і вантажних автомобілів, адже людина на електросамокаті може "винирнути" перед іншим транспортом у будь-який момент, що створює аварійну ситуацію. З іншого боку, якщо людина на моноколесі їде тротуаром, вона теж наражає на небезпеку пішоходів, адже інколи ці пристрої розвивають таку швидкість, що у випадку зіткнення з пішоходом, останній може опинитися на лікарняному ліжку. Особливо небезпечні на тротуарах кур’єри з рюкзаками, які, щоб швидко доїхати до клієнта, взагалі не зважають на безпеку пішоходів.  

Depo.Київ вирішило розібратися, де ж мають їздити люди на моноколесах та електросамокатах і взагалі до якої категорії належить такий транспорт. Для початку зазначимо, що згідно Правил дорожнього руху, учасниками руху є водії та пасажири транспортних засобів, пішоходи, велосипедисти і погоничі тварин. А ще учасники дорожнього руху мають неухильно дотримуватись Правил і створювати безпечні умови для руху, і не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди іншим громадянам.

Далі розглянемо класифікацію транспортних засобів. Наприклад, механічний транспортний засіб приводиться до руху за допомогою двигуна. До цієї класифікації відносять трактори, самохідні машини та механізми, тролейбуси, а також транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт. Мопед – це двоколісний транспортний засіб, який має об’єм до 50 куб. см або електродвигун потужністю до 4 кВт. До пішоходів належить особа, яка знаходиться поза транспортним засобом, але перебуває на тротуарі чи на проїжджій частині, не виконуючи будь-якої роботи. Крім цього, до пішоходів прирівнюються люди, що рухаються у кріслах без двигунів, ведуть велосипед, мопед чи мотоцикл, везуть санки, візок, чи дитячу коляску.

А тепер підходимо до того, в яку категорію транспортних засобів можна "запхнути" моноколеса, гіроскутери та електросамокати. Якщо пристрої мають два колеса і потужність двигуна від 3 кВт до 4 кВт, то вони підпадають під поняття мопеду, а це вже повноцінний транспортний засіб на дорозі. Якщо ж у пристрою менші параметри, то вони не підпадають під поняття мопеду. До того ж у мопеда чи іншого транспортного засобу має бути один електродвигун, а у гіроскетура чи електросамоката може бути навіть два двигуни.

Заходимо на сайт з продажу електротранспорту. Для прикладу, гіроборди мають потужність двигуна 400-600 Вт, а швидкість розвивають до 20 км/год. Гіроскутери мають двигуни потужністю від 700 Вт до 1,5 кВт, а швидкість –близько 20 км/год. Моноколеса мають потужність до 500 Вт і розвивають максимальну швидкість до 20 км/год. Проте є і екземпляри з потужністю понад 1 кВт і швидкістю понад 30 км/год.

Більшість електросамокатів мають потужність двигуна до 500 Вт і швидкість близько 30 км/год. Проте є екземпляри, які оснащені двигунами потужністю близько 1 кВт і розганаються до понад 40 км/год. Таким чином, усі новітні електропристрої для пересування містом не підпадають фактично під жоден транспортний засіб.

У патрульній поліції столиці Depo.Київ відповіли, що реєстрація в органах МВС моноколіс чи електросамокатів не передбачається. Більше того, у поліції наголошують, що законодавством чітко не визначено поняття таких пристроїв і навіть не врегульовано порядок їхнього використання. Крім цього, не визначено також, якими дорогами мають пересуватись містяни на моноколесах та електросамокатах. Насамкінець у патрульній поліції наголосили, що, незважаючи на цей законодавчий вакуум, усі учасники дорожнього руху, і ті, що їздять на новітніх електропристроях, зобов’язані дотримуватись правил дорожнього руху і не наражати на небезпеку оточуючих.

Таким чином, складається ситуація, що на моноколесі чи електросамокаті можна фактично пересуватись будь-де, навіть тротуаром. Це при тому, що такий пристрій може розвивати швидкість близько 30 км/год чи навіть більше. І багато власників цих новітніх "покатушок" використовують їхню потужність по повній програмі. Крім цього, придбати моноколесо чи електросамокат може будь-хто, а тому тим самим пішоходам залишається лише сподіватись, що їм назустріч летить адекватний громадянин. Адже можна лише уявити, що відбудеться з пішоходом, якщо його зіб’є людина на моноколесі чи електросамокаті на швидкості 30 км/год.

Ще більше питань лишається до наших законодавців. Вже не перший рік, як на ринку з’явились усі ці новітні електропристрої для пересування, а в законодавчих актах чи Правилах дорожнього руху вони досі ніяк не регламентовані.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme