Проєкт Генплану Києва: Швидкісний трамвай через весь лівий берег та нові станції метро

У найближчі 20 років чиновники столичної мерії мають грандіозні плани щодо розбудови мережі громадського транспорту, але чи впораються вони – питання

  • Київ
  • 23 листопада 2020 11:00

Проєкт Генплану Києва: Швидкісний трамва…
Фото: Depo.Київ

Depo.Київ дослідив, як буде змінюватись система громадського транспорту протягом 20 років і на далеку перспективу.

Розпочнемо з лівого берега. Там, де зараз розташована станція швидкісного трамваю "Троєщина-2", мають побудувати справжній хаб громадського транспорту. Тут, окрім станції швидкісного трамваю, протягом 5-7 років мають відкрити станцію метро "Райдужна", тож мешканці Троєщини, що проживають в межах вулиці Бальзака, зможуть на швидкісному трамваї під’їхати до станції метро. Проте на перспективу лінію швидкісного трамваю мають значно продовжити: вона проходитиме вздовж лінії міської електрички повз станцію метро "Лівобережна". На карті майбутня лінія швидкісного трамваю позначена фіолетовим пунктиром на рожевій підкладці.

На карті майбутня лінія швидкісного трамваю відмічена фіолетовим кольором

Далі лінія швидкісного трамваю пройде повз Дарницьке шосе. Після цього вона проходитиме вздовж станції метро "Позняки".

Далі лінія швидкісного трамваю пройде повз Дарницьке шосе. Після цього вона проходитиме вздовж станції метро

А далі лінія швидкісного трамваю буде прокладена вздовж озер Небреж і Тягле з виходом на околиці столиці. Саме тут мають звести частину Великої кільцевої дороги, що з’єднає лівий та правий береги. Одразу виникає питання, навіщо від станції метро "Позняки" на околиці міста вздовж озер Тягле та Небреж прокладати лінію трамваю. Зараз тут чудова природа, але забудовники хочуть звести на берегах озер десятки висотних житлових будинків. І хоча у мерії столиці запевняють, що проти такого будівництва, але для чогось у Генплан до 2040 року тут закладається розвинена транспортна інфраструктура – навряд чи для любителів відпочинку за містом. Крім того, тут також мають звести трамвайне депо, що буде обслуговувати цю трамвайну лінію. Ще одне депо збудують також в кінці вулиці Бальзака, що на краю Троєщини.

лінія швидкісного трамваю буде прокладена вздовж озер Небреж і Тягле

Стосовно розвитку метрополітену на найближчі 20 років в межах проєкту Генерального плану столиці Depo.Київ вже писав. Проте здебільшого це стосувалось нової гілки "підземки" – Подільсько-Вигурівської, що має розпочатись на Троєщині і закінчитись у далекій перспективі аж на Кільцевій дорозі. Такж трохи приосте зелена гілка метро: зараз кінцевою станцією тут є "Червоний хутір", але протягом 20 років гілку мають продовжити до станції "Старобориспільської" на перетині вулиць Старобориспільської та Бориспільської. А вже далі, фактично у лісі, мають звести ще й станцію "Лісництво", яка буде пересадковим вузлом зі станцією залізниці, яка веде до Борисполя. Проте це вже на дуже далеку перспективу.

Подільсько-Вигурівської гілка метро, що має розпочатись на Троєщині

На іншому кінці зеленої гілки до кінця 2021 року мають звести дві станції – "Мостицька" та "Проспект Правди". Крім цього, від основної гілки метро буде відгалуження в бік вулиці Івана Виговського. Тут буде станція "Виноградар", і в плані вказана ще одна станція – "Маршала Гречка", саме так називалась колись вулиця Виговського. Далі також збудують депо "Виноградар". Усе це – плани на найближчі 20 років.

На іншому кінці зеленої гілки до кінця 2021 року мають звести дві станції

На далеку перспективу хочуть побудувати продовження червоної гілки метро від станції "Академмістечко". Колись має з’явитись станція "Новобіличі", яка буде пересадковим вузлом із залізницею, що йде від Коцюбинського. Ще на далеку перспективу мають звести станцію метро на перетині Кільцевої дороги та вулиці Стеценка.

продовження червоної гілки метро

На далеку перспективу мають також продовжити синю лінію метро. Зараз кінцева станція тут "Теремки", а має ще з’явитись станція "Одеська". Крім цього, має заплановане відгалуження від станції метро "Іподром" до станцій "Кільцева дорога" і станція "Вулиця Дмитра Луценка".

Плнують продовжити синю лінію метро

Переходимо до ліній звичайного трамваю. Загалом якогось потужного розвитку трамвайних ліній не буде. Багато було розмов, що, можливо, колись знову запустять трамвай з лівого на правий берег, після того, як на початку 2000-х років зняли колії трамваю з мосту Патона. Проте у проєкті Генерального плану немає ніяких натяків на відновлення трамвайного сполучення між берегами. Проте цікавим має бути рішення на Михайлівській Борщагівці: тут курсує швидкісний трамвай №1, що їде від Залізничного вокзалу. Протягом 20 років кінцеву станцію швидкісного трамваю "Михайлівська Борщагівка" мають з’єднати з кінцевою зупинкою трамваїв №14 і №15 "Проспект Відрадний". За планом, трамваї цих маршрутів будуть доїжджати до кінцевої зупинки швидкісного трамваю №1.

За планом трамваї цих маршрутів будуть доїжджати до кінцевої зупинки швидкісного трамваю №1

Крім цього, мають також продовжити трамвайні колії від проспекту Григоренка до станції метро "Осокорки". Крім цього, буде продовжено трамвайний маршрут, що курсує вулицею Бориспільською. Коли побудують станцію метро "Старобориспільська", до неї буде підходити трамвай.

мають також продовжити трамвайні колії від проспекту Григоренка до станції метро Осокорки

Тролейбусні лінії також будуть розвиватися. Наприклад, на околиці Троєщини мають запустити одразу кілька маршрутів. Причому, один з них у далекій перспективі пройде вулицею Милославською. Це відмічено на карті синьою пунктирною лінією.

Тролейбусні лінії на Троєщині

Ще дуже цікавим буде маршрут, що розпочнеться неподалік станції метро "Лівобережна".

Ще дуже цікавим буде маршрут, що розпочнеться неподалік станції метро Лівобережна

Далі він пролягатиме Русанівською набережною під Дарницьким мостом, а потім – вздовж Дніпровської набережної. Зрештою цей тролейбусний маршрут знову вийде за озерами Тягле та Небреж. Тож не лишається сумнівів, що тут таки планується дуже потужне житлове будівництво – якщо за планом сюди проводитимуть і швидкісний трамвай, і тролейбусну лінію. 

І зрештою цей тролейбусний маршрут знову вийде за озерами Тягле та Небреж

Читайте також: Проєкт Генплану Києва: Які магістралі і розв’язки у місті зведуть протягом 20 років

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme