Реальний старт чи популізм чиновників: Чи дійсно в Києві почали будувати метро на Троєщину

Столична влада заявила про фактичний початок будівництва багатостраждальної лінії метро на Троєщину 

Сергій Фоменко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Київ
Реальний старт чи популізм чиновників: Ч…
Будівництво тунелів метро на Русанівських садах. Фото: КМДА

Представники столичної влади останнім часом приділяють багато уваги будівництву багатостраждальної гілки метро на Троєщину. Нещодавно заступник голови КМДА Олександр Густєлєв заявив, що столиця розпочала підготовку до будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, яка поєднає Кільцеву дорогу з Троєщиною. Мер Києва Віталій Кличко навіть підписав відповідне розпорядження, яке було опубліковано 5 жовтня.

Журналісти Depo.Київ розбирались, чи насправді в столиці де-факто запустили будівництво метро на Троєщину, чи це просто черговий популізм та фантазії міських чиновників.

На Русанівських садах прокладають тунелі 

В рамках будівництва Подільсько-Воскресенського мосту в столиці дійсно почали прокладати тунелі майбутньої гілки метро на Троєщину – чи то будь-якого іншого рейкового транспорту, адже що саме врешті пустять тими тонелями, поки остаточно невідомо. На сьогодні на Русанівських садах триває будівництво огороджуючих конструкцій метрополітену та влаштування насипу, там буде розташована станція майбутньої гілки "Райдужна". 

Метро на Троєщину

Зазначимо, що дані тунелі будують в рамках спорудження Подільсько-Воскресенського мосту, який неодноразово обіцяли відкрити до кінця 2021 року, після чого повинні розпочатись активні роботи з будівництва метро на Троєщину. 

На каналі блогера Сергія Мухлиніна нещодавно вийшло відео про будівництво Подільско-Воскресенського мосту, де можна побачити панораму майбутньої траси мосту з боку Троєщини.

На відео чітко видно, як збираються тонелі майбутньої гілки метро в районі Русанівських садів, причому помітно, що роботи там не колись почались і застрягли на невідомому етапі, а ведуться саме зараз.

Втім, окрім метро-складовою звертають на себе увагу й інші деталі. Зокрема очевидно, що лише після зборки конструкцій майбутньої "підземки" почнеться монтаж надземної, тобто автомобільної складової на даній ділянці мостового переходу. Для відкриття обіцяного автомобільного сполучення переправою ця траса повинна бути добудована повністю, але, як можна побачити, звести її до кінця року може допомогти хіба диво. 

Тут має проходити траса Подільсько-Воскресенського мосту

Тут має проходити траса Подільсько-Воскресенського мосту, який начебто мають відкрити до кінця 2021 року 

Нове-старе розпорядження та перелік станцій метро на Троєщину 

Заступник голови КМДА Олександр Густєлєв 5 жовтня заявив, що у столиці розпочинається підготовка до будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, пославшись на розпорядження міського голови Віталія Кличка, видане того ж дня. Даний документ, по суті, просто дублює розпорядження КМДА від давнього 2004 року, яким передбачалось будівництво підземки на Троєщину, але з невеликими уточненнями. 

Скрін розпорядження та перелік станцій метро на Троєщину

Читайте також: Планів аж до Кільцевої: Як хочуть тягнути багатостраждальне метро на Троєщину

Чиновник заявив, що поетапне будівництво четвертої гілки метрополітену здійснюватиметься окремими дільницями, перша з яких буде від станції "Глибочицька" до станції "Райдужна". Він зазначив, що важливою складовою нової гілки метро стане Подільсько-Воскресенський міст, основною функцією якого є метросполучення між правим та лівим берегами Києва. Така заява звучить дивно, адже міст також має функцію автомобільної переправи та покликаний розвантажити транспортні потоки з Троєщини також. І, власне, саме цю його складову збираються запустити в першу чергу.

"Як акцентував увагу мер столиці Віталій Кличко під час інспекції робіт на мостовому переході, на сьогодні вже триває будівництво станцій метро на нижньому ярусі мосту, а також на лівому березі, де метро йтиме під землею. Також уже будують два тунелі для майбутньої станції "Райдужна". У 2021 році комунальному підприємству "Київський метрополітен", як замовнику проєктування і будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро, передбачено фінансування в обсязі 30 млн грн. Перша дільниця включатиме шість станцій", – зазначив Густєлєв.

За його інформацією, зокрема, з’являться станції:

  • "Глибочицька" (з пересадкою на ст. метро "Лук’янівську");
  • "Подільська" (з пересадкою на ст. метро "Тараса Шевченка");
  • "Суднобудівна";
  • "Труханів острів";
  • "Затока Десенка";
  • "Райдужна".

За словами заступника голови КМДА, в рамках будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу вже практично побудовано в основних конструкціях три станції метрополітену: "Суднобудівна", "Труханів острів" та "Затока Десенка". На черзі станція мілкого залягання на лівому березі – "Райдужна".

Марні надії для мешканців Троєщини 

Якщо проаналізувати заяви заступника голови КМДА, де Густєлєв розповідає про начебто початок будівництва метро на Троєщину, то можна зрозуміти, що нічого нового чиновник не сказав, адже будівництво гілки метрополітену в декілька етапів передбачалось ще планами Інституту Генплану Києва.  Про зведення станцій метро на Подільсько-Воскресенському мості, як і про їхні назви, було відомо ще задовго до заяв чиновника про початок підготовки до зведення нової лінії. 

Елемент мосту

Тобто представники столичної влади видають вже багато разів опубліковану інформацію за щось ексклюзивне, тим самим створюючи марні надії в головах городян про те, що метро на Троєщину вони можуть отримати вже за декілька років. Але це, на жаль, виглядає, як звичайний популізм, адже лінію метро на Троєщину "починають" будувати вже 17 років, з моменту, коли з'явилось перше розпорядження про будівництво "підземки". 

Читайте також: Метро на Троєщину та лівобережні з'їзди: Чи зможуть відкрити Подільсько-Воскресенський міст до кінця 2021 року

Серйозно про нову гілку метро на Троєщину можна буде говорити лише після відкриття Подільсько-Воскресенського мосту, але, як було зазначено вище, шанси на запуск переправи до кінця 2021 року майже нульові. За лаштунками залізниці на лівому березі в бік вулиці Оноре Де Бальзака готовність мосту складає 0%, і будувати переправу потрібно щонайменше рік, якщо робити це в інтенсивному темпі. Тобто, в найкращому випадку, повноцінне відкриття Подільсько-Воскресенського мосту можна очікувати лише у другій половині 2022 року. І тільки тоді можна буде говорити про реальний початок будівництва метро на Троєщину. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme