Воскресили ідею Черновецького: Чому шість перехоплюючих паркінгів Кличка є насмішкою над киянами

У мерії не можуть натішитися, що розпочинають програму зі створення перехоплюючих паркінгів на 988 місць. Які, на жаль, проблему заторів у місті не вирішують 

Воскресили ідею Черновецького: Чому шіст…
Фото: Пресслужба КМДА

Днями чиновники зі столичної мерії представили пілотний проєкт так званого перехоплюючого паркінгу біля станції метро "Видубичі". Таких паркінгів мають облаштувати шість біля різних станцій метро, здебільшого на в’їздах до міста. На думку чиновників, це допоможе розвантажити Київ від приватного транспорту. Наприклад, у КМДА неодноразово казали, що у Києві зареєстровано близько 1,2 мільйона автомобілів. Звісно, усі машини кожного дня не виїжджають на дороги, але якщо уявити, що хоча б третина цього автопарку щодня потрапляє на вулиці столиці, одразу є пояснення, чому у місті так багато заторів.

Реанімували ідею "папєрєдніків"

Ініціатива команди Кличка з облаштування перехоплюючих паркінгів далеко не нова і вигадали її не чинні чиновники. Такі розмови розпочалися ще за часів мера Черновецького, а це більше десяти років тому. Проте перший перехоплюючий паркінг відкрили лише влітку 2013 року вже за часів керівництва містом Олександром Поповим. Тоді біля станції метро "Іподром", що зовсім поряд зі в’їздом до столиці з одеського напрямку, з’явилась парковка на 250 місць. На той час вартість паркування протягом 12 годин, а це повний світловий день, становила 11 гривень. Тоді ця парковка працювала під егідою Київської міської державної адміністрації. Втім, Depo.Київ з’ясував, що зараз цей перехоплюючий паркінг взагалі не перебуває на обліку "Київтранспарксервісу", адже його немає в жодному списку парковок, який розміщений на сайті комунального підприємства. Крім цього, на сторінці "Київтранспарксервіс" у Facebook також повідомляють, що перехоплюючий паркінг у Києві лише один – нововідкритий, біля станції метро "Видубичі".

Тобто, склалась ситуація, що був перехоплюючий паркінг, яким керував "Київтранспарксервіс", а зараз ним "заправляє" невідомо хто. Відвідувачі цього паркінгу пишуть, що, залишивши тут автомобіль з 8 ранку до 13:00 потрібно заплатити 30 гривень. Причому цей паркінг користується популярністю, а тому він завжди "забитий".

Тобто, у водіїв є запит на перехоплюючі паркінги, і не суть, хто буде збирати за це гроші – міська влада чи бізнесмени.  

Діють три паркувальні зони 

Новий перехоплюючий паркінг біля "Видубичів" розрахований на 193 місця і поки працює в тестовому режимі з безкоштовною парковкою. Чиновники не вказують, скільки буде в подальшому коштувати такий паркінг. Проте на "гарячій лінії" "Київтранспарксервісу" Depo.Київ нагадали, що місто поділене на три паркувальні зони. В першій зоні, а це самий центр міста, година паркування коштує 10 гривень. У другій зоні година паркування коштує 7 гривень. Ця зона обмежена вулицями: Набережно-Хрещатицька, Ярославська, Нижній Вал, Глибочицька, Січових Стрільців, Мельникова, Теліги, Довженка, Індустріальна, бульвар Чоколівський, проспект Червонозоряний, бульвар Дружби народів, Набережне шосе. Усе що знаходиться за межами цих вулиць вже має відношення до третьої зони паркування, а година паркування в ній обійдеться у 5 гривень.

Паркінг біля станції метро "Видубичі" входить до третьої зони, і година паркування тут складає 5 гривень. Якщо враховувати, що автомобіль залишати на повний робочий день, а це годин 10 з урахуванням дороги на роботу і з роботи,  то денне розміщення автомобіля на перехоплюючому паркінгу стане у 50 гривень. А якщо враховувати, що автомобіль залишати кожного робочого дня, а їх у місяці 20-22, то тільки на перехоплюючий паркінг автовласник має витрачати близько 1 тисячі гривень на місяць, що недешево.

Проте у "Київтранспарксервісі" одразу рекламують місячні абонементи. Такий абонемент на безлімітне паркування у третій зоні коштує 315 гривень. За ці гроші авто можна паркувати з 8:00 до 22:00, тобто денне паркування на перехоплюючому паркінгу коштуватиме лише близько 15 гривень, а це вже прийнятніша вартість для водіїв. Єдине, що такий абонемент вигідно купувати тим, хто буде щодня користуватися цим паркінгом. Якщо ж автовласник лише інколи буде залишати свою машину на цьому паркінгу, пересідаючи потім на метро, щоб поїхати у справах по місту, то звісно вигідніше користуватися погодинною оплатою. Скажімо, за чотири-п’ять годин можна вирішити багато справ у місті, а за відвідування перехоплюючого паркінгу заплатити 20-25 гривень. Плюс проїзд на метро в обидва боки коштуватиме 16 гривень, тож в 40 гривень можна вкластися. За ці гроші можна придбати півтора-два літри пального і проїхати на них від сили  15-20 кілометрів, враховуючи постійні затори у центрі міста, а це збільшує витрати бензину. Враховуючи, що від станції метро "Видубичі" до того ж Хрещатика близько 8 км, а в обидва боки буде 16 км, то пального, придбаного на 40 гривень, саме вистачить на таку поїздку автівкою. Тобто, по фінансовим витратам майже однаково: або залишати авто на парковці, або їхати ним у центр міста. Кожен може обрати свій варіант.

Паркінги зможуть вмістити лише 988 автівок 

Зараз чиновники з мерії запевняють, що згодом облаштують ще п’ять подібних перехоплюючих паркінгів. Усі вони будуть працювати, щоб автолюбителі, які приїжджають з міст-супутників, могли вже майже на в’їзді до міста поставити свої машини на парковку. Це ж стосується автовласників, які живуть на околицях міста. Наприклад, з ірпінського напрямку перехоплюючий паркінг облаштують біля станції метро "Академмістечко", а з житомирського напрямку – біля метро "Святошин". З одеського напрямку буде працювати паркінг біля станції метро "Іподром". Хоча раніше він вже працював під егідою КМДА. Біля станції метро "Червоний Хутір" обладнають паркінг для автомобілів, що рухаються з бориспільского напрямку. Також паркінг має бути біля станції метро "Сирець", щоб перехопити авто з гостомельського напрямку.

Загалом усе виглядає дуже гарно, а чиновники вихваляються, що таким чином ледь не позбавлять Київ від заторів. Наприклад, директор Департаменту транспортної інфраструктури Валентин Осипов заявив, що перехоплюючі паркінги розвантажать центральну частину міста від приватного транспорту і зменшать затори у місті. Проте є ще інший бік медалі. За даними чиновників, коли усі шість перехоплюючих паркінгів розпочнуть роботу на повну потужність, вони зможуть прийняти 988 автомобілів. З іншого боку, під час створення проєкту нового Генерального плану Києва, чиновники вказували, що кожного дня до столиці в’їжджає близько 200 тисяч автомобілів, які зареєстровані не у Києві. Тобто перехоплюючі паркінги, обіцяні чиновниками Кличка, можуть вмістити 0,5% машин, які щодня приїжджають до Києва з міст-супутників. Тому розмови про зменшення заторів у місті після того, як запрацюють шість перехоплюючих паркінгів на 988 автомобілів, можуть викликати лише здивовану посмішку. Для того, щоб вирішити проблему із заторами у центрі столиці, потрібно щоб таких перехоплюючих паркінгів було в рази більше. Крім цього, потрібно проводити з водіями регулярну просвітницьку роботу, адже більшість автовласників не користуються паркінгами навіть в ТРЦ. Хоча здебільшого перша година паркування там є безкоштовною.

І ще виникає дуже велике питання, чому команді мера Кличка не прийшла до голови ця світла ідея з перехоплюючими паркінгами раніше. Адже проблема із заторами в Києві існує вже дуже давно. Та й мер Кличко на своїй посаді вже шість років, а робота із облаштуванням паркінгів почалася лише зараз. 

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme