Місто стовпчиків: Як Кличко вкопує мільйони в асфальт Києва

Останнім часом у столиці встановлюють безліч спеціальних обмежувачів від заїзду автомобілів на так звані острівці безпеки. Depo.Київ розбиралися, скільки кияни за це платять
 

Місто стовпчиків: Як Кличко вкопує мільй…

Комунальники ледь не щотижня звітують про встановлення у Києві нових делініаторів – стовпчиків, що заважають водіям заїжджати на ті чи інші ділянки дороги, або й просто встановлені між смугами, розділяючи потоки. Поки що з'являються вони переважно у центрі міста – наприклад, нещодавно такі стовпчики були встановлені на площі Льва Толстого.

Місяцем раніше, у лютому, делініатори з'явились на площі Перемоги біля Цирку.

Комунальники запевняють, що монтують стовпчики, аби водії не паркувались на так званих острівцях безпеки, адже це зменшує оглядовість для інших учасників руху. Крім цього, водії, запаркувавшись, перебігали дорогу, де заманеться, і наражали себе та інших учасників руху на небезпеку. Загалом ідея та її втілення здаються досить корисними для киян. Варто лише подивитися, як паркували свої автівки водії посеред площі Льва Толстого до появи стовпчиків. 

Коштують ці делініатори, м'яко кажучи, не так вже й дешево. Монтажем стовпчиків займається комунальне підприємство "Центр організації дорожнього руху", але самі делініатори, зрозуміло, замовляє у "третіх осіб". Наприклад, восени минулого року відбувся тендер на закупівлю двох тисяч делініаторів на загальну суму 2,55 млн гривень (економія від очікуваної вартості склала лише 0,36%). Тендер виграла така собі фірма ТОВ "Торговий дім "ПРИЗМА". В Інтернеті є сайт цієї компанії, контактний телефон співпадає з тим, що був заявлений бізнесменами у тендерній документації на поставку двох тисяч делініаторів. І одразу звертає увагу, що на сайті "Торгового дому "ПРИЗМА" в розділі "Продукція" немає таких товарів, як дорожнє устаткування – компанія торгує різноманітними видами плівки.

Це вже другі виграні київські торги для "Призми": восени минулого року компанія виграла тендер на постачання якраз плівки для дорожніх знаків на майже 1,77 млн грн (економія 27,73%). Замовником виступило все те ж КП "Центр організації дорожнього руху". Причому це був виграш з другой спроби, адже результат перших торгів, в яких виграв все той же Торговий дім "Призма", був скасований після скарги конкурента, ТОВ "Пластікс-Україна" на порушення процедури торгів. Варто додати, що пара ТОВ "Пластікс-Україна" – ТД "Призма" регулярно зустрічається на тендерах щодо плівки, і всі вони мали на порядок-два менші ціни угоди, аніж "делініаторна". Крім того, переможцем частіше був "Пластікс-Україна", але два київських замовлення від комунальників все змінили, піднявши "Призму" одразу до мільйонних контрактів.

Згідно специфікації до тендеру, комунальники замовляли 50 делініаторів заввишки 75 см по 848 гривень за одиницю і 1950 делініаторів заввишки 1 м по 1068 гривень. Усі вони мали бути з поліуретану, помаранчевого кольору і кріпитися на три сталевих анкери.

Кореспондент Depo.Київ подзвонив до однієї з фірм, яка продає подібне дорожнє устаткування і під виглядом клієнтів поцікавився, скільки коштує делініатор. Менеджер фірми повідомив, що найдорожчий стовпчик-обмежувач заввишки 1 м обійдеться 1 080 гривень. Виробляють його у Польщі, виготовлений він якраз з поліуретану і, за словами менеджера, може відновлювати свою форму після не дуже потужного наїзду авто. Але можна розглянути варіант із придбанням звичайного метрового стовпчика українського виробництва за трохи менш ніж 300 гривень. Цей делініатор вироблений з пластику, після наїзду авто може поламатися, але й коштує більш ніж втричі дешевше – в Інтернеті повно фірм, які продають такі стовпчики по 280-300 гривень. Якщо ж є бажання, щоб після невеличкого наїзду стовпчик приймав свій початковий стан, то можна взяти обмежувач з твердої гуми за 550 і більше гривень. 

Також можна знайти дорожні стовпчики, скажімо, заввишки 75 см по 799 гривень.  За словами менеджера фірми, яка їх продає, ці стовпчики турецького виробництва, не бояться ні морозів, ні спеки, а також без проблем витримують наїзд автомобіля. 

Кореспондент Depo.Київ відвідав площу Перемоги, де встановлені кілька десятків делініаторів. Візуально вони cхожі на ті, що продаються на сайтах спеціалізованих фірм по 500-800 гривень. Під час фізичного впливу на стовпчики, вкручені анкерами в асфальт, вони теж трохи відгинаються від своєї осі, але потім вирівнюються.

Вдалося роздивитися і назву виробника: це турецька компанія Evelux, яка саме спеціалізується на подібному дорожньому устаткуванні. Знайти їхню продукцію в Україні, аби перевірити ціни, не вдалося. Але якщо відштовхуватися від ціни на згаданий вище турецький делініатор – заввишки 75 см і ціною в 800 грн, то ціна скидається цілком співрозмірною – в комунальному контракті вона лише на 49 грн вища. Втім, це не враховує, з одного боку, знижки за гуртову закупівлю, а з іншого – вартості доставки.

Що стосується метрових стовпців, то і тут порівняння з польськими аналогами не дозволяє запідозрити сильно завищеної ціни - турецька копія для Києва навіть тохи дешевша.

Варто додати, що загалом на площі Перемоги, де стовпчики стоять вже майже півтора місяця, ще не було випадків, коли водії просто збивали обмежувачі для того, щоб припаркуватися. Принаймні немає про це повідомлень від комунальників чи у соцмережах. Та й важко уявити, що якийсь водій навмисне буде таранити делініатор, знаючи, що і його авто може постраждати. Якщо ж уявити, що на цьому ж місці стояло б кілька десятків звичайних пластикових стовпчиків, які можуть поламатися при наїзді, то і вони, напевне, були б цілі, адже водії не перевіряють їхню міць (що, втім, не гарантує, що хтось їх не випробує першим). А під час потужної аварії, коли машини розкидає у різні боки, позривало б з кріплень що дорогі, що дешеві стовпчики. Різниця лише в тому, що коштують звичайні пластикові стовпчики більш ніж втричі дешевше аніж ті, що закупили комунальники. 

З іншого боку, в разі заміни таких стовпчиків, комунальні служби могли б економити гроші. Наприклад, на відміну від площі Перемоги на вулиці Смоленській комусь не дуже сподобались делініатори, тому п'ять з них були просто зрізані "під корінь". І жодна якість не врятувала.

Тобто на відновлення тільки цих стовпчиків вже буде потрібно витрати більше п'яти тисяч гривень. І якщо таких випадків стане багато, а тим більше руйнування набуде валиноподібного характеру, ситуація буде подібна до закупівлі дорогих скляних зупинок для громадського транспорту. Які вандали постійно трощать, а комунальники вперто продовжують ремонтувати, витрачаючи гроші на нове скло, і закуповуючи самі зупинки по 200 тисяч гривень за одиницю. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme