П'ять проколів "Київпастрансу": Компостери з минулого століття і роки на папірці

Транспортна галузь столиці вже не просто кульгає на обидві ноги, а скоріше ледь повзе

П'ять проколів "Київпастрансу": Ком…

Коли мер Кличко посеред літа вдвічі підвищив вартість проїзду у громадському транспорті, він говорив про підвищення зарплати робітникам "Київпастрансу", розвиток інфраструктури тощо, але геть нічого не казав про падіння рівню обслуговування пасажирів. Втім, дедалі частіше кияни переконуються в тому, що раніше, з проїздом по 4 гривні, сервісу від комунального перевізника був кращим, ніж з квитками по 8 гривень.

Останній і дійсно кричущий випадок стався тиждень тому, 22 жовтня, коли киянам несподівано "обрубили" міську електричку. Нагадаємо, того дня, на початку 9 ранку, на перон станції "Троєщина-2" традиційно прибуло кілька сотень мешканців Троєщини, аби їхати у справах далі. Проте замість звичного поїзду з шести вагонів на станцію прибула електричка лише з чотирьох вагонів. Далі – більше: працівники станції заявили пасажирам, що це остання електричка, і після неї інших вже не буде. Хоча за розкладом "Київпастрансу" у проміжок часу між 8:28 і 9:48 має бути аж шість рейсів.

Пасажири, звісно, почали обурюватися, найбільш радикальні взагалі заблокували рух міської електрички, мовляв, не дасте ще кілька рейсів – не дамо проїхати нікому. Протестувальників вистачило на 50 хвилин (що і не дивно, бо ж їхати на роботу все одно треба), але потягів пасажирам так ніхто і не подав.

У цій ситуації дивує – хоча дивуватися вже, напевне, нема чому – поведінка керівництва "Київпастрансу". Майже одразу там заявили, що викликали на місце поліцію, адже невідомі блокують рух міської електрички. І лише згодом вирішили перепросити за незручності, "повісивши усіх собак" на Південно-Західну залізницю. Мовляв, це вони надають потяги для міської електрички, тож усі питання до них. От тільки пасажирам від того не легше, та й не мають їх цікавити подібні проблеми, адже на міську електричку купуються квитки з логотипом саме "Київпастрансу", і природньо, що за усі негаразди з даними видом транспорту має відповідати саме комунальне підприємство, а не регіональна філія "Укрзалізниці".

Більше того, у офіційних коментарях нічого не згадувалося про те, що ж робити пасажирам, які фактично сплатили за повітря. Наприклад, щоб дістатися до станції "Троєщина-2", потрібно скористатися трамваєм, сплативши вісім гривень за проїзд, ще стільки ж сплатити за квиток, щоб пройти через турнікет на платформу. Тобто пасажири витратили по 16 гривень, щоб дізнатися, що електричок не буде. Те ж саме із власниками місячних проїзних квитків: картка на трамвай і електричку коштує 570 гривень, але послуг, як виявилося, не гарантує.

А на додачу до втрачених грошей – втрачений час, пошуки альтернативних шляхів і запізнення на роботу. І ніхто з чиновників не вважає за потрібне взагалі не те що вибачатися чи компенсовувати збитки, а й навіть говорити про це. З огляду на це, слоган "Київпастрансу", що розміщений на офіційному сайті підприємства – "Пасажирський транспорт європейської столиці", видається знущанням.

Слід зазначити, що це – далеко не перший "прокол" в роботі "Київпастрансу" часів Кличка і його команди. Тож Depo.Київ вирішив нагадати, за що транспортним чиновникам ще мало б бути соромно.

Старі квитки за нові гроші

Вартість проїзду у громадському транспорті столиці вдвічі підвищили з 14 липня. Але у "Київпастрансі" так поспішали "ощасливити" киян, що "забули" надрукувати нові талони. НАприклад, за кілька днів після подорожчання вартості проїзду водії комунальної маршрутки №157, що курсує від станції метро "Почайна" до вулиці Милославської, роздавали талони, на яких було вибито "6 гривень" – саме стільки коштувала одна поїздка у цій маршрутці до подорожчання. На талоні було набито "8 гривень" за допомогою спеціального канцелярського пристрою.

У "Київпастрансі" навіть не напружувалися з друком нових талонів, а просто вирішили виправити вартість "печаткою". Тобто і зекономили, і заробили.

Все не йде за планом

Майже два роки не працював ескалатор в надземному пішоходному переході, що веде через колії, промзону і річку Либідь від Центрального та Приміського вокзалів до трамвайного кільця. Рухомі сходи закрили "на ремонт" на початку 2016 року, а запустили лише наприкінці грудня 2017 року. Пасажири вимушені були крутими сходами щодня підійматися аби пройти від кінцевої зупинки трамваю до вокзалу. І це при тому, що ремонт був плановим, тобто відомо про нього було ще за 10 років до, власне, самих робіт. Але в "Київпастрансі" не спромоглися завчасно підготуватися і виділити необхідні – досить скромні як для столичного бюджету – кошти. І ще майже два роки їх "шукали".

Діди пробивали

Загалом фантазії працівникам "Київпастрансу" не бракує. Наприклад, на одній зі станцій міської електрички замість електронних компостерів на турнікетах ще на початку року висів механічний компостер з якогось автобусу чи трамваю. Справа в тому, що турнікети, які мають зчитувати талони і пробивати на них дату й час, дуже часто виходять з ладу, то ж транспортники у вирішили проблему, так би мовити, у дідівський спосіб.

Шпроти в банці за 8 грн

Після підвищення вартості проїзду багато автобусів чи тролейбуси, як і раніше, курсують не за графіком. Чудовий приклад – автобус маршруту №114. Інколи його доводиться чекати більше 30-40 хвилин, навіть у години пік. Хоча за графіком руху час між рейсами має складати не більше 18-20 хвилин. Влітку пасажирам від такого графіку особливо "діставалося", в автобус ще на перших зупинках набивалося, по суті, вдвічі більше людей – "під зав'язку". Пасажири більше нагадують шпроти у банці, адже стояти доводиться ледь не один в одного на голові. Зрозуміло, що кондиціонер, який загалом працював на мінімальних потужностях, від задухи не допомагав. Одного разу навіть в цьому автобусі навіть кондукторка знепритомніла.

Два роки на ледачість

І знову про турнікети. Для "Київпастрансу" було проблемою відремонтувати їх на вже згаданій станції міської електрички "Троєщина-2", хоча халепи розпочалися ще влітку 2016 року. Тоді з десятка турнікетів на станції працювало усього кілька, сотні пасажирів щодня мали стояти у велетенських чергах, щоб потрапити на платформу. Восени 2016-го Depo.Київ надіслав запит до мерії, щоб дізнатися, коли будуть відремонтовані турнікети. У "Київпастрансі" тоді заявили, що турнікети запрацюють, щойно надійдуть необхідні запчастини від заводу-виробника. Але навіть на початку літа 2017 року турнікети все так же не працювали. Тоді Depo.Київ з'ясував, що у "Київпастрансі" навіть не думали укладати угоди на отримання тих запчастин. І лише за рік чиновники "дозріли", аби зібрати пакет документів для проведення тендеру.

Зрештою, більшість турнікетів на станції "Троєщина-2" запрацювали лише у 2018 році. Тобто майже два роки пасажири вимушені були якось "викручуватися". Ситуацію намагалися виправити жінки-контролери, які ручним компостером "пробивали" талони, хоча така "ручна праця" абсолютно не вписується у заяви мера Кличка про запровадження у столиці новітніх технологій у тій самій транспортній галузі.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme