Першу ділянку Київської обхідної дороги будуватимуть американці

До третього етапу тендеру на будівництво Київської обхідної дороги, на якому учасники мають представити відкриті комерційні пропозиції допустили лише компанію Bechtel

Надія Собенко
Журналіст розділу Depo.Київ.
Першу ділянку Київської обхідної дороги…
Фото: Укравтодор

Служба автомобільних доріг у Київській області допустила єдину фірму Bechtel Overseas Corporation (США) до останнього цінового етапу тендеру щодо будівництва першої ділянки Київської обхідної дороги.

Тендер проходить поза системою Prozorro на приватному майданчику PlayTender.

Це тендер на першу ділянку дороги – відрізок від траси М-07 Київ – Ковель – Ягодин до М-06 Київ – Чоп. Це буде дорога Іа категорії, протяжністю 18 км, з 9 штучними спорудами: мостами, шляхопроводами та естакадами.

Очікувана вартість будівництва дороги – 5 350 389 741.60 млрд грн.

Скріншот тендеру

На тендер прийшли п’ятеро учасників, однак на першому етапі вираження зацікавленості відхилили ТОВ "Ростдорстрой" і турецьку "Taşyapi Inşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret A.Ş.".

У другому, кваліфікаційному етапі брали участь ті, хто залишився: американська Bechtel Overseas Corporation, турецька Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi A.S. та ТОВ "Автомагістраль-Південь".

До третього етапу, на якому учасники мають представити відкриті комерційні пропозиції допустили лише компанію Bechtel.

Відхилення двох інших учасників в Укравтодорі пояснили тим, що вони не підтвердили надану на першому етапі інформацію: "Автомагістраль-Південь" – у частині будівництва естакади та заявленої кількості шляхопроводів, а Onur – у частині будівництва штучних споруд.

Як пишуть "Наші гроші",  торік "слуги" законом вивели це будівництво з-під дії закону "Про публічні закупівлі", тому дії Київської САД на тендері неможливо оскаржити в АМКУ.

Фактично Bechtel перемогла, оскільки встановлений урядом порядок передбачає, що цей відбір відбудеться навіть за наявності однієї пропозиції. Він не відбудеться лише у випадку відсутності пропозицій, відхилення всіх пропозицій до третього етапу, форс-мажору, відсутності подальшої потреби або неукладення договору з вини переможця.

Окрім власної техніки, Bechtel буде залучати техніку українських субпідрядників:

  • ТОВ "Спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада"" Максима Шкіля;
  • ТОВ "Енергетично-дорожнє будівництво" Максима Кокарєва, Олександра Кіблика, Андрія Косіцина та Юрія Клімова; компанія з Канева Черкаської області, але виграє багато підрядів Вінницької САД, причому найчастіше конкурує з "Автострадою";
  • ТОВ "Догуш Іншаат Тіджарет Лімітет Шіркеті" турецької компанії "Dogus Insaat ve Ticaret A.S.", бенефіціарами якого є Деніз Шахенк, Філіз Шахенк і Феріт Фаік Шахенк. Ця компанія будує для Укравтодору місту у Кременчуку за 11 млрд грн.

"Bechtel Overseas Corporation" – це велика фірма зі США, яка займається будівельними підрядами у багатьох країнах та фігурувала у низці корупційних скандалів з відкатами по всьому світу, у тому числі і у США.

Майданчик для торгів Укравтодору створило ТОВ "Плейтендер", яке належить Антону Припіченку, Олександру Конопліцькому та АТ "ЗНВКІФ "Асвіо Капітал" Вячеслава Супруненка. Останній – це колишній депутат Київради та колишній зять ексмера Києва Леоніда Черновецького. А його брат Олександр Супруненко був нардепом (Партія регіонів, група "Воля народу").

Нагадаємо, "Укравтодор" оголосив тендер на будівництво Київської обхідної дороги.

Кабінет міністрів 6 грудня затвердив проєкт постанови про реалізацію експериментального проєкту будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва.

Як відомо, проєкт Київська обхідна дорога (КОД) заплановано реалізовувати протягом чотирьох років. Також відомо, що до будівництва Київської обхідної дороги залучать американців.

Як відомо, 3 червня Верховна Рада ухвалила законопроєкт №5309, який вносить правки до Закону України "Про публічні закупівлі"

Торги щодо КОД були виведені з "Прозорро" за законом, ініційованим "Слугами народу". Як зазначили у Мінінфраструктури, тепер будівництво Київської обхідної дороги можна проводити за міжнародним форматом контрактів EPC+F. До цього в українському законодавстві подібних можливостей не було.

Довідка: У рамках проєкту Київської обхідної дороги передбачається 7 окремих проєктних ділянок будівництва, які поєднають між собою усі міжнародні траси, які зараз транзитом проходять через місто: Київ — Ковель — Ягодин, Київ — Чоп, Київ — Одеса, Київ — Знам’янка, Київ — Харків — Довжанський, Київ — Чернігів — Нові Яриловичі. Також планується будівництво мостового переходу біля м. Українка Обухівського району Київської області.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme