Люди без масок, дезінфекція і "правило десяти": Як кияни вчаться жити в транспорті без метро

Оскільки метрополітен не працює через пандемію коронавірусу, усе навантаження пасажиропотоку лягло на наземний громадський транспорт
 

Люди без масок, дезінфекція і "правило д…
Фото: Depo.Київ

Зранку, 18 березня, на тих киян, кому таки треба було їхати на роботу чи у справах, чекав справжній транспортний колапс. Напередодні пізно ввечері "підземка" перевезла останніх пасажирів і зачинилася аж до 3 квітня. Чиновники запевнили, що з 18 березня у автобусах, тролейбусах та трамваях зможуть одночасно їхати не більше десяти людей. І вони усі мають бути в масках на обличчі. Це саме стосується також маршруток. Проте, ранок 18 березня показав, що усі ці норми хвилюють лише самих чиновників, а не водіїв, кондукторів та пасажирів громадського транспорту.

Зранку виходимо на кінцеву зупинку тролейбусів №30, 47, 50, що на початку проспекту Маяковського. Тут також зупиняються автобуси маршруту №114, що курсують з Троєщини до Залізничного вокзалу. На самій зупинці стоїть близько 20 пасажирів. За нашими спостереженнями, половина – у масках, інша нехтує цим правилом.

До зупинки під’їжджає автобус №114. Як тільки відкриваються двері, до нього одразу заходить з десяток пасажирів. І це при тому, що у салоні автобусу вже є люди. Знову ж таки, хтось – у масках, а хтось – ні. Двері зачиняються і автобус без усіляких проблем їде в бік вокзалу, а в його салоні перебуває близько 20 пасажирів.  

Одразу за ним під’їжджає тролейбус №30, що курсує в бік Повітрофлотського проспекту. Ситуація та сама: до салону заходять люди, яких значно більше десяти. І це тільки на кінцевій зупинці. Не усі вони в масках.

Ми ж йдемо до місця, де тролейбуси очікують виїзду на маршрут. Одразу помічаємо, що в одному з тролейбусів ходить чоловік у спеціальному костюмі, "окроплюючи" усе від коронавірусу.

Біля іншого тролейбусу помічаємо кондуктора. Жінка зауважує, що в її компетенцію не входить контролювати, скільки пасажирів повинно зайти до салону і чи мають вони бути в масках на обличчі. Проте кондуктор визнає, що сьогодні зранку в "її" тролейбусі їздило набагато більше, ніж навіть 20-30 пасажирів. В той же час, вона каже, що не бачила поліцейських, як за словами чиновників мерії, мають контролювати, скільки людей заходить до салону тролейбусу чи автобусу.

З іншого боку, салон автобусу інколи обробляють самі водії. За їхніми словами, в автобусному парку їм видають якусь рідину, і вже за допомогою неї протирають поручні в автобусах. 

Ситуація з маршрутками така сама, як і з автобусами та тролейбусами. Містом вони їздять переповнені, як завжди, і ніяке "правило десяти" в них не діє. 

Пасажири штурмуть маршрутки і в масках, і без них. 

Поки ж кияни вже розпочали у соціальних мережах флешмоб під назвою "Візьми потпутника". Люди шукають можливості доїхати з роботи і на роботу разом з власниками приватних автівок. 

А от мешканці міст-супутників Києва взагалі в повній "блокаді". Приватні перевізники ще напередодні заявили, що припиняють роботу, а тому маршрутки до Києва з того ж Ірпеня і Бучі їздити не будуть. Тому мешканці цих містечок не розуміють, як дістатися з Києва на роботу. Діставатися столиці попутками – єдиний шлях. Можна також взяти таксі, але тоді усе, що заробиш віддаш для проїзду. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"