Реформа по-тихому: Коли і як в Києві запрацює е-квиток
Вже котрий рік чиновники з мерії обіцяють запровадити електронний квиток, але процес йде дуже кволо, і всі потуги поки що закінчувалися нічим
- Київ
-
31 жовтня 2018 16:05
Ще за часів мерства Леоніда Черновецького міська влада обіцяла запровадити так званий електронний квиток для сплати проїзду у громадському транспорті. Потім це ж саме робили чиновники Попова, згодом – Кличка. Останні, судячи з усього, просунулися найдалі. Наприкінці вересня міський голова анонсував, що е-квиток буде презентований киянам протягом місяця. Згодом чиновники з мерії вказали конкретну дату запровадження системи – 1 листопада. В автобусах, трамваях і тролейбусах з'явилися термінали-валідатори для зчитування карток і зникли звичні з дитинства механічні компостери. А днями на сайті Київської міськдержадміністрації було розміщене розпорядження, що автоматизована система обліку оплати проїзду у громадському транспорті розпочинає свою роботу 30 жовтня. Поки що – у дослідному режимі.
Напередодні запровадження е-квитка, 29 жовтня, кореспондент Depo.Київ перевірив, наскільки готові до цього кондуктори та інші працівники "Київпастрансу", як-то кажуть, на місцях. Як з'ясувалося, на кінцевій станції швидкісного трамваю Борщагівської лінії її працівники взагалі нічого не знають про новинку. В касах електронний квиток придбати неможливо. Контролер біля турнікету розповів, що вони також чули про впровадження е-квитка, але жодних пояснень керівництво їм не надавало. Крім того, контролер порадив поки купувати звичайні паперові талони або проїзний на листопад і не морочити собі голови. Таку саму пораду дав один з водіїв трамваю, що працює на маршруті №18. Мовляв, поки повністю запровадять цей е-квиток, мине час, як мінімум, до Нового року.
Слід зазначити, що поки що не у всіх вищезгаданих трамваях є валідатори, що скануватимуть е-квитки. А от у тролейбусі №14 вони є. Проте кондукторка на маршруті, з якою вдалося поспілкуватися, заявила, що не має гадки, як вони працюватимуть і де придбати електронний квиток. Та ж сама історія і в автобусі маршруту №114: у салоні висять три новенькі електронні пристрої, але як ними користуватися і що до них прикладати, кондуктори не в курсі.
Валідатори монтуються на чорні "шайби", які висять у громадському транспорті вже давно
У розпорядженні Кличка, розміщеному на сайті мерії, вказано, що дослідна експлуатація автоматизованої системи обліку оплати проїзду у міському пасажирському транспорті вводиться у дію з 30 жовтня. Між тим, сам Кличко 31 жовтня заявив, що тестування роботи електронного квитка розпочнеться, все ж таки, з 1 листопада. Він діятиме у всіх видах громадського транспорту на основі безконтактної електронної пластикової картки.
Е-квиток можна буде поповнювати: далі достатньо лише піднести картку до валідатора для оплати проїзду. Контролери ж матимуть спеціальні прилади для перевірки транспортної картки пасажира. Придбати картку можна буде у касах метрополітену, "Київпастрансу", муніципальних та комерційних кіосках ("Союздрук", "ТурІнфо", "Т-Кіоск").
Спеціальні пристрої для е-квитка мають бути встановлені не тільки в трамваях, тролейбусах і автобусах, а також у низці маршруток. комунальні підприємства, що працюють у транспортній сфері, мають протягом року дослідити, як працює система електронного квитка. Паралельно з цим, після дослідної експлуатації, систему е-квитка мають ввести в постійне користування до 31 жовтня 2019 року.
Протягом цього часу фахівці повинні забезпечити збір, зберігання, обробку та передачу даних автоматизованої системи обліку оплати проїзду у громадському транспорті. Також має бути забезпечений продаж електронних квитків. У свою чергу, "Київпастранс" має обладнати свій транспорт спеціальними пристроями для роботи автоматизованої системи оплати проїзду. Сьогодні встановлено близько 1200 валідаторів у наземному громадському транспорті та модернізована частина турнікетів у метро.
Поки уся ця система буде перебувати у дослідній експлуатації у транспорті можна буде їздити за звичайними проїзними квитками, посвідченнями, що дають право на пільговий проїзд, студентськими та учнівськими квитками, а також за "Карткою киянина". У розпорядженні Кличка вказується, що до 30 жовтня 2019 року профільні служби мають видати соціальні картки з вмонтованим електронним квитком тим киянам, що мають право на пільги. Те саме стосується студентських та учнівських квитків.
Таким чином, можна зробити висновок, що поки що впровадження е-квитка обмежиться саме і лише дослідною експлуатацією, а про повну можна буде говорити за рік. Разом з тим, вже дивує те, що за кілька днів до введення е-квитка кондуктори не уявляють, що і як працюватиме. І автобусах кажуть, що у поміч пасажирам будуть звичайні механічні компостери. В одному з тролейбусів маршруту №32, наприклад, валідатор досі встановлений поряд зі старим радянським компостером.
ФОТО: Спільнота "Життя Мінського масиву - Оболонський район" у "Фейсбуці"
Не варто забувати і про те, що за часів Черновецького "Київпастранс" вже встановлював жовті електронні компостери для автоматизованої системи контролю оплати проїзду. Деякий час вони навтіь працювали, вибиваючи час і дату поїздки. На це з міського бюджету витратили мільйони гривень, але потім електронні компостери просто познімали. Мовляв, нічого не вдалося. Чи вдасться новий експеримент, ще дорожчий - питання поки що відкритий.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 21:45В окремих районах Києва не працює система оповіщення про повітряну тривогу
- 20:33Favbet Foundation оголошує у Києві набір на безкоштовну секцію самбо для дітей військовослужбовців і ВПО ФОТО
- 19:13Військовий розповів, як Алла Ландар і її фірма “Петро Великий” знущаються з пам’яті загиблих
- 08:18"УЗ" додає нові рейси по Україні: подробиці
- 21:28Столичні поліцейські в міжрегіональному наркокартелі вилучили понад 5 тонн заборонених речовин (ВІДЕО) Відео
- 17:26Було сумно: У Борисполі чоловік викликав поліціянтів, щоб випити з ними чаю
- 17:16Кличко передав батальйону "Свобода" партію допомоги від громади Києва ФОТО
- 14:43 Зеленський відреагував на російській удар міжконтинентальною балістичною ракетою Відео
- 13:56Допомога ветеранам: Київ додатково оплачуватиме виготовлення протезів високої функціональності та комфорту, - Кличко
- 22:11I рівень небезпеки: У низці областей 21 листопада синоптики прогнозують дощ та мокрий сніг
- 21:19Чому модульна концепція бронежилетів є важливою у сучасній війні Актуально
- 18:52Кличко перевірив роботу міського Ситуаційного центру протидії загрозам і показав, як він працює
- 17:49"Приберемо гаражі, завершимо туристичний маршрут і ніякого іншого будівництва", – секретар Київради про Пейзажку Відео
- 11:25 ППО збила 56 із 122 ворожих БпЛА та 2 з 6 ракет в ніч на 20 листопада
- 10:58Ворог атакував дронами столицю: Уламки впали в двох районах
- 10:20СБУ затримала баристу з Вінниці, що коригував удари по Києву та намагався вчинити диверсії на залізниці ФОТО
- 09:55В Києві відбудуться безпекові навчання: В місті встановлять блокпости, перевірятимуть транспорт та документи
- 09:35На Київщині через атаку дронів пошкоджені дитсадок, школа і магазини
- 20:03Військовий поскаржився на працівницю "УЗ" за перегляд російських серіалів на робочому місці: у компанії відреагували