Обхідна дорога, Дарницький міст та Гостинний двір: Які довгобуди Києва почнуть активно зводити в 2022 році

В столиці минулого року почали будувати декілька відомих довгобудів 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Обхідна дорога, Дарницький міст та Гости…
Дарницький міст. Фото: Sergey Muhlynin. Facebook

З настанням Нового 2022 року згадаємо не лише про помпезні святкування та відпочинок, але й про те, що в прийдешньому році в столиці продовжиться реалізація масштабних інфраструктурних та культурних проєктів, до яких роками "не доходили руки".

Журналісти Depo.Київ розповідають, які довгобуди столиці зводитимуть у 2022 році. 

Гостиний двір 

В 2021 році зсунулося з мертвої точки питання відновлення легендарної будівлі на Контрактовій площі. У серпні 2011 року Гостиний двір виключили з переліку памʼятників архітектури, у квітні 2012 року Київрада дала дозвіл на реконструкцію будівлі під торгівельно-офісний центр. У наступні роки відбувалася боротьба за Гостиний двір у судах.

Гостиний двір стоїть без даху, вікон і тиньку ще з зими 2013 року. У 2014-2016 суди скасували дозвіл на виконання будівельних робіт, після чого роботи припинилися. У 2018 році суд розірвав договір оренди і зобов’язав "Укрреставрацію", яка хазяйнувала на об'єкті, повернути будівлю – пам’ятку архітектури "Гостинний двір" Регіональному відділенню ФДМУ по місту Києву.

Наприкінці 2019 року Мінкульт, тоді ще очолюваний Володимиром Бородянським, заявляв, що не зацікавлений у тому, щоби брати в державне управління Гостиний двір, мовляв, вирішувати долю будівлі має у першу чергу громада Києва. Восени 2020 року та сама "Укрреставрація" у зверненні до прем’єр-міністра Шмигаля запропонувала приватизувати Гостиний двір і розмістити там "громадські та культурно-мистецькі об’єкти".

Гостиний двір 

Але вже теперішній очільник Мінкульту Олександр Ткаченко, добряче "пободавшись" зі столичним головою, зажадав взяти Гостиний двір на баланс свого відомства, щоб там "не з'явився черговий ТРЦ", і 29 червня Фонд держмайна України передав Гостиний двір до сфери управління Міністерства культури та інформаційної політики, а будівля Гостиного двору отримала статус пам'ятки національного значення. У тому ж червні на паркан, яким оточений Гостиний Двір, повісили плакат "Велике будівництво".

Протиаварійні роботи розпочались у грудні 2021 року та триватимуть близько трьох місяців. Загальна кошторисна вартість будівництва станом складає 37,89 млн грн. В оновленому Гостиному дворі планують створити сучасний мистецький простір, а сама реставрація будівлі займе приблизно два роки. 

Дарницький міст 

Дарницький міст – це комбінований залізнично-автомобільний міст через Дніпро у Києві, що включає залізничну колію та шестисмугову автомобільну дорогу. Міст розрахований на потік в 182 пари поїздів і близько 35 тисяч автомобілів на добу.

Споруджували міст протягом семи років у 2004-2011 роки. Міст лише частково введено в експлуатацію: з 2010-2011 відкрито рух для залізничного транспорту та з’їзди та заїзди автомобільної частини моста на правому березі. На лівому березі міст переходить в Дарницьке шосе, і саме там планувалося побудувати з’їзди/заїзди на Дніпровську набережну. Більш як 10 років тому будівництво було призупинено на невизначений термін.

У 2021 році проєкт будівництва з'їздів включили в програму президента Зеленського "Велике будівництво", і фактично координацію добудови Дарницького моста на себе взяли Мінінфраструктури та "Укравтодор". 

Дарницький міст

Регіональна філія "Південно-Західна залізниця" "Укрзалізниці" за результатами тендеру замовила ТОВ "Автострада" добудову розв'язок на Дарницькому мості у Києві за 1,15 млрд грн. Згідно з контрактом, завершення будівництва Дарницького моста включає добудову автомобільних з’їздів на лівому березі Дніпра. Всі роботи повинні бути закінчені до 31 грудня 2022 року.

За інформацією ЗМІ, компанія "Автострада", яка виграла тендер на добудову Дарницького моста у Києві, належить бізнесмену Максиму Шкілю і є великим підрядником "Укравтодору". Роботи на 50% ціни виконає ТОВ "Мостобудівельний загін №112" вінничанина В’ячеслава Бабіцького – менеджера нині збанкрутілого ПАТ "Мостобуд" екснардепа від "Партії регіонів" Володимира Продивуса. 

Роботи на об'єкті тривають цілодобово і без вихідних. Добудову моста планують завершити до кінця 2022 року.

Київська обхідна дорога 

Київська обхідна дорога – це мегапроєкт "Укравтодору", що передбачає спорудження напівкільця навколо столиці загальною протяжністю близько 150 км. Він допоможе вивести транзитні потоки руху транспортних засобів за межі Києва та з’єднає ключові автомобільні дороги М-07 Київ – Ковель, М-06 Київ – Чоп, М-05 Київ – Одеса та Н-01 Київ – Знам’янка. Далі об’єднає автомобільні дороги Н-08 Бориспіль – Маріуполь та М-03 Київ – Харків та обхід Броварів. Також будівельники зведуть новий міст через Дніпро з підходами протяжністю понад 25 км в Українці. 

Київська обхідна дорога

У грудні 2021 року "Укравтодор" оголосив тендер на будівництво Київської обхідної дороги. Спочатку планується побудувати перші 18 км автошляху — йдеться про ділянку від траси М-07 Київ – Ковель – Ягодин до М-06 Київ – Чоп.

Загальна вартість проєкту складе 85 млрд грн, а повне завершення робіт планується через 5-6 років за умови достатнього та стабільного фінансування, а також завершеності всіх необхідних бюрократичних процедур. Нова окружна дорога повинна буде перейняти на себе 70% вантажного трафіку, який сьогодні йде безпосередньо через Київ. 

Попри той факт, що будівництво Київської обхідної дороги навколо Києва ініціювали лише у 2021 році, ця ідея не була новою, а тому цей проєкт також можна назвати своєрідним довгобудом. 

За словами транспортного аналітика Дмитра Беспалова, вперше подібний проєкт запропонували ще в 1970-1980-х роках, а схожий варіант будівництва кільцевої розглядала й чинна столична влада. 

"Це ідея транспортників, мабуть, ще з 1970-х років, коли Київ малювали за прикладом Москви з аналогом МКАДу. Це стара парадигма, старий "класичний", так би мовити, проєкт. Він був із нами вже дуже давно. І, здається, буде ще довго. Думаю, будемо про нього дискутувати за рік, і за три, і за п’ять років. Світ навколо швидко змінюється, а ми досі обговорюємо проєкти й парадигми XX століття. Не змінюється й те, що в нас немає коштів на цей проєкт. Хіба що ситуація у цьому плані з часом погіршується", – зазначив Беспалов. 

Отже, в столиці цьогоріч очікується реалізація великих проєктів, які простоювали десятиліттями, хотілося б розраховувати, що вони будуть закінчені та не затягнуться на роки знову. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme