Тріснули зуби об нові технології: Як чиновники "підмочили" тестування е-квитка у столичному транспорті
Спочатку фахівці з мерії почали позбуватися традиційних засобів сплати за проїзд, а потім виявилось, що нова система дає збій, і потрібно повератити жетони, від яких вже майже відмовились
- Київ
-
30 серпня 2019 09:30
Зранку, 29 серпня, у столичному метрополітені сталась надзвичайна подія. Фактично у годину пік, коли десятки тисяч киян їхали на роботу, трапився збій системи продажу новітніх карток для сплати за проїзд – Kyiv Smart Card.
Простіше кажучи, це той самий е-квиток, про який чиновники розповідають киянам вже не перший рік. Восени минулого року у мерії заявили, що розпочинається тестування системи, яке мало продовжитись майже рік. І от киян вже готують до того, що з 1 листопада у громадському транспортні настане нова ера сплати за проїзд – осттаочно зникнуть жетони та картки поповнення рахунків у метро, а також проїзні і квитки – талони – у наземному транспорті. На заміну буде введена спеціальна картка для поповнення рахунку на проїзд, а також чек з QR- кодом для разової поїздки.
Втім, сьогоднішній збій системи з продажу е-квитків на станціях метро мав би змусити чиновників задуматись, аби 1 листопада або пізніше не створити колапс у громадському транспорті. Це 29 серпня, за два місяці до початку дії нової системи, можна насипати в каси жетонів, щоб уникнути черги на станціях, а після 1 листопада, якщо відповідне обладнання буде демонтоване, цього вже не зробиш.
Напевне, збою в системі продажів е-квитка 29 серпня можна було очікувати, і ось чому. По-перше, тестування е-квитка запустили ще у восени минулого року. Усе це дуже рясно рекламувалось чиновниками. Але у тому ж метрополітені ще навесні у вестибюлях не було ніяких автоматів з продажу е-квитків. Пізніше ці автомати з'явились, але вони не працювали.
Разом з тим, це не утримало "підземку" від радиканих кроків, і там почали вимикати автомати з продажу жетонів. Тобто нові автомати з продажу е-квитків ще не запустили, а автомати, що допомагали справлятись з чергами в години пік на станціях, вже "вирубили".
Наприклад, на станції метро "Лісова" це призвело до утворення апокаліптичних натовпів. Раніше пасажири, в яких не було проїзних чи карток на кількість поїздок, купували жетони в автоматах, що зменшувало навантаження на каси. Коли автомати відключили, усі стали в черги. Незручності також створювало те, що жетони почали продавати лише в одній касі з двох. Тобто усе зводилось до примушування до купівлі картки на кількість поїздок.
Щодо карток на кількість поїздок. Вони старанно рекламувались метрополітеном, але щойно пасажири, відмовившись від жетонів, почали масово на них переходити, виявилось, що ці картки також з 1 листопада будуть нікому не потрібні. Бо в теорії вже настане ера повноцінного е-квитка. Виникає логічне питання: чому не можна було рекламувати і повністю ввести у продаж цей е-квиток кілька місяців тому? Тоді б кияни поступово звикли до нововведення. На ділі ж пасажирам того ж метро продовжували "впихувати" картку на кількість поїздок, хоча вона вже була архаїчною, як той самий жетон.
Також виникають великі питання щодо доцільності боротьби із жетонами. Вже понад рік триває спецоперація керівництва метро із викорінення цього способу сплати за проїзд. Спочатку пасажирам вирішили продавати лише один жетон в одні руки. Далі, як згадувалося вище, відключили майже усі автомати з продажу жетонів на станціях. І, нарешті, взагалі вивели жетони з продажу на деяких станціях. Після цього складались такі ситуації, що пасажир сідав на якісь станції, де продавали один жетон в одній руки. Він їхав на зустріч, наприклад, на станцію "Нивки", де жетони не продавали взагалі. Тобто, людина могла вийти на цій станції, але зайти назад вже не могла – жетони там не продавали. Тобто йому доводилось купувати картку на кількість поїздок, яка незабаром стане непотрібною.
Тож загалом ситуація 29 серпня виявилася певною мірою парадоксальною. Пасажирів постійно привчали до того, що жетони – це зло і від них потрібно відмовлятись. Та у патовій ситуації, коли електроніка "проявила характер", старий жетон виявився найбільш дієвим і швидким способом сплати за проїзд на заміну: його на кілька годин повернули в обіг навіть на тих станціях, де давно вже не продавали.
Самі ж пасажири підземки розлючені тим, що їм постійно рекламують купівлю е-квитка, а придбати його в багатьох випадках просто неможливо.
Крім цього у пасажирів є нарікання, що сама система е-квитка є складною, не усім вона може підкоритись, а сама картка коштує незрозуміло дорого.
Загалом останній збій показав хибність оцінки і прорахунки чиновників. Замість того, щоб тестувати та запускати е-квиток паралельно з роботою наявних засобів сплати за проїзд, чиновники просто їх відрубили, запропонувавши на заміну фактично сиру систему. Після цього склалась ситуація, коли прохід у метро для пасажирів став таким собі квестом замість зручності, якою завжди славилась "підземка".
Ніхто не сперечається, що е-квиток потрібен. Але поки невідомо, чим займались відповідальні чиновники останні вісім-десять місяців з моменту початку тестування системи, якщо за два місяці до її кінцевого впровадження трапляються ситуації, що потрібно в екстреному порядку викидати в каси жетони, від яких вже майже відмовились.
Всі новини Києва читайте на Depo.Київ
Всі новини на одному каналі в Google News
- 13:10"Приходьте люди на вечір у Клюб": Олег Скрипка запрошує на грандіозний ювілейний концерт на честь свого 60-річчя
- 10:16Правоохоронці затримали киянина, який за гроші обіцяв військовозобов'язаному довідку про інвалідність
- 09:36Столичні патрульні врятували паралізованого чоловіка, що пролежав у власному гаражі кілька днів
- 16:43На це будуть витрачені мільйони: кияни пропонують дізнатися думку містян щодо знесення Арки у столиці
- 12:33Віталій Кличко передав правоохоронцям результати внутрішнього аудиту ремонту Київського госпіталю ветеранів війни
- 08:55ППО знищила всі дрони, якими Росія намагалася атакувати Київ
- 20:38Герої українських міфів vs персонажі Marvel і DC: на "Книжковій країні" розкажуть про новий мультивсесвіт за мотивами української міфології
- 14:32На запрошення Віталія Кличка Київ відвідав мер Гамбурга та передав допомогу – автобуси та швидкі ФОТО
- 10:54На Київщині мікроавтобус з людьми впав у провалля на дорозі. Є загиблі ФОТО
- 10:14Чи є загроза повторного наступу росіян на Київ: оцінка Буданова
- 15:11 Через негоду без світла частково залишилися люди в шести областях
- 12:15Під час благодійного забігу та аукціону зібрали понад 3 млн грн на дрони для ГУР та протезування бійців, - Кличко ФОТО
- 12:05У Києві пролунав вибух: Що відомо
- 19:30Українських поранених бійців, які прибули до Берліну на протезування, зустрічав мер міста Кай Вегнер, - Кличко ФОТО
- 18:00У Києві відкривається другий кінофестиваль Sunny Bunny: організатори обіцяють низку цікавих картин ФОТО
- 19:50 Стало відомо, коли у Києві повернуть оплату за паркування
- 14:56Поранені українські захисники вирушили до Берліна – Кличко домовився про безкоштовне інноваційне протезування ФОТО
- 13:42У держави немає грошей для порятунку Гостиного двору, Київ запропонував передати пам’ятку у власність громади
- 10:35Синоптики попередили про зливи в деяких областях України