Метро на Троєщину, Подільський міст та каштани на Хрещатику: Яку інфраструктуру будуватимуть у Києві в 2022 році

На інфраструктуру столиці в 2022 році планують витратити мільярди гривень з міського бюджету 

Сергій Фоменко

У Києві найближчим часом планують ухвалити проєкт міського бюджету столиці на 2022 рік, який передбачає витрати мільярдів гривень на будівництво об'єктів інфраструктури. Зокрема, йдеться про метро на Виноградар та сумнозвісна підземка на Троєщину, продовження зведення Подільсько-Воскресенського мосту, реконструкція Хрещатика та Бортницької станції аерації та інше. 

Журналісти Depo.Київ розповідають, як будуватимуть інфраструктуру столиці в 2022 році та скільки коштів платників податків на це планують витратити. 

Метро на Троєщину до 2027 року 

Плани столичної влади передбачають будівництво сумнозвісної гілки метрополітену на Троєщину до грудня 2027 року, що, якщо це правда, додає оптимізму, адже побудувати лінію метро за п'ять років сьогодні, звучить фантастичною ідеєю. Нагадаємо, що останню станцію метро "Теремки" в столиці відкрили ще в 2013 році. 

В 2022 році на будівництво метро на Троєщину витратять 50 млн грн та побудують об'єкт лише на 0,8%. Увесь проєкт будівництва метро на Троєщину оцінюють в 15,3 млрд грн, він передбачає будівництво шести станцій, серед яких "Глибочицька" (з пересадкою на ст. метро "Лук’янівську"), "Подільська" (з пересадкою на ст. метро "Тараса Шевченка"), "Суднобудівна", "Труханів острів", "Затока Десенка" та "Райдужна".

Будівництво тунелей метро на Троєщину на Русанівських садах. Фото: пресслужба КМДА 

Раніше вже звільнений заступник голови КМДА Олександр Густєлєв розповів про будівництво нових тунелів метрополітену на Троєщину.Чиновник зазначив, що на сьогодні ведуться роботи із спорудження підпірних стін насипу та тунелів метрополітену. Також він нагадав, що у складі будівництва Подільсько-Воскресенського мосту вже зведені три станції майбутньої гілки метро на Троєщину. 

Читайте також: Реальний старт чи популізм чиновників: Чи дійсно в Києві почали будувати метро на Троєщину

Подільсько-Воскресенський міст в 2024 році 

Подільсько-Воскресенський міст, незважаючи на численні обіцянки, в 2021 році запущений не буде. Переправу, яка коштує майже 20 млрд грн, планують повністю добудувати лише в кінці 2024 року. Наступного року в даний інфраструктурний проєкт вкладуть майже 390 млн грн з міського та 548,8 млн грн з державного бюджету.

Тільки за останній рік міст на Троєщину подорожчав на 8,7 млрд грн. В проєкті бюджету зазначається, що через рік готовність мосту до запуску повинна скласти лише 54%. Зазначимо, що якщо вірити графіку, то будівництво Подільсько-Воскресенського мосту триватиме 21 рік (з 2003 по 2024). 

Подільсько-Воскресенський міст. Фото: пресслужба КМДА 

Нещодавно міський голова столиці Віталій Кличко визнав, що Подільсько-Воскресенський міст не вдасться відкрити до кінця 2021 року та назвав нову можливу дату запуску переправи. За його словами, що деякі з'їзди з переправи будуть готові вже наступного року. Він зазначив, що підрядники пообіцяли облаштувати з'їзд на Русанівських садах навесні. А з'їзд з мосту на вулиці Алішера Навої на Троєщині запланований на кінець літа—початок осені 2021 року.

Навіть до заяви мера було зрозуміло, що шанси на запуск Подільсько-Воскресенського мосту до кінця 2021 року майже нульові. За лаштунками залізниці на лівому березі в бік вулиці Оноре Де Бальзака готовність мосту складає 0%, і будувати переправу потрібно щонайменше рік, якщо робити це в інтенсивному темпі. Водночас, експерти зазначають, що, судячи з обсягів побудованого, для завершення будівництва Подільсько-Воскресенського моста потрібно ще не менше трьох років. Ця думка повністю відповідає планам міської влади, які викладені в проєкті бюджету на 2022 рік. 

Шулявський міст будуватимуть ще рік 

Скандальний "втомлений" Шулявський шляхопровід будуватимуть і в 2022 році, проєкт бюджету на 2022 рік зсуває графік завершення його зведення до кінця 2023 року. Наступного року на будівництво Шулявського мосту витратять 176,4 млрд грн, зазначимо, що на шляхопровід вже витратили майже 2 млрд грн з міського бюджету.

В 2022 році переправа має бути готовою лише на 68,3%, за рік роз'вязку добудують на 24,4%. Недобудованими залишаються з'їзди з мосту, також влада планує ремонтувати вулиці навколо об'єкту. 

Шулявський шляхропровід. Фото: пресслужба КМДА 

Нагадаємо, що після приватизації заводу "Більшовик" забудовником Василем Хмельницьким, у КМДА заявили, що хочуть у будь-який спосіб отримати п'ятий цех приватизованого заводу, де столична влада планує добудувати розв’язку Шулявського моста. За словами першого заступника голови КМДА Миколи Поворозника, варіантів угоди щодо об'єкта є кілька.

Читайте також: Квиток на війну, Шулявський міст та 35 га під забудову: Що буде із заводом "Більшовик", який продали Хмельницькому

Метро на Виноградар будуватимуть ще п'ять років 

На жаль, як і з лінією метро на Троєщину, "підземку" на Виноградар планують добудувати лише до кінця 2027 року. Проєкт передбачає будівництво чотирьох станцій — "Мостицька", "Проспект Правди", "Виноградар" та "Маршала Гречка". Роботи сьогодні тривають лише на перших двох. 

До кінця 2021 року, як неодноразово обіцялося, станції "Мостицька" та "Проспект Правди" відкриті не будуть. "Київметробуд" не встигає їх побудувати та переніс терміни відкриття на кінець 2023 року. Розуміючи, що не вкладається у терміни, "Київметробуд" подав позов до з проханням продовжити строки.

Віталій Кличко на будівництві метро на Виноградар. Фото: пресслужба КМДА 

У столичній підземці зазначили, що оскаржують рішення Господарського суду про перенесення терміну здачі метро на Виноградар на 23 грудня 2023 року. Розгляд скарги все ще триває, а тому остаточної дати запуску метро на Виноградар ще немає. Але й після рішення суду термін, як кажуть у метро, буде "орієнтовним". 

Проєкт бюджету на 2022 рік передбачає будівництво гілки метро на Виноградар лише на 15,3%. Наступного року на підземку на Виноградар витратять 1 млрд грн, загальна вартість проєкту складе 11,1 млрд грн. 

Ремонт Хрещатика з висадкою каштанів 

Згідно з даними системи Prozorro, в столиці до кінця 2023 року планують капітально відремонтувати головну вулицю Хрещатик. Ремонт розпочнеться від Європейської площі та закінчиться на Бессарабці. На Хрещатику облаштують велодоріжки, проведуть капремонт інженерних мереж, відремонтують фонтани, замінять дерева, встановлять тактильні елементи покриття та світлофори зі звуковими сигналами. 

Хрещатик. Вид з боку Майдану Незалежності. Фото: пресслужба КМДА 

Ремонт Хрещатика коштуватиме понад 740 млн грн. На вулиці вкладуть гранітні тротуари, встановлять декоративні гранітні кулі, нові дорожні знаки, світлофори з відрахунком часу, замінять освітлення та водовідведення. Також підрядник проведе капітальний ремонт двух підземних перехожів на розі Хрещатика та Прорізної, а також на Майдані Незалежності. Зелені зони будуть засіяні газонами, також планують висадити 441 каштан. 

Отже, в 2022 році в столиці планують продовжити будівництво сумнозвісних об'єктів інфраструктури, адже майже кожен київський проєкт, на жаль, стає скандальним довгобудом, на який витрачають мільярди коштів платників податків, не здають в зазначений термін та не особливо зважають на якість зробленого. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Київ