Знову в полоні: Як кияни-водії і комунальники вкотре влаштували сніговий колапс у столиці

Снігопад і негода не почалися раптово, зранку, а тому усі мали б бути готові до витівок природи

Знову в полоні: Як кияни-водії і комунал…

Ранок першого дня весни – лютого березня, як жартують в соцмережах – вразив столицю тотальними заторами і розгубленістю киян. Багато хто запізнився на роботу, адже громадський транспорт або курсував, як заманеться, що навіть у "Київпастрансі" визнавали, або стояв у заторах. Та усьому цьому є реальні причини.

По-перше, слід визнати, що комунальники, яких завжди так вихваляє мер Кличко і які протягом зими досить активно реагували на сніг – нечастий і слабкий, цього разу, м'яко кажучи, проспали. Наприклад, близько 9 ранку на Мінському масиві більшість вулиць були в жахливому стані. Про міжквартальні проїзди годі й казати – там взагалі колесо комунальних машин не проїжджало.

Досить пожвавлена в дорожньому русі вулиця Бережанська нагадувала каток. А широченна – на шість смуг – вулиця Автозаводська не бачила снігоприбиральних машин, мабуть, ще з ночі.

Здавалось би, що на околицях столиці це ще можна зрозуміти, але виникає питання, як тоді реагувати на тотальну засніженість одної з важливих автомагістралей міста – вулиці Чорновола – близько 10 ранку. Тут автомобілі просто місили сніг і, звичайно, їхали досить повільно. Як прибирався сніг зранку, 1 березня, можна визначити, подивившись на кінцеву зупинку тролейбусів та маршруток біля станції метро "Лук'янівська", до того ж - не останній транпортний вузол у столиці: тут було справжнє снігове місиво.

По-друге, столичні водії теж додали проблем місту. І не менше, аніж негода. Коли вже комунальники виїхали на вулиці, то в багатьох випадках виявлялося, що проїжджу частину не можна якісно прибрати: на узбіччях стояло забагато автівок, які заважали чи унеможливлювали роботі снігоприбиральної техніки. Тож лишалося два виходи: або залишати першу смугу дорожнього руху не надто очищеною, або викликати евакуатор, щоб автомобіль забрали на штрафний майданчик.

Крім того, було досить багато випадків, коли водії просто залишали свої автівки так, що громадський транспорт просто не міг проїхати. Особливо від цього страждали трамваї. Деякі водії просто не звертають уваги на те, що на місці, де вони паркуються, курсує громадський транспорт. Завжди ж можна сказати, мовляв, сніг засипав трамвайні колії – не бачив їх.

По-третє, у транспортному колапсі винні і самі кияни-водії. Вже кілька днів поспіль керівництво міста просить не користуватися приватними автівками, а їздити на роботу громадським транспортом. Більше того, важко повірити в те, що водії, прокинувшись зранку, не дивляться у вікно, а до самої автівки йдуть із заплющеними очима. Сьогодні, ще перебуваючи вдома, можна було зрозуміти, що використання власної автівки в місті за коефіцієнтом корисної дії буде дорівнювати нулю. Але тисячі киян-автолюбителів, незважаючи ні на що, поперлися до машин, щоб їхати на роботу.

Варто зазначити, що ледь не в половині машин, які сьогодні стояли у страшенних заторах, у салоні був лише один водій. Тобто, одна автівка перевозила одну людину. Для порівняння, дві автівки на дорозі забирають стільки ж місця, як, скажімо, одна маршрутка, яка в годину піку перевозить 30 людей. Але у більшості столичних водіїв логіка така: краще я буду сидіти в теплому салоні своєї автівки, стоячи у заторах, аніж дам швидко дістатися на роботу і сам поїду громадським транспортом. Зрештою усе зводиться до того, що стоять у заторах усі: і машини з одним водієм у салоні, і автобуси-тролейбуси, в котрих їде по 150 людей. А щоб значно зменшити затори потрібно усього один-два дні лишити авто на стоянці і доїхати на роботу автобусом чи метро. Звичайно, там зовсім не той комфорт, що у власній машині, але якщо на вулицях у сніговий колапс їх буде менше, то і громадський транспорт курсуватиме без збоїв, і розчистити вулиці буде простіше. Головне ж – вчасно на роботу дістатися.

Не варто забувати і про мера Кличка, який вирішив кинути на боротьбу із негодою депутатів Київради. Справа в тому, що зранку, 1 березня, мало відбутися засідання сесії Київради. Але як тільки воно розпочалося, очільник столиці заявив, що треба боротися з негодою, і депутати мають координувати роботу комунальних служб та різних підприємств. Після цього пленарне засідання було перенесене, а депутати Київради начебто мали бігти на боротьбу зі снігом. Щоправда, на вулицях з лопатами їх помічено так і не було. Що і не дивно: для того аби координувати роботу комунальних служб з прибирання снігу, потрібно мати певні професійні навички, та й навряд чи, скажімо, водій снігоприбиральної машини буде слухати вказівки якогось депутата, які розходяться зі здоровим глуздом. Тому не зовсім зрозуміло, що мав на увазі мер Кличко, коли казав, щоб депутати координувала роботу комунальників чи якихось підприємст – тим більше, що не депутатська це справа, вони для іншого до Київради обрані. А повірити в те, що хтось із з неї візьме до рук лопату і піде гребсти сніг, неможливо. Хіба що сам Кличко, і то задля піару.

Читайте також:

Самі винні: Як київські автомобілісти загнали себе у снігову пастку

Самі винні: Чому кияни стоять у заторах навіть без погодних катаклізмів

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme