Обіцянки-цяцянки: Як скасування запровадження е-квитка "воскресить" жетони у столичному метро

З 1 листопада у громадському транспорті продовжать діяти паперові талони, а в метро можна буде проїхати за жетоном 

Обіцянки-цяцянки: Як скасування запровад…

Те, чого так чекали і водночас боялися кияни, поки не станеться – столичні чиновники відклали повноцінний запуск електронного квитка у громадському транспорті.

Ще минулого року майже в усіх автобусах, тролейбусах та трамваях з’явились помаранчеві валідатори для е-квитка та QR-кодів. Паралельно, вже протягом поточного року, містян жахали тим, що з 1 листопада в столичному метрополітені з обігу остаточно виведуть жетони, а поїздки будуть "проходити" виключно за Kyiv Smart Card, карткою киянина та спеціальними паперовими квитками з QR-кодом.

Киян почали заздалегідь готувати та підштовхувати до нововведення. В метро почали з'являтися вестибюлі, в яких неможливо купити жетон – тільки квиток, наприкінці серпня підземка відмовилася від продажу звичних зелених карток, видаючи виключно сині смарт-карти. І все це на фоні впровадженого ще влітку 2017-го принципу "один жетон в одні руки" та відключення автоматів з продажу жетонів, завдяки чому перед касами щодня збираються шалені черги. Таким чином пасажирів хотіли перевести на картки, але кияни до новітніх способів оплати проїзду долучались досить мляво.

Але минулого тижня депутат Київради Олександр Пабат повідомив, що запровадження е-квитка у повній мірі з 1 листопада начебто відкладається. Спочатку здавалося, що це якась вигадка, адже киян майже рік готували та "накручували", і останніми місяцями біля кас метро, де можна було придбати Kyiv Smart Card, можна було спостерігати апокаліптичну картину, бо потрібно кров з носу купити нову картку, а люди відкладали до останнього. Проте днями директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Юрій Назаров, який увесь цей час нахвалював Kyiv Smart Card і був ледь не "батьком" створення електронного квитка, визнав, що повноцінний запуск е-квитка дійсно відкладається. За його словами, вже багато киян користуються новою системою, але її потрібно ще вдосконалювати. Тож жетони з метро поки ніхто не прибиратиме, вони будуть діяти ще, як мінімум, кілька місяців.

Втім, з огляду на те, як в останні місяці працювала система е-квитка, можна було очікувати, що з 1 листопада ніхто її повноцінно запускати не буде. На це вказували декілька факторів.

Пункти продажу е-квитка

З самого початку Kyiv Smart Card можна було придбати лише на десяти станціях метро з 52-ох діючих. Тобто пасажиру, який не їздив на роботу через ці десять станцій, потрібно було цілеспрямовано їхати саме туди, де продавали е-квиток, і нікого з мерії не цікавило, що пасажир має витрачати додатковий час та гроші на проїзд. Лише в жовтні цього року чиновники, відповідальні за запровадження е-квитка, урочисто заявили, що Kyiv Smart Card можна придбати вже на 17 станціях метро та у 300 точках на зупинках громадського транспорту. Але така розгалужена мережа почала функціонувати фактично менш ніж за місяць до офіційного дня запровадження, та й досі багато автоматів з продажу Kyiv Smart Card на станціях метро не працюють.

Читайте також: Дев’ять кіл пекла від Kyiv Smart Card: Як кияни звикають до нового виду сплати за проїзд

Як продавали е-квиток

Сам процес продажу е-квитка також викликав великі запитання. Навіть якщо пасажир обрав потрібну станцію, де продають Kyiv Smart Card, потрібно було також уточнити, в якому саме вестибюлі відбувається продаж. Справа в тому, що зазвичай е-квиток можна придбати лише в одному з двох вестибюлів на станції. Більше того, якщо пасажир визначив вестибюль, де продають картку, він мав також визначити, в якій саме касі це відбувається. Наприклад, на станції метро "Лісова" картку продають лише в одній касі з двох. Причому, люди в черзі ніяк не можуть зрозуміти, в якій саме касі відбувається продаж е-квитка, адже жодних оголошень щодо цього немає. Лише біля самого віконця каси є відповідна наліпка, але її не видно здалеку.

До того ж, у багатьох касах метро досі неможливо розрахуватись банківською карткою, хоча коли пасажир купує Kyiv Smart Card і хоче поповнити її на 50 поїздок, то за усе це потрібно заплатити 375 гривень. Не усі носять із собою таку кількість готівки, але на тій самій станції метро "Лісова" розрахунок відбувається лише за готівку. 

Випадки збою  

Е-квиток почали тестувати ще наприкінці осені минулого року, але досі фіксують "глюки" в його роботі. Наприклад, наприкінці літа в один з днів, в ранкову годину пік, стався збій системи з продажу е-квитків. Бувають і випадки, коли не працюють автомати для поповнення е-квитка. 

А ще буває, що за одну поїздку система знімає одразу подвійну сплату. Наприклад, 8 жовтня такий казус трапився з кореспондентом Depo.Київ. на станції міської електрички "Троєщина-2", де під час валідування е-квитка за один раз зникло одразу дві поїздки. Причому, у особистому кабінеті відображається ця операція, яка записана в один і той самий час – 19:24. Хоча фізично провалідувати картку двічі за одну хвилину неможливо.

Тобто усе це вказує на те, що система е-квитка дійсно ще дуже "сира" для запровадження.  Проте виникає лише риторичне питання: чим займалися чиновники майже рік поки тестували цю систему, що тепер вимушені перенести її остаточне запровадження? Та й навіщо було так лякати киян скасуванням продажу жетонів у метро і переходом на Kyiv Smart Card, а тепер казати, що усе переноситься?

Так чи інакше, але у киян з'явився шанс "влитися" в нові реалії поступово, таки встигнувши купити синю картку і навчившись нею користуватися. А у розробників – таки налагодити систему, аби вона не збоїла, не знімала зайві поїздки і взагалі поводилась чемно. Що стосується чиновників, то їм, напевне, слід організувати продаж і поповнення Kyiv Smart Card в усіх касах, в усіх вестибюлях і на усіх станціях. І таки навчити робітників "підземки" та наземного громадського транспорту діям у випадках, коли система раптом вийшла з ладу.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme